Statystyki
- Odwiedziny: 585274
- Do końca roku: 216 dni
- Do wakacji: 25 dni
Telefon: (32) 256 97 28
przedszkole@mp66katowice.szkolnastrona.pl
Wtorek 4.01.2022
Temat.: Zimowe eksperymenty z temperaturą wody
1.Bitwa na śnieżki – zabawa z elementem rzutu. Rodzic wyznacza tasiemką dowolny obszar. Dziecko otrzymuje kulki, które będą imitowały śniegowe kulki, np. kłębki wełny lub kulki z gazet. Na hasło: Start! dzieci muszą jak najszybciej pozbyć się swoich śnieżynek i przerzucić je na wyznaczone miejsce. Zabawę powtarzamy kilka razy.
2.Kto to? – twórcza zabawa ruchowa na podstawie wiersza H. Ożogowskiej.
Rodzic zachęca do wysłuchania wiersza H. Ożogowskiej pt.: „Kto to?”. Dzieci po odgadnięciu zagadki powtarzają słowa wiersza za rodzicem, próbują inscenizować ruchem postać bałwanka i pokazać jak najwięcej szczegółów.
Kto to?
Na podwórko już od rana dziwny gość zawitał.
Nie rusza się, nic nie mówi, o nic się nie pyta.
Twarz okrągła, nos – kartofel,
oczy – dwa węgielki,
szyi nie ma, nóg nie widać, a jak beczka wielki.
Koszyk stary jak kapelusz ma na czubku głowy.
Któż to taki?
Czy już wiecie?
To bałwan śniegowy.
3.Fabryka śniegu – eksperymenty z wodą i lodem. Do tych zabaw będziemy potrzebować kostki lodu, nitkę, farby akwarelowe, miskę z wodą.
Dzisiaj zapraszamy do przeprowadzenia eksperymentów z kostką lodu, którą na pewno znajdziecie w zamrażalniku oraz z wodą.
Zapraszamy do obejrzenia filmiku i spróbujcie to samo wykonać w domu.
Eksperyment 1 – URATUJMY KOSTKĘ LODU.
https://www.youtube.com/watch?v=bhYiscGnbHQ
Eksperyment 2 – MALUJEMY KOSTKI LODU.
https://www.youtube.com/watch?v=-_GgjUAcjNo
Eksperyment 3 - WYŁAWIANIE LODU – rodzic wrzuca do miski z wodą zabarwione kostki lodu. Dziecko próbuje wyłowić zabarwione kostki lodu z miski z wodą. Rodzic prosi, aby dziecko powiedziało, dlaczego kostki lodu tracą kolor i dlaczego trudno je wyłowić?
Wnioski: kostki lodu, będąc w wodzie, tracą kolor, ponieważ się rozpuszczają i barwią wodę; trudno je złapać, ponieważ są śliskie.
5. Ciepło-zimno – zabawa dydaktyczna utrwalająca znajomość kierunków. Dziecko poszukuje ukrytego w mieszkaniu przedmiotu. Od rodzica, otrzymuje wskazówki – podpowiedzi w odnalezieniu rzeczy, określając temperaturę, np.: ciepło, cieplej, gorąco, parzy, zimno, zimniej. Im bliżej poszukiwanej rzeczy dziecko się znajduje, tym jest „cieplej”. Im dalej – tym „zimniej”. Osoba, której uda się odnaleźć przedmiot, może wybrać następną osobę do odgadywania. Na zakończenie zabawy następuje degustacja lodowych przysmaków.
6. „Bałwanek z wacików kosmetycznych” - praca plastyczna.
Do wykonania bałwanka potrzebujemy 3 wacików oraz kolorowy papier i klej.
Tutaj można zobaczyć filmik jak wykonać bałwanka.
https://www.youtube.com/watch?v=Snp9TcO35Es
JĘZYK ANGIELSKI 5.01.2022
Dzisiaj Pani Kasia Zaprasza Was na zajęcia z języka angielskiego...
WHAT’S THE WEATHER LIKE TODAY?
Piosenka Hello. (można ją znaleźć tutaj: https://youtu.be/tVlcKp3bWH8 )
Spróbujmy określić, jaka dzisiaj jest pogoda. What’s the weather like today? (spotkanie ze mną tutaj: https://youtu.be/8qCrZI232LQ )
Let’s look outside! What’s the weather like today? (Patrzymy na zewnątrz i sprawdzamy, jaka dzisiaj jest pogoda)
Is it sunny? (Czy jest słonecznie?)
Is it rainy? (Czy jest deszczowo?)
Is it cloudy? (Czy jest pochmurno?)
Is it snowy? (Czy jest śnieżnie?)
Is it windy? (Czy jest wietrznie?)
Zaśpiewajmy razem piosenkę o pogodzie: How’s the weather (link: https://youtu.be/rD6FRDd9Hew
Ponieważ mamy zimę, przypomnijmy piosenkę o bałwanku: https://youtu.be/FczqntFwb6k
Pożegnajmy się Bye – bye!
ŚRODA 5.01.2022r.
Temat :”Pogoda i przyroda zimą”.
1.Zestaw zabaw ruchowych „Zimowa olimpiada”:
Na początek rodzic prosi dziecko aby w marszu dzieci chodziły na palcach, na piętach, umiarkowanym biegu. Dziecko porusza się na różne sposoby. Rodzic następnie pyta dziecko jakie zna sporty zimowe, zachęca dziecko do przedstawienia ruchem i gestem sportów zimowych (można wykorzystać obrazki przedstawiające sporty zimowe).
Jazda na nartach – dziecko stoi w w miejscu na ugiętych kolanach i naśladuje odpychanie się kijkami, z rękami ugiętymi w łokciach, naprzemiennie prawą i lewą.
Skok narciarski – dziecko stoi wyprostowane i na hasło: Skok ugina kolana, pochyla się do przodu, ręce odchyla do tyłu, zachowując równowagę. Na hasło: Lądujemy, dziecko powoli wraca do pozycji wyjściowej.
Jazda na łyżwach – dziecko płynnymi ruchami przemieszcza się po pokoju, próbując nie odrywać nóg od podłogi.
Gra w hokeja – dziecko „ślizga się”, naśladując hokeistów.
Zjeżdżanie na sankach – dziecko z rodzicem ćwiczy w parze - siadają na podłodze jedno za drugim i próbują przesuwać się, odpychając się nogami – naśladują zjeżdżanie na sankach. Ćwiczenia kończy marsz po pokoju
2. Gdzie jest śnieżynka? – zabawa orientacyjno - porządkowa - rodzic daje dziecku jakiś przedmiot, zabawkę i mówi, że to delikatna śnieżynka, z którą należy się obchodzić bardzo ostrożnie. Dziecko stoina dywanie i na prośbę rodzica umieszcza śnieżynki we wskazanym miejscu i wykonuje różne czynności.
Przykładowe polecenia:
- Połóż śnieżynkę przed sobą,
- Podnieś śnieżynkę prawą ręką,
- Przeskocz przez śnieżynkę na jednej nodze.
Po zakończeniu zabawy dzieci ostrożnie odkładają śnieżynki na wskazane przez rodzica miejsce.
3.Rodzic przygotowuje białą kartkę z bloku, czarną farbę plakatową, pędzel oraz kubek z wodą. Następnie prosi dziecko o pomalowanie kartki czarną farbą. Dziecko ma za zadanie dokładnie zamalować kartkę - pomalowana kartka będzie potrzebna na późniejsze zadanie.
4. Ptaszki do gniazdka – zabawa matematyczna z elementem ruchu i orientacji w przestrzeni. Rodzic proponuje, aby dziecko wyobraziło sobie, że jest ptaszkiem. Każdy ptaszek ma swoje gniazdko (rozłożoną szarfę lub jakiś szalik zawiązany w pętlę). Zadaniem dziecka jest jest wyszukanie tylu ziarenek (przedmiotów w pokoju np. klocków), ile rodzic pokaże na palcach. Po wykonanym zadaniu dziecko odkłada przedmioty na miejsca i kontynuują zabawę
5. Zimowa matematyka – nazywanie i opisywanie warunków atmosferycznych, przeliczanie, określenie „tyle samo”. Rodzic umieszcza w pokoju kartki z narysowanymi flamastrami kropkami w liczbie od 1 do 5 w różnych kolorach i układach. Takie same kartki przydziela dziecku np. przez kolejne losowanie. Zadaniem dziecka jest odnalezienie identycznych kartek z kropkami i przyniesienie pary identycznych kartek z takim samym układem kropek do rodzica.
6.Gdzie szukać zimy? – rozmowa z dzieckiem.
Rodzic przedstawia dziecku ilustracje i zdjęcia zimowych anomalii, które zaburzają wyobrażenia dzieci na temat zimy (np. opady deszczu, brak śniegu, wysokie temperatury). Rodzic tłumaczy, że pogoda czasem bywa zmienna i nieprzewidywalna. Dziecko odpowiada na pytanie rodzica:
- Co możemy zrobić, aby zima była z nami bez względu na pogodę?. Dziecko wypowiada się na zadane pytanie. Następnie rodzic zachęca dziecko, aby nigdy nie przestało wierzyć w realizację marzeń i stworzyło zimowy obrazek. Taka zabawa jest szczególnie przydatna, gdy pogoda za oknem nie jest zimowa. Zapraszam do obejrzenia różnych zimowych obrazków wykonanych przez dzieci.
Do wykonania zimowego obrazka potrzebna będzie zamalowana wcześniej na czarno kartka, pędzel, biała farba plakatowa i kubek z wodą.
Dziecko maluje zimowy obrazek wg własnego pomysłu .
7.”Taniec ze śniegowymi kulami„ – zabawy przy muzyce z elementami rzucania, chwytania i toczenia. Rodzic włącza muzykę, następnie dziecko robi kulę z dużej kartki papieru lub gazety i tańczy z kulami w rytm usłyszanej muzyki.
8.”Zaczarowany zaprzęg„ – zabawa naśladowcza z elementami pantomimy.
Dzieci dobierają się w pary z rodzicem lub rodzeństwem. Rodzic zachęca, dziecko aby wspólnie stworzyli zaprzęgi składające się z konia i sań i przemieszczały się dowolnie po sali. Można zabawę prowadzić przy dźwiękach ulubionej muzyki .
Na zakończenie naszych zajęć zapraszam do zaśpiewania krótkiej piosenki o zimie.
https://www.youtube.com/watch?v=DDwwxQ4nO-g