Zdalne nauczanie 7.04.-9.04.2021.

 

DNI 1.04, 2.04 ORAZ DZIEŃ 6.04.2021 - W TYCH DNIACH NIE MA ZAJĘĆ

PRZERWA ŚWIĄTECZNA .

 

ŚRODA 7.04.2021 r.

TEMATYKA DNIA: ,, PISANKI”

Ćwiczenia lateralizacji przy muzyce . Duże kartki papieru i kredki .Rodzic puszcza jakaś muzykę .Dzieci rysują równocześnie prawą i lewą ręką kreski .Na przerwę zostawiają kredki i odpoczywają .Potem biorą inne kolory i powtarzają zabawę.

Rozsypanka wyrazowa – ćwiczenia w czytaniu .Dzieci czytają takie wyrazy jak : Tomek , Pola, Ala, omlet, palmy, motyl. Układanie w zdania i czytanie . Tomek lubi omlet, Pola ma palmy , Ala łapie motyla

Gimnastyka przy muzyce: https://youtu.be/Zg7pCZOtMXo

 

Zajęcia główne:

,,Pisanki”- zajęcia matematyczne – doskonalenie umiejętności stosowanie liczebników głównych i porządkowych, uważne słuchanie komunikatów.

Przygotowane , wycięte z papieru różnego koloru pisanki , sznurek na zbiory

Zadaniem dziecka jest słuchanie dokładne poleceń i ich wykonywanie

1.W pierwszym zbiorze połóż żółte pianki, w drugiej zielone,

2.W pierwszej obręczy połóż 3 pisanki, w drugiej o 2 więcej,

3.W pierwszej i drugiej połóż po tyle samo

Dobieranie odpowiednich cyfr do ilości w zbiorach.

Rodzic układa pisanki obok siebie do 10 i zadaniem dziecka jest pokazywanie odpowiednio do poleceń .

Która jest pierwsza , która ostatnia, która jest żółta, niebieska, czerwona itp…

Wykonanie ćwiczenia z książki KP 4 s. 55

,,Kartka świąteczna”- praca plastyczna

Pobudzanie w dzieciach kreatywności , wyobraźni .Przypomnienie dzieciom o tradycjach wysyłania kartek do bliskich mieszkających daleko .

Wykonanie przez dziecko dowolna technika kartki na święta i wymyślenie do środka życzeń

 

 

TEMATYKA TYGODNIA : ,,DZIEŃ I NOC ”

Czwartek 08.04.2021

TEMAT DNIA: ,,Co robi Trampolinek?”

Do dzisiejszych zajęć potrzebna będzie tarcza zegara. Szablon na stronie: https://www.creativecenter.brother/pl-pl/home/home-category/learning-activities/educational-tools/clock-face

Ćwiczenia oddechowe

Dmuchanie na tarczę zegara- krótkie , szybkie wdechy i powolne wydmuchiwanie nabranego powietrza- próby przesunięcia wydychanym powietrzem wskazówek papierowych zegarów.

Formowanie cyfr z drucików kreatywnych- przypomnienie poznanych kształtów cyfr. Jeśli nie mają Państwo w domu drucików kreatywnych można użyć włóczki.

Gimnastyka poranna

Zabawa „Jedź- stój”- gdy rodzic podnosi koło zielone dziecko naśladuje jazdę samochodem i biega po pokoju. Gdy rodzic podniesie koło czerwone, dziecko zatrzymuje się.

Płyniemy łódką”- dziecko w pozycji siadu prostego, nogi lekko rozsunięte. Ręce ułożone tak, jakby trzymały wiosła w łódce. Na hasło- Płyniemy łódkami!- dziecko podciąga nogi w kierunku brzucha, tułów lekko odchylony w tył, rekami naśladuje ruchy jak przy wiosłowaniu łódką.

,, Noc i dzień ”- Rodzic pokazuje dziecku dwie ilustracje: "ulica w czasie dnia", "Ulica nocą". Zwraca się do dziecka:
- Czym różnią się ilustracje?
- Co dzieje się na ulicy w czasie dnia?
- Co dzieje się na ulicy, kiedy zapada noc?
Zwraca uwagę, że nie wszyscy w nocy śpią (policja, karetka pogotowia, taksówka).

Rodzic zadaje pytanie:
- Czy noc jest potrzebna?
- Czy dobrze, że noc zapada?

Dziecko kładzie się na dywanie. Pod głową ma swoją poduszkę. Słucha wiersza Noc:

B. Forma: Noc

Noc przybyła czas do łóżka,
czeka kołdra i poduszka.
Wszędzie wkoło ciemność wielka,
nagle księżyc w okno zerka.

Gwiazdy świecą wokół niego
i mrugają do każdego.
Noc przechadza się po niebie,
może też odwiedzi ciebie.

W darze pewnie ci przyniesie
najpiękniejszy sen na świecie.

 

 

Rodzic zadaje pytania Ile głosek słyszymy w wyrazie "noc" (przyczepia na tablicy trzy gwiazdki, odpowiedniki głosek).

1. Rodzic wyróżnia głoskę n w nagłosie i w słowach noc i Norbert.

2. Budowanie modeli wyrazów noc i Norbert z białych kartoników, a następnie z czerwonych (samogłoski ) i z niebieskich kartoników (spółgłoski).

3. Prezentacja drukowanej i pisanej litery n, N.

4. Wymyślanie przez dzieci słów zawierających głoskę n.

5. Zabawa ruchowa Dzień i noc- na hasło dzień- dziecko biega po pokoju w rytm tamburyna, a na hasło- noc, dziecko siada i zasłania rękami oczy.

6. Dziecko szuka litery n, N w gazetach, książeczkach, kreśli literę palcem na stole/ dywanie, w powietrzu; układa kształt litery ze sznurka. DZIECI UTRWALAJĄ OBRAZ POZNANEJ LITERY.

 

Pięciolatki:

1.„Wstążkowa litera” – chodzenie po wstążce ułożonej na podłodze w kształcie litery.

2. Prezentacja zapisu wyrazu NOC. Przeliczanie liter w wyrazie, wskazywanie litery N, nazywanie kolejnych liter. Dzielenie wyrazu na litery/głoski i na sylaby.

3. „Rozsypanka literowa” – układanie prostych wyrazów zawierających literę N z rozsypanki poznanych liter.

4. Kolorowanie lub wyklejanie szablonu litery, np. kawałkami bibuły, rysowanie litery palcem na kartce i w powietrzu.

Zajęcia plastyczne Świat w nocy.

Rodzic prosi dziecko, by zastanowiło się, jakich kolorów farb użyje do wykonania pracy. Prosi, by dziecko narysowało osoby, które pracują w nocy.

Obserwacje przyrodnicze Szukamy wiosny- dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie wiosną.

 

PIĄTEK 09.04.2021

 

TEMAT DNIA: „ZEGARMISTRZ”

 

 

Zadania poranne:

 

Zabawa integracyjna „Cyk, Cyk”  (potrzebna będzie chusta, apaszka).  Dzieci wraz z rodzicem trzymają napiętą chystę , na której leży piłeczka. Poruszają chustą tak, aby piłka toczyła się po materiale, mówią przy tym cyk,cy, naśdując odgłos zegara.Piłka nie może stoczyć się na ziemię.

 

Oglądanie różnych rodzajów zegarów https://www.youtube.com/watch?v=EoU1B96dBSI

 

Ćwiczenia poranne przy muzyce https://www.youtube.com/watch?v=n7OIPFcyZRU

 

Zajęcia główne:

Wirtualna wycieczka do Zegarmistrza https://www.youtube.com/watch?v=Q8ZM57BCGw0

 

–       zapoznanie z zawodem zegrmistrza

–       poznanie stałego, naturalnego następstwa czasu- zapoznanie z zegarem

–       doskonalenie umiejętności opisywania  rzeczywistości za pomocą symboli, wzbogacenie słownictwa czynnego poprzez wypowiadanie się i wyjśnienie pojęć służących do oreślenia czasu

–       zachęcenie do interesowania się urządzeniami technicznymi

 

Zabawa logopedyczna „Cykanie zegara”. Naśladowanie odgłosu zegara (cyk,cyk,cyk) z godnie z dżwiękiem zegara w domu , raz cicho ,raz głośno.

 

Zajęcia muzyczne nauka piosenki o zegarze: https://www.youtube.com/watch?v=1ORv7ieTKGU

 

Zabawa popołudniowa:

 

 Ćwiczenia grafomotoryczne 3i4 str 59. Układanie z sylab wyrazów, odczytywanie ich, kolorowanie obrazka zgodnie ze wzorem- utrwalenie poznanych liter

 Zabawa ruchowa z elementem rzutu „Smażone placuszki”- Podrzucanie piłeczką do góry i łapanie oburącz.