Od 1 września 2023 r. na podstawie UCHWAŁY NR LXIV/1344/23 RADY MIASTA KATOWICE z dnia 25 maja 2023 r. został powołany Zespół Szkolno-Przedszkolny Nr 25 w Katowicach w skład którego wchodzi Szkoła Podstawowa Nr 44 im. Marii Curie Skłodowskiej w Katowicach i Miejskie Przedszkole Nr 66 z Oddziałami Integracyjnymi im. M. Jeżowskiej w Katowicach.
Przedmiotem działalności przedszkola jest praca wychowawczo-dydaktyczna i opiekuńcza z dziećmi w wieku przedszkolnym.
Swoją działalność przedszkole prowadzi od poniedziałku do piątku, w godz. 6:00 – 17:00.
Praca jest organizowana odpowiednio do potrzeb i możliwości rozwojowych wychowanków
i prowadzona w ramach określonych przez podstawę programową wychowania przedszkolnego zadań i efektów ich realizacji, w oparciu o przyjęty program wychowania przedszkolnego.
Przedszkole wspomaga rozwój i edukację dzieci, poprzez pełnienie funkcji opiekuńczej, wychowawczej i dydaktycznej.
Przedszkole zapewnia dzieciom możliwość wspólnej zabawy i nauki w warunkach bezpiecznych, przyjaznych i dostosowanych do ich potrzeb rozwojowych.
Podstawa Programowa wskazuje zakres wychowania przedszkolnego, jego cele, zalecane warunki i sposoby realizacji, opisuje proces wspomagania rozwoju i edukacji dzieci objętych wychowaniem przedszkolnym.
Cele wychowania przedszkolnego:
- Wspomaganie dzieci w rozwijaniu uzdolnień, kształtowanie czynności intelektualnych.
- Budowanie systemu wartości.
- Kształtowanie odporności emocjonalnej.
- Rozwijanie umiejętności społecznych.
- Tworzenie warunków do wspólnej zabawy i nauki dzieciom o zróżnicowanych możliwościach fizycznych i intelektualnych.
- Troska o zdrowie dzieci i ich sprawność fizyczną.
- Budowanie wiedzy o świecie społecznym, przyrodniczym i technicznym.
- Wprowadzanie dzieci w świat wartości estetycznych.
- Kształtowanie poczucia przynależności społecznej.
- Kształtowanie i postaw patriotycznych.
- Zapewnienie dzieciom wsparcia i lepszych szans edukacyjnych.
- Przygotowanie dzieci do posługiwania się językiem obcym nowożytnym, poprzez rozbudzanie świadomości językowej wrażliwości kulturowej oraz budowanie pozytywnej motywacji do nauki języków obcych na dalszych etapach edukacyjnych