Zdalne nauczanie 14 - 18.12.2020.

IDZIE ŚLIMAK- zabawa ruchowa

Idzie ślimak i się kiwa

(dziecko powoli idzie przed siebie, lekko pochylając się do przodu)

dom na grzbiecie dźwiga.

(porusza grzbietem)

Powoli przebywa drogę,

(idziemy jeszcze wolniej)

bo ma tylko jedną nogę.

(skaczemy na jednej nodze)

A gdy zmęczy się już wielce,

(przeciągamy się, ocieramy czoło)

chowa się w swojej muszelce.

(zwijamy się w kłębek)

 

 

 

 

Ćwiczenia w formie opowiastki ruchowej.

 

Pomoce: dowolna, rytmiczna, wesoła melodia, lina, woreczki (np. zwinięte skarpetki), piłka.

1. Zabawa ożywiająca „Motylki w ogrodzie kwiatów”.

Włączamy nagranie dowolnej, rytmicznej, wesołej melodii i zwracamy się do dziecka: Wyobraź sobie, że jesteś motylkiem który fruwa z kwiatka na kwiatek. Biegaj ostrożnie między nimi w rytm muzyki, machając skrzydełkami. Gdy muzyka ucichnie, ukucnij – „motylki siadają na kwiatkach”.

2. Ćwiczenie dużych grup mięśniowych „Kwiatki do słonka”.

A teraz jesteś kwiatkiem, który rano budzi się i odwraca swoją główkę do słonka. Połóż się na podłodze, zwiń się w kłębuszek. Gdy włączy się muzyka, będziesz powoli wstawać, rozprostowywać się i wysoko uniesiecie główki i rączki do góry, do słonka.

3. Zabawa na czworakach „Pszczółki”.

Pszczoły też lubią kolorowe, pachnące kwiatki. Zamieniam Cię teraz w pszczółkę. Ostrożnie, na czworaka przechodzisz i przeskakujesz z kwiatka na kwiatek.

4. Ćwiczenie tułowia – skręty z elementami równowagi „Podlewamy kwiaty”.

Rozkładamy na podłodze długą linę (może to być sznurek, skarpetki, wełna z włóczki itp.) To jest ścieżka między naszymi grządkami z kwiatami, które będziemy podlewać. Ustawiamy się za liną. Bardzo powoli, żeby nie spaść, będziesz przechodzić po linie. Rączki złóż tak, jakbyś trzymał w nich konewkę z wodą. Idąc po ścieżce, udawaj, że podlewasz kwiatki raz z jednej, raz z drugiej strony ścieżki.

5. Ćwiczenie z elementami równowagi.

Dziecko stoi. Nogi ma złączone, ręce w bok. Na sygnał próbują unieść nogę zgiętą w kolanie i przez chwilkę utrzymać równowagę. To samo wykonują ze zmianą nogi.

6. Ćwiczenie mięśni brzucha „Podaj piłkę stopami”.

Dziecko w parze siedzi na podłodze przodem do rodzica w odległości 2-3 kroków. Ręce opierają z tyłu na podłodze.  Jedna osoba z pary ma piłkę. Unosi w górę lekko ugięte w kolanach nogi i kładzie stopy na piłce. Następnie turla piłkę do partnera. Ten zatrzymuje ją nogami i w taki sam sposób podaje do kolegi.

7. Ćwiczenie wyprostne „Wędrująca piłka”.

Dziecko w parze z rodzicem staje tyłem do siebie w lekkim rozkroku (rodzic może klęknąć w rozkroku). Jedna osoba trzyma piłkę i wysoko unosi ją nad głową.  Następnie wykonuje skłon w przód i między rozsuniętymi nogami podaje piłkę partnerowi. Ten odbiera piłkę i prostuje się, wysoko unosząc ręce z piłką.

8. Ćwiczenie tułowia – skręty „Piłeczkowy kręciołek”.

Dziecko w parze z rodzicem siedzi na podłodze w siadzie skrzyżnym, opierają się do siebie plecami. Trzyma piłkę obiema rękami. Dziecko jednocześnie z rodzicem wykonuje skręt tułowia w swoją stronę, podając sobie piłkę z rąk do rąk. To samo robią  w stronę przeciwną. Starają się wykonywać ćwiczenie szybko i sprawnie, nie upuszczając piłki.

9. Ćwiczenie uspokajające.

To był pracowity dzionek.

Maszerujemy po okręgu. Wolno unoszą ręce, robiąc wdech nosem, i opuszczają je, wydychając powietrze ustami. Czas na odpoczynek. Połóżcie się na podłodze, zamknijcie oczy i powoli oddychajcie. Wdech nosem i wydech powietrza ustami.

 

 

 

Lodowy tunel- zabawa z czworakowaniem.

 

Rozkładamy koc na podłodze. Na dwóch rogach ustawiamy krzesła. Rodzic staje w rozkroku na przeciwległym krańcu i unosi koc tak, by powstał tunel. Dziecko na czworaka przechodzi przez „lodowy tunel”.

W ramach utrudnienia możemy rozsypywać rożne zabawki i w trakcie przechodzenia przez tunel dziecko będzie zbierać po jednej zabawce.