Zdalne nauczanie 12.04.-16.04.2021

TYDZIEŃ III 12.04- 16.04.2021

W WIEJSKIEJ ZAGRODZIE”

 

PONIEDZIAŁEK 12.04.2021

TEMAT: Zwierzęta, które znamy.

1. „Stary Donald farmę miał” Na początek zaśpiewajcie piosenkę którą dobrze znacie z przedszkola o zwierzątkach na farmie:

https://www.youtube.com/watch?v=KITSIpt5GzA

2.Koniki - zabawa poranna. Wyznaczamy na podłodze miejsce, które będzie domkiem- stajnią dla konika. Dzieci są konikami i stoją w swoich stajniach. Rodzic wydaje dziecku polecenie: „konik wybiega ze stajni” -Dziecko biegnie kłusem na palcach, w rytm wystukiwany przez rodzica, „Konik do stajni” - dziecko biegnie do stajni.. Zabawę powtarzamy kilka razy zmieniając polecenia : „Idą stępa” , powoli z wysokim unoszeniem kolan, „konie idą cichutko” - powoli na palcach .Na koniec wracają do stajni .

 

3. Zagadki o zwierzętach mieszkających na wsi. Posłuchajcie i odgadnijcie o jakim zwierzęciu jest zagadka?

Rodzic czyta dziecku zagadkę, dzieci mają za zadanie odpowiedzieć i  wskazać wśród obrazków poniżej, jej rozwiązanie.

  1. Jestem różowa, tłusta i kwiczę. kiedy w chlewiku zapasy ćwiczę. (świnia)

  2. Ma skrzydełka dwa, mówi: kwa, kwa, kwa. (kaczuszka)

  3. Spotkasz go w stajni albo zagrodzie, a jego ogon zawsze jest w modzie. (koń)

  4. Mogę, gdy zechcę, dać dla człowieka nawet wiaderko pysznego mleka. (krowa)

  5. Za każde jajko, małe i duże, podziękuj, proszę, gdaczącej… (kurze)

  6. Jestem biała, jak wąż syczę, tyle razy, że nie zliczę i lubię chodzić gęsiego, czy wiesz kim jestem, kolego? (gęś)

 

                    

                                  

 

4. „Gdzie mieszkają, co jedzą i co nam dają zwierzęta w gospodarstwie- obejrzyjcie filmik i opowiedzcie rodzicowi co zapamiętaliście.

https://www.youtube.com/watch?v=CpcmvJTO5G4

5. „Zwierzęta w zagrodzie” – zabawa ruchowa. Rodzic pokazuje obrazek zwierzątka, a dzieci poruszają się, jak pokazane zwierzęta naśladując głosy tych zwierząt.

6. „Baranek” – chętnych zapraszamy do wykonania pracy plastycznej (wydzieranka z papieru, kuleczki z bibuły, waty). ( Plik do pobrania na dole strony ).

 

WTOREK: 13.04.2021 

TEMAT: Koncert na podwórku.

1. „Kaczuszki”– zabawa taneczna. Na początek poruszajcie się w rytm muzyki wykonując taniec „Kaczuszki”

https://www.youtube.com/watch?v=zW1_ANe0l94

2. „Na wiejskim podwórku” – masażyk z wykorzystaniem wiersza.

Dziecko kładzie się na podłodze, rodzic czyta wierszyk i wykonuje masaż. Potem zamiana. Rodzic leży, dziecko masuje.

Biegną konie do zagrody - uderzamy otwartymi dłońmi po plecach

A kaczuszki hop do wody - uderzamy piąstkami od góry pleców do dołu

Kurki ziarna wydziobują - palcami wskazującymi chodzimy po całych plecach

Pieski szczekają - delikatnie szczypiemy.

3. „Wiejska zagroda” – zabawy słuchowe i ortofoniczne.

Kurki trzy” - zabawa ruchowa przy piosence, chodzenie gęsiego za rodzicem, naśladowanie ruchów rodzica przedstawiających tekst piosenki.

https://www.youtube.com/watch?v=WSBUwpV6qnk

4. „Czyj to głos” - Posłuchajcie i powiedzcie jakie to zwierzątko?

(Plik do pobrania na dole strony)

5. „Kaczki” – zabawa ruchowa z elementem przysiadu – wszystkie dzieci robią przysiad, chwytają się za kostki i poruszają się jak kaczuszki po całym pokoju. Wołają głośno kwa, kwa, kwa.

6. „Kaczuszka” – a teraz chętne dzieci zapraszamy do pokolorowania na żółto kaczuszki– można wykorzystać kredki, farby itp.

( Plik do pobrania na dole strony)

 

Wtorek jest dniem, w którym mamy zajęcia z języka angielskiego. Zapraszamy:

 https://youtu.be/_slS29xN9tk

 

ŚRODA 14.04.2021

TEMAT: Wiejskie zwierzęta.

1.”Kaczka Dziwaczka” – słuchanie wiersza Jana Brzechwy. Dzisiaj na początek zapraszamy do wysłuchania wiersza. Powiedzcie czy ten wierszyk był wesoły czy smutny?

https://www.youtube.com/watch?v=OQvkltU_3S0

2.Koniki - zabawa poranna. Dzieci naśladują poruszanie się konia: bieg truchtem, galopem w różnych kierunkach i kląskanie językiem.

3. Rodzic zaprasza dziecko do wysłuchania wiersza „Rozmowy zwierząt”.

W gospodarstwie już od rana, rzecz się dzieje niesłychana.

Obudziły się zwierzęta i dyskusja rozpoczęta.

Kukuryku! Kukuryku! Kto tak pieje przy kurniku?

A to kogut: kukuryku! Woła kury do kurnika.

Ko, ko, ko, ko, ko, ko, a to kto? To jest kura - złotopióra.

Grzebie w ziemi pazurkami szuka miejsca z robaczkami.

Kwi, kwi, kwi, kwiczy świnka, co różowy ryjek ma,

kwi, kwi, kwi, cha, cha, cha. Kto tak czysty jest jak ja?

Na to kaczka kwacze tak: kwa, kwa, kwa, kwa, kwa, kwak

idź do rzeki umyj ryjek będziesz ładna tak, tak, tak.

Usłyszała to też krowa, zaryczała: muuu, muuu, muuu.

Słuszne rady dajesz tu, wiec się umyj świnko już.

Konik zarżał i ha, ha, ha. Tak skończyła się historia ta.

Rozmowa na temat wiersza.

Opowiedzcie rodzicom o czym był wiersz, jakie zwierzątka w nim wystąpiły?

Spróbujcie razem z rodzicami naśladować odgłosy wydawane przez zwierzątka z wiersza.

4. „Zagroda wiejska” – przeliczanie zwierząt na obrazku. Do tego zadania potrzebne będą nakrętki lub inne przedmioty np.: guziki, patyczki.

Popatrzcie na obrazek. Są tutaj różne zwierzęta mieszkające na wsi. Policzcie ile na tej ilustracji jest krówek, świnek, kurek itd.. Ułóżcie tyle samo nakrętek.

 

 

5. „Konik na biegunach” – zabawa ruchowa. Połóżcie się na dywanie na brzuszku,, chwyćcie za stopy i tak powstała „kołyska”. Poruszacie się w przód i w tył - kołysanie.

6. „Gdzie jest kaczuszka? – Do tej zabawy potrzebujemy maskotkę - zwierzątko. Zamykacie oczka a rodzic w tym czasie w tym czasie chowa zabawkę gdzieś w pokoju. Zadaniem dziecka jest odnalezienie i określenie położenia.

 

CZWARTEK 15.04.2021

TEMAT; Na wsi.

1. „Kura gdacze: ko, ko,ko”- na początek posłuchajcie piosenki. Możecie zatańczyć i śpiewać razem z kurką: ko,ko,ko.

https://www.youtube.com/watch?v=QPqALIknKwY

2. „Koniki i przeszkody” - rozkładamy na podłodze kilka kartek. Dzieci koniki biegają w dowolnym rytmie. Gdy napotkają przeszkodę ( KARTKĘ) przeskakują przez nią wydając głos: iha , iha i biegną dalej.

3. „Różowa Świnka”- praca plastyczna- zapraszamy do zrobienia prostej do wykonania świnki a właściwie tylko jej głowy. Do jej stworzenia potrzebujemy:

  • talerzyk papierowy lub koło wycięte z bristolu,

  • różową bibułę albo papier kolorowy,

  • różowy papier,

  • mazak,

  • klej,

  • ruchome oczka, jeśli nie mamy, to dorysowujemy

Bibułę tniemy na kwadraty, którymi dzieci w miarę możliwości wyklejają cały talerz. Następnie z papieru kolorowego wycinamy uszy i ryjek, który ozdabiamy mazakiem. Przyklejamy papierowe elementy, oczy i świnka gotowa.

 

 

 

4. „Walka kogutów” – Stańcie z rodzicem albo rodzeństwem naprzeciw siebie i kucnijcie – jesteście kogutami. A teraz próbujecie rękami przewrócić przeciwnika.

5. „W leśniczówce za lasem” - zabawa z pokazywaniem. Przypomnijcie sobie zabawę zprzedszkola. Zaśpiewajcie razem z mamą i tatą.

"W leśniczówce za lasem" (SŁOWA) pląs - YouTube

 

 

PIĄTEK 16.04.2021

TEMAT: Zwierzęta i ich dzieci.

1. „Czego brakuje”- zabawa ćwicząca spostrzegawczość. Do tej zabawy potrzebujemy 4/5 małych przedmiotów – np. samochód, maskotka, lalka, zwierzątko itp.

Dziecko siada w siadzie klęcznym, przez chwilę przygląda się przedmiotom i zakrywa oczy. Rodzic w tym czasie chowa jeden przedmiot np. za plecami. Dziecko ma za zadanie powiedzieć, czego brakuje.

2.„Głosy zwierząt” – ćwiczenie narządu mowy. A teraz spróbujcie naśladować zachowanie zwierząt, spróbujcie zrobić to, co pokaże rodzic:

krowa na pastwisku – ruchy okrężne żuchwą;

świnia – układanie warg w kształt ryjka, jak przy wymawianiu głoski u;

pies – szczerzenie zębów, ziajanie;

kotek pije mleko – wysuwanie języka nad dłońmi w kształcie miseczki, oblizywanie warg ruchem okrężnym;

koń – kląskanie.

3, „Chodzi kurka” - posłuchajcie uważnie wierszyka o kurce.

 

Chodzi kurka po ogródku,

małe ziarnko trzyma w dzióbku.

A dla kogo? A dla dzieci,

co gromadka za nią leci.

Po ogródku chodzi kurka i pazurkiem czyści piórka,

a za kurką kogut – tatko pilnie strzeże swego stadka.

 

Spróbujcie odpowiedzieć na pytania.

Rodzic pyta dziecko:

Jakie zwierzątko chodziło po ogródku?;

Dla kogo kura niosła ziarenko?;

Kto latał za kurką?;

Kto pilnował stada?

4. „Zwierzęta i ich dzieci” -  Teraz prosimy, żebyście zobaczyli  filmik "Zwierzęta w gospodarstwie rolnym na wsi" i spróbujcie zapamiętać, jak nazywają się dzieci krowy, świnki itd. Uważnie oglądajcie i słuchajcie, o czym opowiada pani w filmie.

https://www.youtube.com/watch?v=xrgowwp1V-U

Po obejrzeniu filmiku rodzic wymienia nazwę dorosłego zwierzęcia a dziecko próbuje powiedzieć jak nazywamy jego dziecko - dziecko wskazuje również palcem na ilustracji poniżej.

5. „Piórka” – zabawa ruchowa połączona z ćwiczeniami oddechowymi z wykorzystaniem  piórka albo waty.

  • Kładziemy piórko na dłoniach i zdmuchujemy- lekko i mocno

  • Dmuchanie w piórko tak, aby jak najdłużej utrzymało się w powietrzu.

  • Dmuchanie po podłodze- z jednej strony pokoju na drugą,

6. Na koniec zatańczcie „Kaczuszki”. Dla chętnych Karta Pracy  - "Połącz zwierzątko z jego mamą"  ( Plik do pobrania na do le strony ).

https://www.youtube.com/watch?v=zW1_ANe0l94