Zdalne nauczanie 29.03 - 31.03.2021.

29.03.2021 PONIEDZIAŁEK

Wielkanocne zwyczaje

Zadania poranne:

  • Zabawa dydaktyczna „Wesoła Wielkanoc”. Dzieci układają zdania do wylosowanych ilustracji związanych ze świętami wielkanocnymi. (Można, w przypadku braku odpowiednich ilustracji zapisać słowa na kartkach, np. BARANEK, PISANKI, KOSZYCZEK, BABKA,…)

  • Gimnastyka przy muzyce: https://youtu.be/Zg7pCZOtMXo

Zajęcia główne:

  1. Recytacja wiersza Moniki Niewielskiej Śmigus-dyngus.

Wczesnym rankiem, po kryjomu,

Michał skrada się po domu.

Z ogromnymi psikawkami

właśnie schował się za drzwiami.

Aj, ratunku! Co się dzieje?

Kto to na mnie wodę leje?

Wszystkich oblał dziś Michałek,

bo dziś lany poniedziałek!

  1. Rozmowa na temat wiersza: Jakie są inne zwyczaje związane ze Świętami Wielkanocnymi? Jak obchodzi się święta w Waszych domach? Warto zapytać babcię, dziadka, jak święta obchodzone były dawniej. Jakie inne zwyczaje wielkanocne znacie?

  2. Oglądanie krótkiego filmiku edukacyjnego o zwyczajach wielkanocnych:

https://youtu.be/r-to1UXYMUA

  1. Wykonywanie ćwiczenia w KP4, s. 36.

  2. Zabawa ćwicząca spostrzegawczość „Gdzie ukryły się pisanki?”. Rodzic prosi dziecko o zamknięcie oczu. W tym czasie chowa w pokoju pisanki (drewniane, plastikowe lub wycięte z papieru). Dziecko otwiera oczy i stara się odszukać ukryte pisanki. Można bawić się „na czas”, np. czy zadanie zostanie wykonane przed upływem 1 minuty.

 

30.03.2021 WTOREK

Pisanki

  • Ćwiczenia oddechowe – dmuchanie z różnym natężeniem na pisankę (kulkę waty – bibułkę) zawieszoną na nitce – rozwijanie umiejętności prawidłowego oddychania.

  • Zabawy słowem – dobieranie przeciwnych określeń do podanych wyrazów, np.: mały – duży, wysoki – niski, cienki – gruby, zimny – ciepły.

  • Gimnastyka przy muzyce https://youtu.be/n7OIPFcyZRU

Zajęcia główne

  1. Oglądanie filmu o pisankach, kraszankach: https://youtu.be/GW6i85aVEuQ

  2. Wykonanie ćwiczenia str. 42:

 

Przeczytaj tekst. Pokoloruj / narysuj pisanki Oli, Antka i Doroty zgodnie z opisem:

To Wielkanoc. Na stole bazie w wazonie, baba lukrowana i kolorowe jajka. Pisanka Oli jest cała niebieska Pisanka Antka ma zielone, poziome paski. Dorota namalowała na swojej pisance 4 gwiazdki.”

  1. Wykonanie ćwiczeń w KP4, s. 37, ćw. 2, 3. Kończenie ozdabiania pisanki według wzoru. Nalepianie kurczaczka nad pierwszym jajkiem od prawej strony, a zajączka nad pierwszym jajkiem od lewej strony. Rysowanie drogi według kodu.

  2. Praca plastyczna: „Pisanki” – proponujemy dowolną techniką wykonać projekty pisanek, np. wycinanie z papieru i ozdabianie dowolnymi wzorami, malowanie farbami, wyklejanie skrawkami materiałów.

 

WTOREK JEST DNIEM, W KTÓRYM MAMY ZAJĘCIA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO.

Dzisiaj również o tradycjach Wielkanocnych

Zapraszam na filmik:

https://youtu.be/mJNCAJGYhxo

część II: https://youtu.be/4Ziqn5yNEY4

 

DNI 1.04, 2.04 ORAZ DZIEŃ 6.04.2021 - W TYCH DNIACH NIE MA ZAJĘĆ

PRZERWA ŚWIĄTECZNA .

  

ŚRODA 31.03.2021 r.

TEMATYKA DNIA: ,,WESOŁA WIELKANOC ”

 

Zabawa logopedyczna – dzieci ćwiczą ruchy języka – oblizują wargi ,próbują dotknąć do czubka nosa językiem potem do brody, liczenie językiem ząbków, mlaskanie językiem.

Zabawa : ,,Zajączek z pisanką” Dziecko zajączek wkłada miedzy kolana mała piłeczkę i próbuje z nią skakać .Poruszanie się po linii prostej i powrót. Jeżeli piłka wypadnie wraca na punkt startowy i powtarza zabawę .

Wykonanie ćwiczenia KP 4 s.51 -kolorowanie zgodnie z kodem

Gimnastyka przy muzycehttps://youtu.be/Zg7pCZOtMXo

 

Zajęcia główne:

,,Wesoła Wielkanoc”- zajęcia z zakresu wspomagania mowy

Słuchanie wiersza M.Mazan ,,Wielkanoc”

Wkrótce już Wielkanoc

Więc będą pisanki

Bazie i palemki

I z cukru baranki

Na świątecznym stole

Stanie chrzan i żurek

Lukrowana babka

I pyszny mazurek

A na Śmigus- Dynsus

będzie chlustać woda

i to już świąt koniec

co, tak szybko? Szkoda

Rozmowa na temat treści wiersza ,opowiadanie o symbolach świat , zwyczajach świątecznych i przygotowaniach do świąt.

Układanie puzzli świątecznych – obrazki pocięte na części w jedną całość

Dzielenie na sylaby wyrazów :baranek, jajko, pisanka, palma, babka, mazurek,

Układanie zdań z wyrazami :baranek, jajko, pisanka, palma, babka, mazurek. Liczenie ile wyrazów jest w zdaniu.

Wykonanie ćwiczenia z książki KP 4 s.52 ćwiczenie spostrzegawczości ,przeliczanie w zakresie 10