Zdalne nauczanie 7.04.-9.04.2021.

 

 

Temat dnia: Wiosenne kwiaty.

Środa 7.04.2021

I słuchanie opowiadania

Dzieci siedzą na dywanie w kole.

Rodzice czytają list od pani wiosny.

Kochane dzieci!

Kiedy przychodzę wszystko zaczyna się zielenić, rozwijają się pączki na

drzewach, zaczynają kwitnąć kwiaty, ludzie zaczynają robić porządki

w ogródkach, ptaki śpiewają.

Mam do was kilka pytań, ciekawa jestem, czy będziecie umieli na nie

odpowiedzieć.

 

Pani Wiosna

Rodzice przypinają do tablicy kwiaty wiosenne (tulipany, żonkile, pierwiosnki, przebiśniegi)

- Jakie znacie kwiaty wiosenne i jak się nazywają?

- Jakie mają kolory?

- Dlaczego kwiaty muszą stać na słońcu?

- Co jest potrzebne kwiatom do prawidłowego rozwoju?

- W jaki sposób dbamy o kwiaty?

 

II praca plastyczna

Podanie tematu pracy:

kolorowe kwiatki, wyjaśnienie wykonania pracy

plastycznej, pokaz: malowanie farbami plakatowymi poprzez maczanie gąbki (gąbka jest wycięta w kształcie walca o średnicy 2 cm, tak, aby można było wziąć tak, aby nie brudzić rąk) w farbę i stemplowanie jej na kartce. Każda farba ma swój wałeczek.

Praca dzieci.

Dzieci siadają do stołów z podpisanymi kartkami, na których są

przygotowane farby w kolorach kwiatów wiosennych i po dwa wałeczki dla każdego koloru. W trakcie pracy dzieci wymieniają się wałeczkami, tak aby nie pomieszać kolorów. Pod koniec pracy dzieci maczają wskazujący palec w kolor zielony i próbują namalować łodyżki lub linie pomiędzy kwiatami. Po zakończeniu dzieci myją ręce.

 

III Zabawa ruchowa Wiosna rozwija kwiaty

Dzieci zamieniają się w nasionka kwiatów, gdy rodzic dotknie głowy dziecka, nasionka

zmieniają się w kwiaty.

IV Spacer w okolicy domu, obserwacja zmian zachodzących w najbliższym otoczeniu, rozmowa z rodzicami na temat kwiatów wiosennych

.

 

Temat dnia: Czego potrzebują rośliny do życia

Czwartek 08.04.2021

I Omijamy grządki – zabawa poranna

Omijamy grządki– zabawa poranna. Dzieci idą gęsiego za rodzicami

omijają grządki stworzone przez skakanki, idą po wytyczonych ścieżkach.

II. Hodowla tulipana – słuchanie opowiadania M. Różyckiej o

żółtym tulipanie.

Słuchanie opowiadania o żółtym tulipaniewg M. Różyckiej:

W ciemnym domku pod ziemią mieszkał mały Tulipanek. Maleńki Tuli

pan, jak wszystkie małe dzieci, spał całymi dniami. Wokoło było bowiem

bardzo cicho i ciemno. Pewnego dnia obudziło go lekkie pukanie do

drzwi.

- Kto tam? - zapytał obudzony ze snu Tulipanek.

- To ja. Deszczyk. Chcę wejść do ciebie. Nie bój się maleńki. Otwórz.

- Nie, nie chcę. Nie otworzę. –powiedział Tulipanek i odwróciwszy się na

drugą stronę, znów smacznie zasnął.

- Po chwili mały Tulipanek znów usłyszał pukanie.

- Puk! Puk! Puk!

- Kto tam?

- To ja. Deszcz. Pozwól mi wejść do swego domku.

- Nie, nie chcę, abyś mnie zamoczył. Pozwól mi spać spokojnie.

Po pewnym czasie Tulipanek usłyszał znów pukanie i cieniutki, miły głosik

wyszeptał:

- Tulipanku, puść mnie!

- Ktoś ty?

- Promyk słoneczny – odpowiedział cieniutki głosik.

- O, nie potrzebuję cię. Idź sobie.

Ale promyk słoneczny nie chciał odejść. Po chwili zajrzał do domu tulipanowego przez dziurkę od klucza i zapukał.

- Kto tam puka? –zapytał zżółkły ze złości Tulipanek.

- To my Deszcz i Słońce. My chcemy wejść do ciebie!

Wtedy Tulipanek pomyślał:

Ha, muszę jednak otworzyć, bo dwojgu nie dam rady”. i otworzył.

Wtedy Deszcz i Promyk wpadli do domu tulipanowego. Deszcz chwycił

przestraszonego Tulipanka za jedną rękę, Promyk słońca za drugą i unieśli go

wysoko, aż pod sam sufit. Mały żółty Tulipanek uderzył główką o sufit

swego domku i przebił go ... I, o dziwo znalazł się w śród pięknego

ogrodu, na zielonej trawce. Była wczesna wiosna. Promyki Słońca padały na

żółtą główkę Tulipanka. a rano przyszły dzieci i zawołały:

- Patrzcie! Pierwszy żółty tulipan zakwitł dzisiaj z rana!

III Rozmowa na temat opowiadania;

- Gdzie mieszkał tulipanek

- kto odwiedził najpierw tulipana?

- czy tulipanek wpuścił do swojego mieszkania deszczyk? Dlaczego nie?

- kto przyszedł potem do tulipana

- czy tulipan otworzył drzwi deszczykowi?

- kto zobaczył tulipana?

- co powiedziały dzieci?

IV Kwiat – zabawa ruchowa.

Dzieci naśladują rozwijanie się kwiatów. Kwiaty są w pąkach (dzieci) wykonują siad skulny na hasło rodzica „Słonko się budzi” - bardzo wolno podnoszą głowy i ręce do góry, wstają rozchylają ręce na bok, naśladując rozchylające się płatki.

V Lepienie z plasteliny kwiatów wiosennych.

 

Temat dnia: W naszym ogródeczku

Piątek 09.04.2021

I Zabawa naśladowcza Jesteśmy ogrodnikami

dzieci naśladują ruchem czynności wykonywane przez ogrodnika(kopią ziemię, grabią, sieją nasiona, podlewają itp.)

II Wiosna budzi kwiaty– zabawa ruchowa z wykorzystaniem dzwoneczka.

Jedno dziecko jest postacią pani Wiosny i trzyma w ręku dzwoneczek.

Pozostałe dzieci przykucają - są kwiatami, które śpią. Pani Wiosna przy

muzyce Poranek E. Griega chodzi między kwiatami i potrząsając

dzwoneczkiem budzi kwiaty. Obudzone kwiaty zaczynają swobodnie poruszać

się w rytm muzyki - tańczą.

 

III Zabawa Kwiaty rosną - kwiaty więdną – ćwiczenia słuchowe

reagowanie na dźwięki. Kiedy słychać dźwięki wysokie – dzieci pokazują, jak

kwiaty rosną - wspinają się na palce

;przy dźwiękach niskich – kwiaty więdną, dzieci zmieniają pozycję aż do przysiadu.

IV Wieje wietrzyk– ćwiczenia oddechowe

Dzieci w parach siedzące przy

stoliku naprzeciw siebie przedmuchują zgniecioną chusteczkę higieniczną