Zdalne nauczanie 29.03 - 31.03.2021.

Proponowane zajęcia i zabawy zgodne z podstawą programową do wykonania

z dzieckiem w domu

 

 TEMAT TYGODNIA: Jajka malowane

 

PONIEDZIAŁEK: 29.03.2021

Kochane przedszkolaki, już niebawem Wielkanoc. Aby wprowadzić Was w świąteczny nastrój zapraszamy do wspólnych przygotowań. Mamy nadzieję,że proponowane zabawy będą Wam się podobały.

Jajko

Zabawa matematyczno-sprawnościowa „Ile fasolek?”. Dzieci przesypują nasiona fasoli z jednego pojemnika do drugiego za pomocą łyżki tak, aby: w pierwszym pojemniku było więcej fasolek niż w drugim w pierwszym pojemniku było mniej fasolek niż w drugim w obu pojemnikach było po tyle samo fasolek.

Spróbujcie z rodzicem narysować swojego kurczaczka. Rysujcie zgodnie z treścią wierszyka rysowany wierszyk „ Kurczątko”

Kurczątko z jajeczka się urodziło

główkę najpierw wychyliło.

Na dwie nóżki wyskoczyło,

czarne oczko otworzyło,

dziobek mały rozchyliło

że jest głodne zakwiliło.

 

 

A teraz posłuchajcie wiersza „Wielkanoc”- J. Koczanowska

W wielkanocnym koszyczku,

przystrojonym pięknie,

kłóciły się pisanki

o najlepsze miejsce.

Każda chciała spoczywać

tuż obok rzeżuchy

zielonej i puszystej

jak miękkiej poduchy.

Wtem do akcji wkroczył

cukrowy baranek

Zjadł zieloną rzeżuchę

przerwał spór pisanek .

Kto uważnie słuchał to na pewno wie …....

• Co robiły pisanki w Wielkanocnym koszyku?

• O co się kłóciły?

• Jak skończył się spór pisanek?

A teraz trochę ruchu

Zabawa z elementem skoku „Skoki zająca”

W tej zabawie wyznaczamy miejsce startu, dziecko skacze, rodzic też może

wykonać skok zająca. Po skokach sprawdzamy, który zając skoczył dalej.

Zabawa zręcznościowa „Przenoszenie jajek na łyżce

Potrzebujemy łyżkę, piłeczkę i wędrujemy z jajkiem, po drodze mijamy przeszkody

np. rozłożone poduszki.

Piosenka „Z jajkiem i zającem”  https://www.youtube.com/watch?v=gHwW-cgUup8

Skacze drogą zając, skacze pomalutku

przykucnął za płotem, hop i już w ogródku.

Kic, kic, kic cichutko skrada się do domu,

każdemu zostawia prezent po kryjomu.

Ref.:

Święta Wielkanocne z jajkiem i zającem,

słoneczne, pachnące Święta Wielkanocne.

II.

Idą chłopcy drogą, idą pomalutku.

Przykucnęli cicho, hop i już w ogródku.

naraz śmiech i wrzawa, śmigus dyngus krzyczą

i dziewczynki łapią i wodą je chlapią.

Ref.:

Święta Wielkanocne z jajkiem i zającem,

słoneczne, pachnące Święta Wielkanocne

 A teraz zatańczcie “Kaczuszki” https://www.youtube.com/watch?v=zW1_ANe0l94

“Pięć małych kaczątek “ https://www.youtube.com/watch?v=7ufvgExIldU 

Pięć małych kaczątek poszło się przejść

za zielone wzgórze, daleko że hej

Kacza mama woła „Kwa kwa kwa”

 Teraz tylko cztery kaczątka ma

Policzmy! Jeden, dwa, trzy, cztery!

 Cztery małe kaczątka poszły się przejść

 za zielone wzgórze, daleko, że hej

 Kacza mama woła „Kwa kwa kwa”

Teraz tylko trzy kaczątka ma

 Policzmy! Jeden, dwa, trzy!

Trzy małe kaczątka poszły się przejść

za zielone wzgórze, daleko, że hej

Kacza mama woła „Kwa kwa kwa”

Teraz tylko dwa kaczątka ma

Policzmy! Jeden, dwa!

Dwa małe kaczątka poszły się przejść

za zielone wzgórze, daleko, że hej

 Kacza mama woła „Kwa kwa kwa”

 Teraz tylko jedno kaczątko ma

Policzmy! Jeden!

Smutna kacza mama poszła się przejść

 za zielone wzgórze, daleko że hej

Kacza mama woła „Kwa kwa kwa”

 I znów pięć kaczątek ma

 Policzmy! Jeden, dwa, trzy, cztery, pięć!

„Jak można ozdobić jajka?” – swobodne wypowiedzi dzieci.

Praca plastyczna- ozdabiamy styropianowe jajko. Wykorzystujemy dostępne materiały. Nie zapominamy o bezpieczeństwie dzieci.

Na zakończenie proponuję masaż relaksacyjny. Najpierw dorosły masuje dziecko, później zmiana ról. Masażyk relaksacyjny z udziałem rodziców.

Stary niedźwiedź mocno śpi i o wiośnie sobie śni:

Śniła mu się pisaneczka, ta co cała jest w kropeczkach ( uderzanie delikatnie w plecy palcami kropki)

Była też w paseczki ( rysujemy paseczki )

I w wesołe krateczki ( rysujemy krateczkę)

Ta w malutkie ślimaczki ( rysuje my ślimaczki)

I żółciutkie kurczaczki ( rysujemy kurczaczki kółko, kółko, nóżki, dzióbek)

Ciii...... wiosna, wiosna ach to ty ! ( masujemy całymi dłońmi)

Obszary z podstawy programowej: I 2,5,6, 7, 8, 9; II 4, 9; III 5,8; IV 1, 2,3,4,5,7, 8,

11,15,18,

 

WTOREK: 30.03.2021

Zwyczaje wielkanocne.

Wkrótce Wielkanoc nie może zabraknąć na stole ciasta. Postarajcie się wspólnie je wykonać. Zabawa pantomimiczna „Pieczemy ciasto”. Dzieci kolejno naśladują za dorosłym poszczególne etapy pieczenia ciasta: ugniata­nie, dosypywanie składników, mieszanie, wałkowanie. https://www.youtube.com/watch?v=MTqPtJLL7io

„Siedem pisanek” – A. Olędzka- masażyk do tekstu rymowanki.

Pierwsza pisanka jest cała w kropeczki – rysujemy kropeczki

Druga pisanka w krótkie paseczki – rysujemy paseczki

Na trzeciej pisance same szlaczki – rysujemy szlaczki

Na czwartej pisance wesołe kurczaczki – rysujemy dzioby kurczaków

Na piątej pisance zajączek się śmieje – rysujemy uszy zająca

Na szóstej pisance słonko mocno grzeje – rysujemy słonko

Siódma pisanka ma trójkątów bez liku – rysujemy trójkąty

Ile pisanek jest w moim koszyku? – szczypiemy pod boczki

„Wielkanocne tradycje” – rozmowa w oparciu o wiersz, ilustracje i własne doświadczenia – wzbogacanie wiedzy na temat tradycji związanych z Wielkanocą. Film edukacyjny dotyczy symboli i tradycji związanych ze świętami wielkanocnymi.    https://www.youtube.com/watch?v=giRwxyKTXcg

Wysłuchanie wiersza “Malowane jajka”.

Malowane jajka

Leży na półce mały koszyczek,

a z niego wystaje kilka twarzyczek.

Każda, okrągła i zadowolona,

pięknymi barwami jest ozdobiona.

Pierwsza w krateczkę,

druga ma groszki,

u trzeciej – kwiaty,

u czwartej – prążki.

na piątej są gwiazdki,

na szóstej – drzewa,

a mnie ich widok tylko olśniewa.

I tak jak co roku, nie pójdą w kąt,

lecz będą życzyły: Wesołych Świąt! 

Rozmowa kierowana na temat wiersza. Jak wyglądały pisanki? Jakie miały wzory? Ile ich było? W jakie święta ozdabiamy jajka? – swobodne wypowiedzi dzieci. Prezentacja obrazków przedstawiających różne rodzaje pisanek.

„Wielkanocna pisanka” – zabawa. Podajemy sobie pisankę z rąk do rąk. Osoba trzymająca pisankę mówi słowo związane z Wielkanocą.

Zajączek ze skarpety. A może spróbujecie zrobić zajączka ze skarpetki. Podpowiedź znajdziecie w linku: https://www.youtube.com/watch?v=wAVTm1nNFx8

Obszary z podstawy programowej: I 2, 5, 7, 8, 9; II 3; III 2,3,5, 8; IV 1, 2, 8, 12, 18,

 

 WTOREK JEST DNIEM, W KTÓRYM MAMY ZAJĘCIA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO.

Dzisiaj również o tradycjach Wielkanocnych

Zapraszam na filmik:

https://youtu.be/mJNCAJGYhxo

część II: https://youtu.be/4Ziqn5yNEY4

  

Środa 31.03.2021r 

Zabawy na dobry dzień.” Wielobarwna tęcza” 

Oglądanie obrazka, Poproście rodziców o pokazanie wam tęczy, policzcie ile ma kolorów, Czy potraficie  nazwać kolory? spróbujcie je narysować. Poszukajcie takich kredek. Jeżeli macie w domu klocki spróbujcie ułożyć tęczowy  komin lub wieżę. 

Kredki i klocki sprzątamy po zabawie!!! 

Zabawa ruchowa zręcznościowa: „ Od punktu do punktu”- Przechodzenie z jajkiem na chochli. Potrzebujemy chochlę ,klocek albo małą piłeczkę. Wkładamy do chochli i spacerujemy od wyznaczonych przez rodziców miejsc np.: od drzwi do okna, albo dookoła stołu, z kuchni do pokoju. 

Zabawa z przeskakiwaniem „ Hop do góry”- Poproś rodziców aby z  papieru wycieli kilka jajek, rozłóżcie je w odległości na podłodze co 20 -30 cm. Zadaniem dzieci jest przeskoczyć wszystkie jajka. 

„Wieziemy tu kogucika”. Rozmowa z rodzicami na temat wielkanocnych zwyczajów . Posłuchajcie ludowych piosenek  https://youtu.be/TV1D0I8SWPohttps://youtu.be/g7GtdWmA2GI 

Zaśpiewajcie razem. 

Zabawa „ Chodzenie z kogutkiem wielkanocnym” rytmiczny  marsz przy piosenkach 

„Koszyczek wielkanocny”   Porozmawiaj z mamą albo babcią co będą wkładać do koszyka na Wielkanoc. Spróbujcie wspólnie przygotować taki koszyczek. ( pisanki, kraszanki, czekoladowe jajka, owoce , wędlinę, kiełbaskę , babeczkę, chlebek, sól ) 

Wielkanocna kartka 

Prosimy o przygotowanie z kolorowego papieru pisanek które dzieci mogą naklejać na kartkę z  kolorowego papieru. Klej , Pisanki mogą być wycięte albo samodzielnie po śladzie albo przez rodziców .  Można podarować ją babci , dziadkowi. Pamiętajcie o posprzątaniu miejsca w którym będziecie wycinać i wyklejać; Potraficie!!! 

Jeżeli będzie pogoda Zapraszam na spacer- Pamiętajcie że ubieramy się sami. Potraficie!!! 

Zabawoia ruchowa” Berek- Krasnoludek” Dzieci biegają . Na hasło „ Berek”- kucają jak krasnoludki. 

Zabawa ruchowa z piłką  „ Podrzuć i złap” - jeśli zabierzecie pikę można poćwiczyć rzuty, chwyty, . Pamiętajcie że wybieramy miejsca bezpieczne 

Obszary z podstawy programowej: 

I 5, 8; III 2; IV 1, 2, 8, 11, 12, 15, 18,I 5, 8; III 2, 5, 6; IV 1, 7, 10, 12 I 4; III 5; IV 18