Zdalne nauczanie 29.03 - 31.03.2021.

ŚRODA 31.03.2021r
TEMAT: Kto z jajek się wykluwa?
PROPOZYCJE ZAJĘĆ

1. Na początek przypomnijcie sobie piosenkę o kurczaczku
https://www.youtube.com/watch?v=SE8-tteo9wg– piosenka „Żółty kurczaczek

2. „Cykl życia kury” – zabawa dydaktyczna – proszę rozłożyć przed dzieckiem obrazki z historyjką obrazkową „Cykl życia kury”, tak, żeby dzieci nie widziały co się na nich znajduje. Następnie proszę kolejno odkrywać i opisywać co znajduje się na poszczególnych obrazkach. Na koniec dziecko opowiada o całym cyklu życia kury.( obrazki w załączniku)

3. „Jestem jajeczkiem” – zabawa ruchowa – dziecko kładzie się na końcu dywanu i ostrożnie turla się na jego drugi koniec. Zabawę powtarzamy 4-6 razy

4. „Kurczaczek w pisance” – wykonanie pracy plastycznej .(szablon na dole strony)

-  Malujemy wymyślony wzór na połówce pisanki i przyklejamy cekiny, pompony itp.

-  Bibułę drzemy na małe kawałeczki

-  Wyklejamy bibułą mniejsze „jajko” – kurczaczka

-  Przyklejamy oczka i dziób

-  Po bokach przyklejamy piórka

-  Układamy połówkę pisanki na dużym jajku

-   Zszywamy po bokach połówkę pisanki z dużym jajkiem

-  Wkładamy kurczaczka do pisanki.

 

5. „Jajko i kurczak” – zabawa ruchowa –dziecko porusza się swobodnie po dywanie w rytmie piosenki „Żółty kurczaczek”. Na pauzę w muzyce i hasło rodzica przyjmuje określoną postawę ciała: „jajko!” – kładzie się na podłodze, zwija ciało w kulkę i turla się z boku na bok; „kurczak!” – układa ramiona w skrzydełka i porusza się po dywanie drobnymi kroczkami. Muzykę zatrzymujemy w różnych odstępach czasu, tak, by każde hasło pojawiło się min. 3 razy.

 

Na dzisiaj to wszystko, miłego dnia i pozdrawiamyJ

 

 

 

WTOREK 30.03.2021r

Temat: Żółty kurczaczek.

PROPOZYCJE ZAJĘĆ

  1.  Żółty kurczaczek- osłuchanie z piosenką – dzieci aktywnie słuchają piosenki. Za każdym razem, gdy usłyszą nazwę koloru, mają klasnąć w dłonie  https://www.youtube.com/watch?v=SE8-tteo9wg

Ze skorupki wyskakuję,
Mama kurka mnie pilnuje,
A ja biegam tu i tam,
Skrzydełkami macham Wam.

Żółta główka, żółty dziubek,
Żółty kolor bardzo lubię.
Żółty mam kubraczek cały,
Bo ja jestem kurczak mały.

Żółta główka, żółty dziubek,
Żółty kolor bardzo lubię.
Żółty mam kubraczek cały,
Bo ja jestem kurczak mały.

Jak słoneczko wszystkich cieszę,
Taki ze mnie żółty śmieszek.
Każdy bardzo lubi mnie
I się ze mną bawić chce.


Żółta główka, żółty dziubek,
Żółty kolor bardzo lubię.
Żółty mam kubraczek cały,
Bo ja jestem kurczak mały.

Żółta główka, żółty dziubek,
Żółty kolor bardzo lubię.
Żółty mam kubraczek cały,
Bo ja jestem kurczak mały.


Rozmowa na temat piosenki:

- jakiego koloru był kurczaczek

-skąd wyskoczył kurczaczek

- kto pilnuje kurczaczka

 

2. Piękne pisanki” – zabawa ruchowa na podstawie tekstu „Pisanki” – proszę aby rodzice przeczytali tekst , który dzieci ilustrują ruchem. W razie potrzeby proszę podpowiedzieć dzieciom, jak to zrobić. Wiersz powtarzamy dwa razy, za drugim razem szybciej.

Leżą w koszyku piękne pisaneczki. (dziecko leży na dywanie)
Kolorowe, malowane, ładnie układane.
(wstaje i kręci się w koło)
Pierwsza ma kropeczki 
(maluje kropeczki palcami w powietrzu)
Druga gwiazdki złote 
(imituje rękoma gwiazdki)
A na trzeciej siedzi malowany kotek. 
(porusza się po pokoju na czworakach mrucząc i miaucząc)

3. Znajdź połówkę” – zabawa matematyczna – rodzic rozkłada na dywanie emblematy pisanek podzielone na połówki. Następnie dziecko szuka tych, które do siebie pasują i kładzie je, łącząc w całość. Potem rodzic  prosi dziecko, by po kolei ułożyło je od największej do najmniejszej.(załącznik na dole strony)

4.Wysłuchajcie piosenki i pomóżcie kaczce policzyć swoje dzieci. https://www.youtube.com/watch?v=7ufvgExIldU

Miłej zabawy i do jutraJ

 

 

 Poniedziałek 29.03.2021r

TEMAT – PRZYGOTOWANIA DO ŚWIĄT

PROPOZYCJE ZAJĘĆ

1.”NA WIELKANOC” – OSŁUCHANIE I NAUKA PIOSENKI
https://www.youtube.com/watch?v=PRBwrfrSPP8

Na Wielkanoc każdy zając maluje pisanki,
a po bazie biegnie razem z cukrowym barankiem.

Ref.: La, la, la, la, la, la, z cukrowym barankiem. /x2

Ma kurczątko ze święconką pleciony koszyczek,
a ja wszystkim moim bliskim wesołych świąt życzę!

Ref.: La, la, la, la, la, la, wesołych świąt życzę. /x2

2. „PRZYGOTOWANIA DO ŚWIĄT” – rozmowa o przygotowaniach do świąt oraz ich symbolach (zdjęcia na dole strony)
Rozmowa z dziećmi na podstawie tekstu piosenki i ilustracji. Pytamy:
 O jakich świętach była mowa w piosence?;-
 Co robił zając?;-
 Co to są pisanki?;-
 Z kim zając biegł po bazie?;-
 Co miało kurczątko?;-
 Co to jest święconka?;-
 Czy ty lubisz pomagać swoim bliskim w przygotowaniach do świąt?;-

 

3. „POMAGAM MAMIE” – zabawa pantomimiczna przy piosence „Na Wielkanoc”
Dziecko swobodnie biega po dywanie przy piosence „Na Wielkanoc”, gdy muzyka zostaje zatrzymana dziecko pokazują czynność, którą wymieniamy (Pomagam mamie: zetrzeć kurze z półek, mieszać ciasto, odkurzać, nakrywać do stołu, kroić warzywa, wkładać jajka do koszyka itp.).

4. KARTY PRACY DO WYBORU. ( na dole strony w plikach do pobrania) 

3. „Hopsasa” – zabawa ruchowa na podstawie wiersza B. Szelągowskiej – dzieci stają w rozsypce i wykonują ruchy, wynikające z treści rymowanki czytanej przez nauczycielkę:

 

Hopsasa, hopsasa
podskakują nóżki (podskakujemy w miejscu)
hopsasa, hopsasa
stańmy na paluszki. (stajemy na palcach)
Hopsasa, hopsasa
zakręćmy się wkoło (obracamy się wokół własnej osi)
hopsasa, hopsasa,
ale nam wesoło. (uśmiechamy się/śmiejemy się)


Dzieci, które wykonają dowolną, tematycznie zaproponowaną pracę plastyczną w domu (we współpracy ze swoimi Rodzicami) i chciałyby ją zaprezentować swoim koleżankom i kolegom, mogą przesłać jej zdjęcie do wychowawcy na podany adres mailowy:jastina1972@tlen.pl
Praca zostanie zamieszczona na stronie przedszkolnej 

Życzymy miłej zabawy i dobrego dnia J

   

 WTOREK JEST DNIEM, W KTÓRYM MAMY ZAJĘCIA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO.

Dzisiaj również o tradycjach Wielkanocnych

Zapraszam na filmik:

https://youtu.be/mJNCAJGYhxo

część II: https://youtu.be/4Ziqn5yNEY4