Zdalne nauczanie 12.04.-16.04.2021

Rehabilitacja ruchowa 15-16. 04.2021r

 

Dzień dobry dzieci. Doskonalimy wcześniej poznane ćwiczenia. Jako przybór będziemy wykorzystywać gazetę - najlepiej czarno białą. Mam nadzieję, że pamiętacie już, jak wygląda prawidłowa postawa ciała. Życzę dużo zdrowia i zachęcam do codziennych ćwiczeń.

 

Temat zajęć:

Przyjmowanie prawidłowej postawy ciała.

Czas trwania: 30”

Cele:

- rozciąganie mięśni piersiowych,

- wzmacnianiu mięśni brzucha

- wzmacnianiu mięśni prostownika grzbietu odcinka piersiowego i mięśni  karku,

- wzmacnianiu mięśni ściągających łopatki,

- wzmacnianiu mięśni pośladkowych i kulszowo-goleniowych,

- podnoszeniu ogólnej sprawności ciała,

- wdrażanie do aktywnego spędzania czasu

- wdrażanie do prowadzenia zdrowego trybu życia


Czas trwania:
30”

Liczba dzieci: 1

Wiadomości: Prawidłowa postawa ciała

 

Środki dydaktyczne:

karimata, gazeta

Przebieg zajęć

 

L.P.

 

 

 

 

  1.  

Zadania

Ćwiczenia

UWAGI

Czas trwania

 

Czynności

Organizacyjno-porządkowe

Powitanie

Proszę o przygotowanie karimaty (może być ręcznik), strój sportowy, gazeta

1min.

 

Zabawa ożywiająca

- Marsz/trucht po obwodzie koła we wspięciu na palce, na całych stopach, na piętach, gazety trzymane z tyły za plecami

- machanie gazetą jak flagą, prawa/lewa ręka,

- w marszu na palcach trzymanie gazety jak najwyżej, jak najniżej,

- w lekkim rozkroku wykonywanie "ósemek" pomiędzy nogami z gazetą,

- przeskakiwanie przez gazetę obunóż, jednonóż,

- dmuchanie w marszu na gazetę

- marsz z trzymaniem gazety na głowie, na barkach, na dłoni

Zmiany wykonywane na sygnał rodzica, rodzeństwa w różnym tempie

2’

 

 

 

 

2'

 

1'

 

 

30''

 

 

 

1'

30''

 

1'

 

 

Ćwiczenia wzmacniające mm. brzucha, grzbietu, pośladkowe

- w pozycji na czworakach imitujemy ruchy mycia podłogi przy użyciu gazety

- stajemy nogą na gazecie i "jeździmy" na rolkach - prawa/lewa noga,

- kładziemy sie na brzuchu i jeździmy po dywanie, podłodze na gazecie,

- j.w. siadamy na gazecie i jeździmy w różnych kierunkach odpychając się rękoma i nogami,

 - j.w. kręcimy się w kółko,

- chodzimy na czworakach przesuwając gazetę rękoma do przodu,

- wznos ramion z gazetą w górę, przysiad z gazetą - dotykamy gazetą do podłogi,

- w lekkim rozkroku, gazeta w prawej ręce, skłon tułowia do lewej nogi, wyprost, przekładamy gazetę do lewej ręki, skłon tułowia do lewej nogi,

- składamy gazetę w kulkę i toczymy ja po podłodze prawą i lewą nogą na zmianę,

- skoki z gazetą ściskaną pomiędzy kolanami

- "Byczki" - dzieci przodem do rodzica, ramiona splecione z tyłu, gazeta pomiędzy czołami. Poruszamy się: w prawo,           w lewo, do przodu, do tyłu, przysiad,

- gazeta na podłodze, dziecko i rodzic w klęku podpartym - dmuchają w gazetę by przemieszczała się w różnych kierunkach

- składanie/otwieranie gazety na pół stopami

- dzieci zgniatają gazetę w kulkę. Skoki z gazetą ściskaną pomiędzy kolanami,

- toczenie kulki z gazety po podłodze, raz prawą, raz lewą nogą,

- bitwa na śnieżki: dzieci rzucają kulkami w rodziców, rodzeństwo, odwrotnie

- rzuty kulkami śniegu do kosza

Podczas ćwiczenia powinna być zachowana postawa skorygowana.

30''

 

 

1'

 

 

2'

 

 

1'

 

 

 

30''

30''

 

 

1'

 

 

1'

 

 

 

 

 

1'

 

 

30''

 

1,5'

 

 

 

 

 

 

30''

 

 

 

 

30''

 

30''

 

 

30''

 

 

2,5'

2'

 

Ćwiczenia oddechowe.

Marsz – wznos RR bokiem w górę – wdech, opust RR – wydech.

 

1’

 

Czynności organizacyjno – porządkowe.

Dziękuję za wspólne ćwiczenia :)

 

1’

 

 

 

 

 

                          Pozdrawiam serdecznie Marcin P.

 

 

REHABILITACJA RUCHOWA   12 – 14. 04. 2021r

 

Dzień dobry kochane dzieci, dalej ćwiczymy w domu...

                                                                                                                               POWODZENIA !

Wskazówki dla rodziców do pracy z dzieckiem w domu

  • Nawiąż z dzieckiem kontakt wzrokowy – musisz przyciągnąć uwagę dziecka bliskością swojej twarzy (w tym celu przykucnij lub usiądź z dzieckiem na podłodze).
  • Używaj poleceń i słów, których znaczenie jest dziecku dobrze znane.
  • Wydawaj tylko jedno polecenie naraz, upewnij się czy dziecko je dobrze zrozumiało
  • Stawiaj jasne i zrozumiałe dla dziecka wymagania.
  • Konsekwentnie je egzekwuj.
  • Skoncentruj się na tym, co pozytywne – chwal dziecko za każdy drobiazg, który udało mu się dobrze zrobić.
  • Ograniczaj do minimum zbędne bodźce – to sprzyja zwiększeniu koncentracji uwagi.
  • Pracę dziecka stale kontroluj, koryguj i spokojnie nią steruj.
  • Wymyśl coś ciekawego, by zmotywować dziecko do pracy.
  • Zachęcaj dziecko do maksymalnie możliwej samodzielności.
  • Zachęcaj dziecko do współdziałania.
  • Przypominaj prośby i chwal dziecko za wszystkie próby współdziałania.
  • Jak najczęściej włączaj dziecko do swoich codziennych zajęć.
  • Zachęcaj dziecko, by rywalizowało samo ze sobą – aby nawet codziennie czy co tydzień osiągało lepsze wyniki.
  • Doceniaj wysiłki dziecka, zwiększając w ten sposób jego poczucie wartości.

 

 

 

 

 

 

 

Temat zajęć:

Usprawnianie motoryki dużej

Cele:

- usprawnianie motoryki dużej

- rozwój pozytywnych zachowań i komunikacji wyrażanych wzrokiem, mimika twarzy

i większym skupieniem uwagi

- podporządkowanie się i zmniejszenie agresji, niepożądanych napięć 

Środki dydaktyczne

karimata, ręcznik,piłka, woreczki,  hula - hop lub pudełko,

Czas zajęć: około 35min.

Przebieg zajęć:

L.P.

 

 

 

 

  1.  

Zadania IPU

Ćwiczenia

UWAGI

CZAS

 

- zabawa ożywiająca

- piosenka głowa ramiona, kolana pięty - naśladowanie tekstu piosenki. Lub 10 przysiadów, pajacyków i podskoków.

Piosenka do odtworzenia w youtube.pl

https://www.youtube.com/watch?v=OmAZquWgp9A

2 razy

 

- ćw. lokomocyjne

- wstawanie, siadanie, przykucanie

- „chodzę głośno” – tupanie na boso – wyczuwanie swoich nóg i stóp

- „chodzę cicho” – chodzenie na palcach

Dziecko ćwiczy na materacu, ręczniku, krześle.  

około 5min.

 

- ćw. równoważne

- postawy równoważne na jednej nodze (ok. 2-3 sekund)

- „Idę po wąskiej dróżce” – chodzenie po wąskim prostym lub krętym torze wyznaczonym np. pomiędzy skakankami, liną

 

Rodzic asekuruje przed upadkiem. Jeśli dziecko ma trudność z wykonywaniem ćwiczeń, trzyma je za ręce.

około 5min.

 

- ćw. skoczne

- przeskakiwanie przez skakankę, którą kręci rodzic za jeden koniec,

- skakanie przez zbliżającą się skakankę - w dwójkę prowadzimy napiętą skakankę w stronę dziecka, gdy skakanka zbliży się do nóg - dziecko skacze, powrót skakanki, podskok,

- kręcenie skakanką przez dwojga rodziców - podskok, staramy się robić to powolnie

- skoki na skakance, samodzielnie

Skoki na skakance - jeśli ćwiczenie jest za trudne, staramy się pomagać dziecku. Dodałam dwa łatwiejsze ćwiczenia - najlepiej zaczynać od łatwiejszych.

około 5min.

 

- ćw. zwinnościowe

- obracanie się z pleców na brzuch i odwrotnie

- pełzanie na kocu po podłodze

 

około 5min.

 

 

 

- ćw. rzutne

- rzucanie do celu, prawa, lewa ręka,

- rzucanie za siebie

 

Ćwiczenie wykonywane z przyborem: piłka, woreczki,  hula - hop lub pudełko

około 5 min.

 

- ćw. kopne

- kopanie piłki dużej w przód z miejsca

- kopanie piłki do celu

- kopanie piłki do współćwiczącego

X

 

           
     
   
       
 
 
 

 


N

Rodzic stoi naprzeciwko dziecka, gra wspólnie z dzieckiem.

około 5min.

 

 

- ćw. koordynacji ruchowej

- w leżeniu na plecach "rowerek"

- w leżeniu na brzuchu "pływanie"

Pomagamy dziecku w prawidłowej koordynacji

około 2min.

 

- ćwiczenia wyciszające

- leżenie tyłem, nogi zgięte w kolanach, wdech nosem, wydech ustami

Dziecko kładzie maskotkę na brzuch i obserwuje jak sie podnosi przy wdechu i opada przy wydechu.

około 2min.

 

Pożegnanie

Dziękuję za wspólną terapię i gratuluję prawidłowo wykonanych ćwiczeń. Rodzicom, za swój poświęcony czas. Pamiętajcie

RUCH TO ZDROWIE !

 

1min.

 

 

 

                        Pozdrawiam mgr Marcin Pąk