Zdalne nauczanie 12.04.-16.04.2021

Trzy zabawy rozwijające motorykę małą

 

          W czasie zdalnego nauczania chciałbym zaproponować zabawy poprawiające motorykę małą, bardzo użyteczną w przyszłości gdyż wszelkie zabawy wymagające od dziecka manipulacji palcami, uczące precyzji- przygotowują do nauki pisania.

1. Łowienie rybek - czyli nawlekanie małych makaroników za pomocą słomki to duże wyzwanie dla najmłodszych

 

 

Zabawy z masami plastycznymi takimi jak pianko-plastelina, ciastolina czy piasek kinetyczny zachęcają dzieci do wąchania, dotykania, obserwowania i poznawania świata wokół za pomocą zmysłów. Dziecko w ten sposób poznaje nie tylko siebie, ale również zjawiska zachodzące wokół, to doskonały pomysł na oderwanie dziecka od telewizora czy komputera.

 

2. Pianko-plastelina -1 kg mąki ziemniaczanej, jedno opakowanie pianki do golenia oraz odrobinę płynu do mycia naczyń najlepiej białego lub bezbarwnego. Najlepiej wszystko to sobie przygotować w dużej misce lub kuwecie.

 

 

 

 

 

Z pianko-plasteliny możemy tworzyć rozmaite babki, budowle, zakopywać skarby, bawić się autkami czy ludzikami, odciskać dłonie, a nawet pisać literki za pomocą wykałaczki.

 

 

 

 Jeśli biała puszysta masa nam się znudzi możemy dodać do niej odrobinę barwników spożywczych, a nawet brokatu. Zabawa w barwienie i obserwowanie jak kolorowa masa miesza się razem dostarcza dodatkowych bodźców i urozmaica zabawę na dłużej. Możliwość mieszania różnych produktów zawsze dostarcza dzieciom wiele emocji i radości, bo dzięki temu zaspokajamy ich potrzebę odkrywania i doświadczania świta wokół.

 

 

 

 

3. Klamerkowy połów rybek -doskonała zabawa twórcza pobudzająca wyobraźnię, a jednocześnie rozwijająca sprawność dłoni. Do zabawy potrzebujemy: makaron (duże muszle), farby, pędzle oraz klamerki. Pierwsza część zabawy ma charakter artystyczny. Malowanie barwnych rybek niezwykle pobudza dziecięcą wyobraźnię.

 

 

 

Proponuję dzieciom dwie zabawy.

Pierwsza z nich to połów muszli. Do kuwety wlewamy wodę i wrzucamy różne nieduże przedmioty oraz niepomalowane makaronowe muszle. Za pomocą klamerek wyławiamy kolejne muszle starając się wydobyć ich jak najwięcej. Można również spróbować trudniejszą wersję zabawy z zawiązanymi oczami. Jedną ręką wyszukujemy w wodzie muszli, a drugą wyławiamy skarby łapiąc je klamerką.

 

 

Drugą propozycją to wykorzystanie naszych pomalowanych rybek.

 

 

Wtorek jest dniem, w którym mamy zajęcia z języka angielskiego. Zapraszamy:

https://youtu.be/_slS29xN9tk