Zdalne nauczanie 12.04.-16.04.2021.

 

PONIEDZIAŁEK 12.04.2021 

TEMAT: Zwierzęta, które znamy. 

I. Koniki - zabawa poranna. 

Dzieci naśladują poruszanie się konia: bieg truchtem, galopem w różnych kierunkach. 

 

II. Zwierzęta mieszkające na wsi – rozwiązywanie zagadek słowno - obrazkowych 

Joanny Myślińskiej i Iwony Mojsak,zapoznanie z nazwami i cechami wybranych zwierząt hodowanych na wsi, rozumienie, że zwierzęta mają podobne potrzeby jak ludzie i człowiek musi pomagać im je zaspokajać, opiekować się zwierzętami 

Dzieci siedzą na dywanie, na środku leżą różne obrazki przedstawiające zwierzęta mieszkające na wsi. 

Rodzice czytają zagadkę, dzieci mają za zadanie odnaleźć obrazek i pokazać jej rozwiązanie, obrazki odkładamy z boku. Rozmowa na temat każdego zwierzęcia, co je, gdzie mieszka. 

1. Jestem różowa, tłusta i kwiczę. kiedy w chlewiku zapasy ćwiczę. (świnia) 

2. Ptak jest ze mnie kolorowy i gulgotać wciąż gotowy. (indyk) 

3. Ma skrzydełka dwa, mówi: kwa, kwa, kwa. (kaczuszka) 

4. Spotkasz go w stajni albo zagrodzie, a jego ogon zawsze jest w modzie. (koń) 

5. Mogę, gdy zechcę, dać dla człowieka nawet wiaderko pysznego mleka. (krowa) 

6. Za każde jajko, małe i duże, podziękuj, proszę, gdaczącej… (kurze) 

7. Jestem biała, jak wąż syczę, tyle razy, że nie zliczę i lubię chodzić gęsiego, czy wiesz kim jestem, kolego? (gęś) 

8. Mam na sobie same loczki, futro białe jak obłoczki, a gdy czegoś mi się chce mówię tylko: me, me, me. (owca)  

 

III. Zwierzęta w zagrodzie – zabawa ruchowa. 

Rodzice pokazują obrazek, a dzieci poruszają się, jak pokazane zwierzęta naśladując głosy tych zwierząt 

IV. Rozmowy zwierząt – ćwiczenia ortofoniczne, naśladowanie głosów zwierząt.

 

WTOREK 13.04.2021 

Temat dnia: Koncert na podwórku. 

I Na wiejskim podwórku – masażyk z wykorzystaniem wiersza 

Biegną konie do zagrody uderzamy otwartymi dłońmi po plecach 

A kaczuszki hop do wody uderzamy piąstkami od góry pleców do dołu 

Kurki ziarna wydziobują palcami wskazującymi chodzimy po całych plecach 

Pieski szczekają delikatnie szczypiemy i domu pilnują. masujemy po całych plecach. 

  

II. Wiejska zagroda – zabawy słuchowe i ortofoniczne, 

zapoznanie z odgłosami zwierząt z wiejskiego podwórka (CD), ćwiczenie mięśni narządów mowy poprzez naśladowanie głosów zwierząt, wzmacnianie aparatu artykulacyjnego i oddechowego poprzez śpiewanie na zgłoskach: mu, ko i wydłużanie fazy wydechowej 

  

III Kaczki – zabawa ruchowa z elementem przysiadu. 

Dzieci w przysiadzie poruszają się jak kaczuszki.

 

IV Kaczuszka – kolorowanie na żółto, farbami kaczuszki.  ( PLIK DO POBRANIA NA DOLE STRONY)

 

Wtorek jest dniem, w którym mamy zajęcia z języka angielskiego. Zapraszamy:

 https://youtu.be/_slS29xN9tk

 

ŚRODA: 14.04.2021 

Temat dnia: Liczymy zwierzęta 

I W gospodarstwie wiejskim – zabawy matematyczne,utrwalanie znajomości gatunków zwierząt żyjących na wsi. 

Dzieci siedzą w kole na dywanie słuchają wiersz Rozmowy zwierząt Anny Surowiec. 

W gospodarstwie już od rana rzecz się dzieje niesłychana.

Obudziły się zwierzęta i dyskusja rozpoczęta.

Kukuryku! Kukuryku! Kto tak pieje przy kurniku?

A to kogut: kukuryku! Woła kury do kurnika.

Ko, ko, ko, ko, ko, ko, a to kto? To jest kura - złotopióra.

Grzebie w ziemi pazurkami szuka miejsca z robaczkami.

Kwi, kwi, kwi, kwiczy świnka, co różowy ryjek ma,

kwi, kwi, kwi, cha, cha, cha. Kto tak czysty jest jak ja?

Na to kaczka kwacze tak: kwa, kwa, kwa, kwa, kwa, kwak

 idź do rzeki umyj ryjek będziesz ładna tak, tak, tak.

Usłyszała to też krowa, zaryczała: muuu, muuu, muuu.

Słuszne rady dajesz tu, wiec się umyj świnko już.

Konik zarżał i ha, ha, ha. Tak skończyła się historia ta.

  

Rozmowa na temat wiersza 

- Dzieci wymieniają zwierzęta występujące w wierszu.  

II Zagroda wiejska – przeliczanie zwierząt 

Rodzic  odkrywa tablicę, na której jest przedstawiona zagroda wiejska. Przeliczanie zwierząt, które są na obrazku. na dywanie położone są obrazki tych zwierząt, zadaniem dziecka jest położenie takiej liczby /patyczków, nakrętek lub itp./, ile jest na tablicy. Rozkładamy przed każdym dzieckiem dywaniki lub krążki, pośrodku stoi pojemnik z nakrętkami. Każde dziecko bierze po trzy nakrętki i kładzie je przed sobą. Rodzice pytają, ile jest np. kurek, kaczek, świnek, krówek, zadaniem dziecka jest położenie takiej liczby nakrętek, ile znajduje się na obrazku na dywanie. Wspólne przeliczanie, czy u wszystkich jest tak samo lub rodzic  sprawdza sam, gdy występuje błąd przelicz z dzieckiem.

  

III Klaśnij, tupnij, podskocz – zabawa matematyczno - ruchowa. 

Dzieci maszerują, biegają, w rytm tamburyna, na sygnał: klaśnij lub tupnij lub podskocz raz lub dwa lub trzy. Zabawę powtarzamy kilka razy

 

IV Konik na biegunach – zabawa ruchowa. 

Dzieci kładą się na brzuchu, łapią się za stopy i tworzą „kołyskę”. Poruszają się w przód i w tył. 

 

CZWARTEK: 15.04.2021 

Temat dnia: Na wsi  

I Zgadnij czyj to głos? – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem obrazków zwierząt. 

Rodzice naśladują  głosy zwierząt, a dzieci pokazują, do kogo należy głos i nazywają zwierzę.

  

II Zagroda wiejska – stworzenie plakatu 

Jakie zwierzęta mieszkają w zagrodzie? Dzieci wymieniają, a rodzic kładzie kontury tych zwierząt na brystol. Pyta, czy są takie same? /Nie, bo nie są kolorowe/, określanie w jakich kolorach są zwierzęta / świnka – różowa, krowa – brązowa, kaczka – żółta, gęś – biała itp./. Zadaniem dzieci będzie pokolorowanie zwierząt plasteliną.

 

III Walka kogutów – zabawa ruchowa z elementem równowagi. 

Dzieci dobierają się parami. Kucają naprzeciw rodziców lub rodzeństwa , próbują przewrócić kogoś z rodziny  odpychając się dłońmi.

  

IV Gdzie jest kaczuszka? – zabawa dydaktyczna. 

Dzieci siedzą w kole. Jedno dziecko zamyka oczy, w tym czasie zostaje schowana zabawka. Zadaniem dziecka jest odnalezienie i określenie położenia. 

  

PIĄTEK: 16.04.2021 

Temat dnia: Zwierzęta i ich dzieci. 

I Zwierzęta i ich domy – zabawa dydaktyczna przy stoliku. 

Łączenie w pary obrazków zwierząt i ich domów .

  

II Zwierzęta i ich dzieci – nazywanie zwierząt i łączenie dzieci z ich rodzicami. 

Rodzic rozkłada na dywanie potomstwo zwierząt (prosię, kurczę, źrebię, cielę). 

Zadaniem dzieci jest dopasowanie potomstwa do zwierzęcia (świnia – prosiak, kura – kurczak, krowa – cielak, koń – źrebak).

  

III Piórka – zabawa ruchowa połączona z ćwiczeniami oddechowymi z wykorzystaniem kolorowych piórek. 

 

IV Oglądanie filmu/bajki  o zwierzątkach żyjących na wsi.  

https://www.youtube.com/watch?v=xrgowwp1V-U