Zdalne nauczanie 29.03 - 31.03.2021.

29.03.2021 PONIEDZIAŁEK

Zadania poranne:

  • Ćwiczenia oddechowe – dmuchanie z różnym natężeniem na pisankę (kulkę waty – bibułkę) zawieszoną na nitce – rozwijanie umiejętności prawidłowego oddychania.

  • Zabawy słowem – dobieranie przeciwnych określeń do podanych wyrazów, np.: mały – duży, wysoki – niski, cienki – gruby, zimny – ciepły.

  • Gimnastyka przy muzyce https://youtu.be/n7OIPFcyZRU

Zajęcia główne

  1. Omówienie historyjki obrazkowej, której bohaterami są Trampolinek i Jagoda. Odczytywanie (ewentualnie z pomocą dorosłego) tekstów przy obrazkach – „Nowa Trampolina sześciolatka” KP4, s. 46–47.

  2. Wyróżnienie głoski w nagłosie (na początku wyrazu) w słowach: jajko i Jagoda. Dzielenie wyrazów na głoski.

  3. Prezentacja drukowanej i pisanej litery j, J.

  4. Wymyślanie przez dzieci słów zawierających głoskę j. (np. jamnik, jabłko, Jola, jagody)

  5. Wykonywanie ćwiczeń w KP4, s. 46–48. Zaznaczanie w podanych wyrazach literę j, J. Wskazywanie miejsca występowania litery j w modelach wyrazów i kolorowanie na niebiesko kwadracików wskazujących miejsce występowania tej litery, nalepianie podpisów do zdjęć. Rysowanie wzorów literopodobnych, pisanie po śladzie litery j, J.

  6. Dzieci, które nie zabrały książek szukają litery j, J w gazetach, książeczkach, kreślą literę palcem na stole/ dywanie, w powietrzu; układają kształt litery ze sznurka. DZIECI UTRWALAJĄ OBRAZ POZNANEJ LITERY.

Pięciolatki:

  • Wstążkowa litera” – chodzenie po wstążce ułożonej na podłodze w kształcie litery.

  • Prezentacja zapisu wyrazu JAJKO. Przeliczanie liter w wyrazie, wskazywanie litery J, nazywanie kolejnych liter. Dzielenie wyrazu na litery/głoski i na sylaby.

  • Rozsypanka literowa” – układanie prostych wyrazów zawierających literę J z rozsypanki poznanych liter, np.: JA, JAJO, JAMA. (Litery można napisać na karteczkach)

  • Wykonanie ćwiczeń w KP3 (ćw. 1, s. 58) – kolorowanie lub wyklejanie szablonu litery, np. kawałkami bibuły, rysowanie litery palcem na kartce i w powietrzu oraz s. 59

Praca plastyczna: „Pisanki” – proponujemy dowolną techniką wykonać projekty pisanek, np. wycinanie z papieru i ozdabianie dowolnymi wzorami, malowanie farbami, wyklejanie skrawkami materiałów. Najpierw obejrzyjmy krótki film o pisankach, kraszankach: https://youtu.be/GW6i85aVEuQ

 

30.03.2021 WTOREK

Wielkanocne zwyczaje

 

Zadania poranne:

  • Zabawa dydaktyczna „Wesoła Wielkanoc”. Dzieci układają zdania do wylosowanych ilustracji związanych ze świętami wielkanocnymi. (Można, w przypadku braku odpowiednich ilustracji zapisać słowa na kartkach, np. BARANEK, PISANKI, KOSZYCZEK, BABKA,…)

  • Gimnastyka przy muzyce: https://youtu.be/Zg7pCZOtMXo

Zajęcia główne:

  1. Recytacja wiersza Moniki Niewielskiej Śmigus-dyngus.

 Wczesnym rankiem, po kryjomu,

Michał skrada się po domu.

Z ogromnymi psikawkami

właśnie schował się za drzwiami.

Aj, ratunku! Co się dzieje?

Kto to na mnie wodę leje?

Wszystkich oblał dziś Michałek,

bo dziś lany poniedziałek!

  1. Rozmowa na temat wiersza: Jakie są inne zwyczaje związane ze Świętami Wielkanocnymi? Jak obchodzi się święta w Waszych domach? Warto zapytać babcię, dziadka, jak święta obchodzone były dawniej. Jakie inne zwyczaje wielkanocne znacie?

  2. Oglądanie krótkiego filmiku edukacyjnego o zwyczajach wielkanocnych:

https://youtu.be/r-to1UXYMUA

  1. Wykonywanie ćwiczenia w KP4, s. 50. Dzieci oglądają obrazki przedstawiające zwyczaje wielkanocne, dobierają i kolorują ramki z podpisami do obrazków – utrwalanie poznanych liter, czytanie podpisów. Wykonywanie ćwiczeń w KP4, s. 49 – odczytywanie wyrazów, pisanie po śladzie wyrazów palma i palmy, rysowanie takich samych koszyków.

Pięciolatki ćwiczenia s. 60, 61.

  1. Zabawa ćwicząca spostrzegawczość „Gdzie ukryły się pisanki?”. Rodzic prosi dziecko o zamknięcie oczu. W tym czasie chowa w pokoju pisanki (drewniane, plastikowe lub wycięte z papieru). Dziecko otwiera oczy i stara się odszukać ukryte pisanki. Można bawić się „na czas”, np. czy zadanie zostanie wykonane przed upływem 1 minuty.

WTOREK JEST DNIEM, W KTÓRYM MAMY ZAJĘCIA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO.

Dzisiaj również o tradycjach Wielkanocnych

Zapraszam na filmik:

https://youtu.be/mJNCAJGYhxo

część II: https://youtu.be/4Ziqn5yNEY4

 

DNI 1.04, 2.04 ORAZ DZIEŃ 6.04.2021 - W TYCH DNIACH NIE MA ZAJĘĆ

PRZERWA ŚWIĄTECZNA .

 

ŚRODA 31.03.2021 r.

TEMATYKA DNIA: ,,WESOŁA WIELKANOC ”

Zabawa logopedyczna – dzieci ćwiczą ruchy języka – oblizują wargi ,próbują dotknąć do czubka nosa językiem potem do brody, liczenie językiem ząbków, mlaskanie językiem.

Zabawa : ,,Zajączek z pisanką” Dziecko zajączek wkłada miedzy kolana mała piłeczkę i próbuje z nią skakać .Poruszanie się po linii prostej i powrót. Jeżeli piłka wypadnie wraca na punkt startowy i powtarza zabawę .

Wykonanie ćwiczenia KP 4 s.51 -kolorowanie zgodnie z kodem

Gimnastyka przy muzyce: https://youtu.be/Zg7pCZOtMXo

 

Zajęcia główne:

,,Wesoła Wielkanoc”- zajęcia z zakresu wspomagania mowy

Słuchanie wiersza M.Mazan ,,Wielkanoc”

Wkrótce już Wielkanoc

Więc będą pisanki

Bazie i palemki

I z cukru baranki

 

Na świątecznym stole

Stanie chrzan i żurek

Lukrowana babka

I pyszny mazurek

 

A na Śmigus- Dynsus

będzie chlustać woda

i to już świąt koniec

co, tak szybko? Szkoda

Rozmowa na temat treści wiersza ,opowiadanie o symbolach świat , zwyczajach świątecznych i przygotowaniach do świąt.

Układanie puzzli świątecznych – obrazki pocięte na części w jedną całość

Dzielenie na sylaby wyrazów :baranek, jajko, pisanka, palma, babka, mazurek,

Układanie zdań z wyrazami :baranek, jajko, pisanka, palma, babka, mazurek. Liczenie ile wyrazów jest w zdaniu.

Wykonanie ćwiczenia z książki KP 4 s.52 ćwiczenie spostrzegawczości ,przeliczanie w zakresie 10