Statystyki
- Odwiedziny: 589196
- Do końca roku: 203 dni
- Do wakacji: 12 dni
Telefon: (32) 256 97 28
przedszkole@mp66katowice.szkolnastrona.pl
Poniedziałek 13.12.2021
Temat: Lubimy rozdawać prezenty
Do dzisiejszych zajęć, będziemy potrzebować samodzielnie wykonane papierowe prezenty – wycinamy z papieru kolorowego kwadraty np.:5cm/5cm - po 4 w czterech kolorach - razem 16.
Na początek zapraszamy do poruszania się...
1.Ćwiczenia poranne „Prezenty” - Zabawy naśladowcze z wykorzystaniem kartki lub gazety. Zaczynamy...
Prezent dla każdego – na początek poruszajcie się wolno po czałym pokoju z gazetą na głowie w rytm dowolnej muzyki, lub piosenki którą znacie.
Następnie trzymamy gazetę w dłoniach ( trzymamy same rogi) przed sobą i wykonujemy skręty na prawo i na lewo, wykonując skręty tułowia. Następnie zatrzymujemy się i kładziemy gazetę na podłodze przed stopami.
Dotrzyj do swojego prezentu – gazetę kładziemy na podłodze, na dźwięk np.: stukających o siebie łyżeczek, dziecko biega wokół gazety, na hasło: Stop! stara się zatrzymać nieruchomo przy swoim prezencie. Ćwiczenie powtarzamy kilkakrotnie.
Hulajnoga – dziecko stawia jedną nogę na gazecie, a drugą próbuje się odpychać, naśladując jazdę na hulajnodze.
Saneczki – dzieci siadają na gazecie i odpychają się rękami i nogami, ślizgając się po pokoju;
Samolot – dziecko trzyma obiema dłońmi gazetę nad głową i biega ostrożnie po pokoju;
Piłka – dziecko zgniata gazetę, robiąc kulkę, którą podrzuca do góry kilkakrotnie. Na koniec ponownie rozprostowuje gazetę. Zakończenie – trzymając gazetę w górze w pozycji pionowej – dmuchajcie w gazetę...
3. Rytmizacja tekstu. Dzieci starają się wiernie powtórzyć tekst z jednoczesnym wytupaniem/wyklaskaniem. - zabawę powtarzamy kilka razy:
„Wkrótce święta mamy, już na nie czekamy”
4 . „Zaginione – znalezione” – zabawa w szukanie ukrytych prezentów- wykorzystujemy prezenty wykonane wcześniej z papieru kolorowego.
Rodzic rozkłada w różnych miejscach pokoju lub mieszkania wykonane prezenty ( dziecko zasłania oczy) Zadaniem dziecka jest odnalezienie wszystkich prezentów. Rodzic podpowiada dziecku mówiąc „ciepło”, gdy zbliża się do przedmiotu, a „zimno” jeśli się od niego oddala. Następnie siadamy na dywanie lub przy stole z wszystkimi znalezionymi prezentami.
5. „Liczymy prezenty” - zabawa matematyczna z wykorzystaniem wcześniej przygotowanymi papierowymi prezentami. Rodzic daje dziecku polecenia do wykonania:
ułóż prezenty w takim samym kolorze obok siebie- dziecko układa i przelicza prezenty z każdego koloru.
Układamy sekwencję z prezentami w dwóch kolorach, póżniej w trzech i czterech – rodzic układa, dziecko dokańcza sekwencję.: np rodzic układa czerwony prezent, zielony prezent- dziecko układa czerwony prezent, zielony prezent itd.
Dyktando mamtemaatyczne - Rodzic mówi np: "ułóż 3 prezenty w kolorze czerwonym", "ułóż 2 prezenty w kolorze niebieskim" – dziecko układa. Możemy również zapytać dziecko ile razem prezentów ułóżyłeś. Dziecko odpowiada 5. Zabawę powtrarzamy kilka razy.
„Prezent” - teraz prosimy rodziców o wydrukowanie szablonu. Zadaniem dzieci jest dokończyć rysować prezent a potem go pokolorować. Plik do pobrania na dole strony.
Miłe słowa – słowna. Dziecko siada naprzeciwko rodzica. Do zabawy możemy zaprosić innych domowników. Rodzic zachęca do sprawdzenia, czy miłe, dobre słowo wypowiedziane do kogoś może być prawdziwym prezentem. Zaprasza do zastanowienia się, jakimi słownymi - prezentami - możemy obdarować bliskich. Rodzic może rozpocząć zabawę, mówiąc do dziecka np.: Lubię patrzeć na twój uśmiech, cieszę się, gdy cię widzę. Następnie dzieci wypowiadają miłe słowa do swoich rodziców, rodzeństwa
Wkrótce Święta – przypomnijcie sobie świąteczną piosenkę o gwiazdkach: https://www.youtube.com/watch?v=bnDP_IFuEOQ
Wtorek 14.12.2021
Temat: Lubimy robić prezenty innym.
1. „Minki dla rodzinki”– ćwiczenia logopedyczne. Dzieci wykonują ćwiczenia według wskazówek rodzica, wszystkie powtarzają kilka razy;
– całuski dla mamy – cmokanie wargami mocno ściągniętymi do przodu;
– obrazek dla taty – okrężne ruchy języka wokół warg – rysowanie słońca;
– minki dla mojej rodzinki – dzieci pokazują mimiką różne stany emocjonalne: smutek, radość, złość, zdziwienie.
2. „Robię to, co…” – zestaw ćwiczeń porannych z poprzedniego dnia.
3. „Wymarzony prezent” - praca z obrazkiem. Rodzic prosi, aby dziecko poprowadziło paluszkiem linię od zwierzątka do prezentów i powiedziało o czym marzą ziowerzątka. A o czym Ty marzysz? - rodzic pyta dziecko - wypowiedzi dzieci.
4. „Zapakować i rozpakować” – ćwiczenia motoryki małej. Do tego zadania potrzebować będziemy dowolne pudełko, papier ozdobny lub bibułę.
Rodzic prezentuje dziecku sposób pakowania prezentu. Następnie dziecko szuka wśród swoich zabawek, taką, która zmieści się do jego pudełka i samodzielnie pakuje prezent a następnie go rozpakowuje. Można powtórzyć kilka razy.
5. „Prezenty świąteczne” – rozmowa na temat tradycji obdarowywania się prezentami.
Rodzic nawiązuje do zwyczajów związanych z wręczaniem prezentów, jak np.: prezenty pod choinką w noc Bożego Narodzenia; prezenty podrzucane przez Świętego Mikołaja na pamiątkę biskupa, który już od dzieciństwa dzielił się tym, co miał; prezenty od Trzech Króli w nawiązaniu do darów dla Jezusa (w Hiszpanii); prezenty w rozwieszanych po domu skarpetach (w Anglii). Następnie dziecko opowiada rodzicowi o znanych jemu zwyczajach wręczania prezentów nie tylko z okazji Bożego Narodzenia (dziecko odwołuje się do własnych doświadczeń, np. urodziny, imieniny, Dzień Dziecka, itp.).
6. „Pięknie zapakowane” – praca plastyczno- -techniczna - wykonanie torby papierowej na prezent.
Dowolną kartkę w formacie A4, składamy nie do końca na pół, zostawiając ok. 2 cm niezagiętego miejsca. Następnie zaginamy zostawiony kawałek i przyklejamy. Dół powstałej tuby zaginamy na szerokość ok. 3 cm, tworząc kieszonkę, która będzie podstawką torby. Kieszonkę rozchylamy, robiąc dwa trójkąty po bokach. Dwa dłuższe boki zaginamy tak, żeby na siebie nachodziły i sklejamy (zasada jak w papierowych torbach śniadaniowych). Na górze torby dziurkaczem robimy podwójne dziurki na wstążki do trzymania. Tak przygotowaną torbę dzieci ozdabiają według własnego pomysłu dostępnymi materiałami. Mogą wycinać elementy z kolorowego papieru lub krepiny, naklejać gotowe elementy lub stawiać pieczątki. Na koniec przewlekają wstążeczki przez dziurki, a rodzic pomaga je zawiązać. Dzieci mogą też ozdabiać jednokolorowe lub szare torebki, malować i oklejać pudełka, stemplować papier, tworząc dowolne, dekoracyjne wzory.
Poniżej znajduje się link do stronki „Jak zrobić torbę papierową, krok po kroku” oraz filmik.
http://maluchwdomu.pl/2016/12/wsk-7-jak-zrobic-papierowa-torebke-na.html
https://www.youtube.com/watch?v=MaQLt5HKgWI
7. „Świeci gwiazdka jedna druga” - na zakończenie zaśpiewajcie naszą świąteczną piosenkę.
https://www.youtube.com/watch?v=bnDP_IFuEOQ
ŚRODA 15.12.2021 r.
Temat: Pomagamy,pomagamy!
1. Na początek rodzic prowadzi pogadankę nt. porządkowania zabawek w sali w przedszkolu oraz porządkowania swojego pokoju w domu rodzinnym. Dziecko wypowiada się na określony temat używa określeń czasowych: „najpierw” i „potem” , opowiada rodzicom w jaki sposób dzieci nawzajem sobie pomagają .Opowiada rodzicom w jaki sposób rozumie potrzebę pomagania innym podczas wykonywania czynności porządkowych w przedszkolu i w domu.
2. Rodzic zaprasza do zabawy pt. ”Porządki” wyjaśnia dziecku przebieg zabawy. Dziecko naśladuje ruchem i gestem czynności porządkowe wykonywane w przedszkolu i w domu. Rodzic odgaduje czynność jaką pokazuje dziecko,następnie zmiana ról ,rodzic pokazuje gestem dana czynności, a dziecko odgaduje. Do zabawy można zaprosić rodzeństwo.
3. Ćwiczenia poranne - zestaw ćwiczeń z poniedziałku.
4. "Pomagamy!" – rozmowa z dzieci na podstawie doświadczeń i obserwacji dzieci - wdrażanie dzieci do wykonywania codziennych czynności porządkowych.
Suchanie tradycyjnej piosenki „Pomogę mamusi” odtwarzonej na youtube.
https://www.youtube.com/watch?v=jgrIjV-HaJ8
1. Choć mam ręce małe i niewiele zrobię,
pomogę mamusi, niech odpocznie sobie.
Pomogę mamusi, niech odpocznie sobie.
2. Zamiotę izdebkę, umyję garnuszki,
niech się tu nie schodzą łakomczuchy – muszki.
Niech się tu nie schodzą łakomczuchy – muszki
3. I braciszka uśpię w białej kolebusi.
Chociaż w tym pomogę kochanej mamusi.
Chociaż w tym pomogę kochanej mamusi.
Następnie rodzic rozmawia na temat treści piosenki, pyta dziecko czy i w jaki sposób można pomóc rodzicom w domu. Dziecko odpowiada w czym może pomóc mamie, tacie oraz rodzeństwu,wymienia czynności które dziecko może wykonać samo lub z pomocą rodzica. Na podsumowanie rodzic nazywa czynności, o których mówiły dzieci, a dziecko naśladują je ruchem.
5. „W domu Basi i Michała” – układanie opowiadania. Dziecko ogląda ilustracje. Rodzic wprowadza dziecko do zadania, opowiadając: W domu Basi i Michała rozpoczęły się przygotowania do świąt. Cała rodzina zaangażowała się w porządki. Dalej dziecko obserwując ilustracje, opowiada, co robiły poszczególne osoby najpierw, a co – potem.
6. „W czym pomogę rodzicom przed świętami” - na zakończenie rodzic prosi dziecko o narysowanie ilustracji na temat przedświątecznych porządków.
7. "Mikołaj" - utrwalenie piosenki .Rodzic zaprasza do zaśpiewania piosenki.
https://www.youtube.com/watch?v=DGKHWH1gDwM
8.Ojciec Wirgiliusz – zabawa ruchowa z piosenką.
www.youtube.com/watch?v=jEq5DSekN84
Dziecko zaprasza do zabawy rodziców i rodzeństwo .Wspólnie śpiewają piosenkę, a po słowach: zróbcie wszystko to, co ja, pantomimicznie pokazuje rodzic na przemian z dzieckiem jakąś czynność związaną ze sprzątaniem, a następnie ją naśladują.
Dzisiaj Pani Kasia, zaprasza Was na zajęcia z języka angielskiego - linki do zajęć oraz piosenki poniżej:
Po zajęciach proponuję posłuchać piosenki o bałwanku:
CZWARTEK 16.12.2021 r.
Temat: Pieczemy pierniczki
Pierniczki" - Rodzic przygotowuje dla dziecka kartki i kredki ołówkowe kolorem zbliżonym do koloru pierniczków oraz foremki o różnych kształtach do pierników. (okrągłe,prostokątne ,w różnych kształtach po kilka sztuk). Następnie rodzic prosi dziecko o obrysowanie kształtów z foremek i pokolorowanie narysowanych „pierników” .Na koniec dziecko wycina swoje „pierniczki”.Rodzic zwraca uwagę na to aby dziecko dobrze wycięło kształt obrysowanych pierników. Gotowe obrazki pierników będą potrzebne do zajęcia nr 2 zamieszczonego poniżej.
Zestaw ćwiczeń porannych - zestaw ćwiczen z poprzedniego dnia.
Temat 1
„Pieczemy pierniki pełne miłości”-wspólne rodzinne pieczenie pierniczków ,wycinanie pierników foremkami oraz ich ozdabianie.
Zapraszamy do wspólnej rodzinnej zabawy.
Potrzebne będą składniki na ciasto piernikowe, wałek, foremki, tacki .
Przepis na pierniki (50–60 sztuk, gotowe do jedzenia od razu po upieczeniu)
Składniki: – 300 g mąki pszennej
-100 g mąki żytniej pełnoziarnistej
– 2 jajka
– 130 g drobnego cukru lub cukru pudru
– 100 g roztopionego masła
– 100 g miodu
– 1 łyżka przyprawy do piernika
– 1 łyżka kakao
– 1 łyżeczka sody oczyszczonej’
Wszystkie składniki należy wyrobić (najlepiej mikserem) do otrzymania gładkiego ciasta. Jeśli ciasto będzie klejące, dosypać trochę mąki. Rozwałkować je, wykrawać pierniki, układać na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia w niewielkich odstępach.
Piec w temperaturze 180°C przez 8–10 minut.
Życzymy smacznego.
PROPOZYCJE JAK MOŻNA UDEKOROWAĆ PIERNICZKI
https://www.novakid.pl/blog/2020/12/10/jak-udekorowac-pierniczki-10-najlepszych-sposobow/
Temat 2
„Komu podaruję pierniki" – rozmowa, wypowiedzi dzieci, klasyfikowanie i przeliczanie obrazków pierników. Do zajęcia wykorzystujemy obrazki -pierniki wykonane w ranku.
Na początek rodzic pyta dziecko, komu chciałyby ofiarować pierniki i dlaczego. Prowadzi rozmowę tak, by dojść do stwierdzenia, że ofiarujemy innym podarunki, by okazać szacunek i miłość. Następnie rodzic rozdaje dziecku obrazki pierników – liczmany Rodzic zadaje dziecku pytania i wydaje polecenia:
-Czym się różnią pierniki?,
-Ile jest okrągłych pierników?,
-Ile prostokątnych?,
-Ile jest takich samych pierników?,
-Połączcie w pary te same pierniki.
-Czy wszystkie mają pary?
Na koniec zabawy z piernikowymi obrazkami dziecko może ozdobić wg własnego pomysłu kredkami świecowymi swoje pierniczki .
"Świeci gwiazdka jedna druga”- zaśpiewajcie naszą świąteczną piosenkę https://www.youtube.com/watch?v=bnDP_IFuEOQ
„Wspólnie z rodzicami ozdabiamy pierniki” – pokrywanie upieczonych pierników dowolnymi gotowymi ozdobami i lukrami wg własnego pomysłu.
„Rozdajemy prezenty” – zabawa ruchowaz rodzicami i rodzeństwem. Dziecko wybiera ulubioną maskotkę z którą będzie tańczyło .Gdy gra muzyka dziecko swobodnie z maskotką porusza się w rytm ulubionej muzyki. Na przerwę w muzyce dziecko podaje maskotkę wybranej osobie (mamie ,tacie lub rodzeństwu) ,która także tańczy z maskotką w rytm muzyki. Zwracamy uwagę na używanie słów grzecznościowych”proszę”i „dziękuję”. Zabawę powtarzamy kilkakrotnie.
"Palcem rysowane" – ćwiczenia grafomotoryczne. Rodzic przygotowuje tackę i mąkę,(jeśli tacka jest jasna, trzeba na niej położyć ciemną kartkę),którą daje dziecku do stolika. Następnie posypuje tackę mąką. Dziecko ma za zadanie rysować palcem w mące dowolne kształty. Żeby zacząć nowy rysunek, delikatnie rozprowadzają mąkę dłonią lub potrząsają tacką. Następnie rodzic zachęca, by dziecko rysowało palcami wskazującymi obu rąk jednocześnie. Miłej zabawy!.
PIĄTEK 17.12.1021r
1. „Osiołki do stajni„– zabawa ruchowa z czworakowaniem- w rytm spokojnej świątecznej muzyki dzieci na czworakach spacerują po dywanie, gdy rodzic zcisza muzykę dziecko kuca w wyznaczonym miejscu – stajni. Zabawę powtarzamy parę razy. Można do zabawy zaprosić rodzeństwo.
2. „Pójdźmy wszyscy do stajenki„– ilustrowanie słów kolędy ruchem. Rodzic włącza kolędę dziecko na początek słucha kolędy a następnie śpiewa i ilustruje tekst za pomocą ruchu i gestów:
Pójdźmy wszyscy do stajenki, do Jezusa i Panienki (dzieci maszerują po obwodzie koła),
Powitajmy Maleńkiego (dzieci zatrzymują się i wykonują głęboki ukłon),
i Maryję, matkę Jego (dzieci układają ręce tak, jakby trzymały niemowlę i kołysały je na boki).
3. ”Prezenty” - zestaw ćwiczeń porannych z poniedziałku.
4. Święta, święta, święta – wysłuchanie opowiadania czytanego przez rodzica , rozmowa na temat jego treści. Rodzic przedstawia dzieciom Franka. Franek jest przedszkolakiem, który opowiada koledze o swoich przeżyciach związanych ze świętami Bożego Narodzenia. Rodzic może wcześniej naszkicować postać Franka lub przygotować jego kukiełkę. Rodzic zachęca dziecko do aktywnego słuchania, np. przerywa, aby pomachało i uśmiechnęło się do Franka.
Słuchanie opowiadania:
Święta, święta, święta Przyszły święta, no i oczywiście jestem w domu i nie chodzę do przedszkola. Babcia Andzia nocuje u nas. Rozkładamy jej tapczan, tak zwaną kanapkę. Ta kanapka wygląda jak kanapka. Każdego wieczoru babcia, przykryta zieloną kołdrą jak listkiem sałaty z dodatkami, mówi: „Dobranoc, Franiu”. „Dobranoc, babciu”, odpowiadam. Bo my kładziemy się spać o tej samej porze. Jest bardzo mało miejsca, bo z wizytą przyszła ogromna choinka. U nas zawsze jest duże drzewko. A tego roku jest ogromniaste! Co chwila ktoś wchodzi, wychodzi. Mijając się, wpadamy na siebie, bo inaczej się nie da. Ale akurat ja to lubię! A babcię mam cudowną! Babcia, co zgubiła kapcia, wszędzie czegoś szuka. Mama mówi, że tak naprawdę to ona szuka samej siebie. Jak ona to robi? Próbuję sobie to wyobrazić. W kuchni jest królową i wszyscy o tym wiedzą.
Dzięki niej pachnie świątecznie kapustą z grzybami, pierniczkami i innymi pysznościami. Dzięki babci także śpiewamy kolędy. Gdy zaczyna nucić Mizerna, cicha, po chwili już wszyscy śpiewamy razem. * Hej, koleżko, właśnie dziś chcę ci powiedzieć, że cię lubię. Cieszę się, że jesteś…
Że mogę wszystko ci opowiedzieć. Pomacham ci teraz ręką… O! A ty odmachnij mi, dobrze? Uśmiecham się do ciebie. A ty uśmiechnij się do mnie. No, zaczynamy. Nie wiem, czy słyszałeś, że podobno w Wigilię zwierzęta mówią?! A co dopiero ludzie! Nawet krokodyle, wydry, żaby, świnie, lisy… A pewnie i dinozaury też by mówiły, ale ich teraz już nie ma…
Wiecie, wiecie, nie ma dinozaurów na świecie… Pytałem pana Fafika, jak to jest z jego pieskiem i czy rzeczywiście kiedyś w Wigilię coś powiedział. Pan Fafik tylko się uśmiechnął tak, że poczułem w sercu powiew wiosny, i wyszeptał: – To tajemnica moja i Fafisia. Mogę ci, chłopcze, jedynie powiedzieć, że w tym świętym dniu Fafiś ma zawsze dobry humorek. Pan Fafik przyczepił Fafisiowi maleńką złotą muszkę. Świąteczny Fafiś wyglądał przezabawnie. Podobno prawie jest chartem (to taka psia rasa). Ma kolor popielato-brązowy (kawa z mlekiem), sierść krótką, miękką… I od razu chcesz go pogłaskać. […] * Kiedyś, gdy spytałem dziadka, co to jest Boże Narodzenie, powiedział: – To miłość przychodzi do nas w postaci maleńkiego, nieporadnego dziecka. Zapala nasze serca. I my też możemy kochać. Tak jak do samochodu dolewa się benzyny, by mógł pędzić, skręcać, jechać… Miłość napełnia wszystkie serca. Wszystkie! Czy wiemy o tym, czy też nie. Ten, który stworzył świat, gwiazdy i niebo, i ciebie, i Fafisia, przychodzi także do tych, którzy go nie znają… Do wszystkich! Czy powietrze jest tylko twoje? Ono jest dla wszystkich. Również dla tych, którzy nigdy o nim nie myślą i nie myślą o oddychaniu wcale. Po prostu wdychają i wydychają… – I żyją… – No, ale gdzie jest to maleństwo, które jest Bogiem, które także i ja mógłbym wziąć na ręce? – Ono śpi w twoim sercu. Może kiedyś je zobaczysz? Poczujesz? Jakie to wszystko piękne i jakie dziwne. Nie uważasz, koleżko? Wszystko to, co powiedział dziadziuś, przypomniałem sobie. Podbiegłem do choinki. Na sianku leżała figurka dzieciątka. Przytuliłem ją do siebie. Dziękuję za świat, za mamę, tatę, babcię, dziadka, pana Fafika i jego psinkę, za Noemi, moich kumpli, za Bunię, Pana Balona, spajdermenka, noc i dzień. Nagle zrozumiałem, że to, co odczuwam w tym momencie, to jest szczęście. Szczęście, koleżko! Szczęście! Pod choinką leżała dla mnie paczka. A w niej luneta… Wyobrażasz sobie? Wyglądam przez okno i oglądam przez nią świat! Pa!.
Po przeczytaniu relacji Franka rodzic rozmawia z dziećmi na temat treści czytanego tekstu. Zadaje pytania:
O czym opowiedział Franek?,
Kto odwiedził rodzinę Franka w święta?,
Jaka jest babcia Franka?,
Co sprawiło, że Franek czuł szczęście?.
Dziecko dzieli się swoimi spostrzeżeniami i wrażeniami. Opowiada o swoich wspomnieniach związanych z rodzinnym świętowaniem.
5. ”Robimy Bożonarodzeniowe kartki” - wykonanie z różnych materiałów kartek świątecznych.
Potrzebne materiały do wykonania kartek:
- kolorowe kartki z bloku technicznego, klej, nożyczki, kolorowy papier, bibuła, płatki kosmetyczne, koraliki, gotowe stare kartki świąteczne z których dzieci mogą powycinać gotowe, ciekawe elementy) oraz inne materiały dostępne w domu.
Rodzic omawia z dzieckiem tradycje i zwyczaje Świąt Bożego Narodzenia (można pokazać dziecku różne ilustracje związane ze świętami). Następnie zadaje dziecku pytanie czy w czasie świąt możemy się spotkać ze wszystkimi bliskimi?. Jeżeli nie to co można zrobić aby wszystkim ,których znamy było miło?.Dziecko odpowiada na zadane pytanie.
Można wysłać kartki z życzeniami (rodzic pokazuje różne gotowe kartki )
Dziecko wymienia symbole świąteczne ,następnie rodzic zaprasza dziecko do zaprojektowania i wykonania swojej kartki wg własnej inwencji twórczej. Zapraszamy do wykonania kartek rodziców i rodzeństwo. Życzymy miłej i owocnej pracy.
A o to kilka propozycji wykonania kartek
6. „Osiołki do stajni” – zabawa ruchowa z czworakowaniem - w rytm spokojnej świątecznej muzyki dzieci na czworakach spacerują po dywanie, gdy rodzic zcisza muzykę dziecko kuca w wyznaczonym miejscu- stajni. Zabawę powtarzamy parę razy. Można do zabawy zaprosić rodzeństwo.
7. „Pójdźmy wszyscy do stajenki” – ilustrowanie słów kolędy ruchem. A teraz powtórzymy sobie kolędę. Rodzic włącza kolędę dziecko na początek słucha kolędy, a następnie śpiewa i ilustruje tekst za pomocą ruchu i gestów:
Pójdźmy wszyscy do stajenki, do Jezusa i Panienki (dzieci maszerują po obwodzie koła),
Powitajmy Maleńkiego (dzieci zatrzymują się i wykonują głęboki ukłon),
i Maryję, matkę Jego (dzieci układają ręce tak, jakby trzymały niemowlę i kołysały je na boki).
8. Zapraszam dzieci do narysowania stajenki wg własnego pomysłu, wykorzystując kartki i kredki ołówkowe. Na koniec zajęć zapraszam do obejrzenia „Jasełek”
https://www.youtube.com/watch?v=wTrsrfXwzP8