Zdalne nauczanie 4.01.-5.01.2022.

4.01.2022 WTOREK

TEMAT: PŁATKI ŚNIEGU

  1. Taniec śnieżynekimprowizacja ruchowa do dostępnej wolnej muzyki.

  2. Śnieżynki” – zabawa oddechowa

Rodzic wycina dla dziecka z papieru śnieżynkę papierową śnieżynkę. Dziecko chwyta ją za brzegi i dmucha na nią w taki sposób, aby jak najdłużej była odchylona. W czasie zabawy pamiętamy o prawidłowym torze oddechu: wdech nosem i długi wydech ustami. Następnie dziecko kładzie papierową śnieżynkę na otwartych dłoniach i energicznie zdmuchuje ją na podłogę.

ZAJĘCIE GŁÓWNE

  1. Zimowy krajobraz” – malowanie palcami na folii aluminiowej.

Dziecko malując palcami według własnego pomysłu rozwija inwencję twórczą oraz sprawność palców. Po skończonym malowaniu dziecko pomaga w sprzątaniu stanowiska pracy. Inspiracją może być np. piosenka „Tak się zachmurzyło”

Piosenka do nauki „Tak się zachmurzyło”
słowa i muzyka: Zofia Dyktor-Dąbrowska


Tak się zachmurzyło słonko się ukryło.
Pada, pada śnieżek biały dawno go nie było 2x

 

Chodźmy na saneczki, chłopcy i dzieweczki.
Pojedziemy wszyscy razem z wysokiej góreczki 2x

Biegiem, biegiem, biegiem razem z panem śniegiem.
Przystaniemy na tej górce równiutkim szeregiem 2x

Pędzimy, pędzimy nic się nie boimy.
Aż tu na raz bęc na śnieżek i wszyscy leżymy. 2x

 

https://youtu.be/02XHVPIqrEc - link do piosenki na you tube

 

Można również posłużyć się zdjęciami zimowych krajobrazów.

 

  1. Co tak szeleści?” – zabawa słuchowa, rozpoznawanie i nazywanie dźwięków

Do tej zabawy potrzebne będą szeleszczące przedmioty, np.: gazeta, karton, celofan, papier, folia, reklamówka.

Rodzic prosi, by dziecko wyobraziło sobie, że wieje wiatr. W tym czasie rodzic demonstruje odgłosy różnych szeleszczących materiałów, np.: gazety, kartonu, celofanu, papieru, folii, reklamówki. Dziecko zapamiętuje dźwięki, następnie zamyka oczy lub odwraca się tyłem. Prowadzący ponownie demonstruje dźwięki. Dziecko nazywa lub wskazują przedmioty, które wydają usłyszane dźwięki.

 

5.01.2022 ŚRODA

TEMAT:ZIMOWA POGODA

  1. Śnieżynki” – zabawa oddechowa

Rodzic wycina dla dziecka z papieru śnieżynkę papierową śnieżynkę. Dziecko chwyta ją za brzegi i dmucha na nią w taki sposób, aby jak najdłużej była odchylona. W czasie zabawy pamiętamy o prawidłowym torze oddechu: wdech nosem i długi wydech ustami. Następnie dziecko kładzie papierową śnieżynkę na otwartych dłoniach i energicznie zdmuchuje ją na podłogę.

  1. Śniegowe zaspy” – zabawa ruchowa z wysokim unoszeniem kolan

Rodzic opowiada, że w nocy spadło bardzo dużo śniegu i bardzo ciężko się chodzi. Dziecko naśladuje przechodzenie przez śniegowe zaspy, unosząc wysoko kolana. Wykonywane ruchy są powolne i ociężałe. Można akcentować moment unoszenia kolan, uderzając w bębenek, klaszcząc w dłonie.

  1. Zimowe obserwacje” – omówienie wyglądu krajobrazu za oknem, zwrócenie uwagi na charakterystyczne elementy zimowej pogody

ZAJĘCIE GŁÓWNE

  1. Czego brakuje”zabawa dydaktyczna, ćwiczenie spostrzegawczości, wymienianie nazw brakujących elementów.

Układamy przed dzieckiem 3 kojarzące się z zimą przedmioty. Mogą to być np. elementy zimowej odzieży, np. czapka, szalik, rękawiczki. Dziecko odwraca się – w tym czasie rodzic chowa jeden element. Następnie dziecko ma wskazać brakujący element w ciągu przedmiotów. Przedmioty można również zamieniać miejscami. Pytamy wówczas „Co się zmieniło” – dziecko wskazuje poprawne ułożenie przedmiotów.

  1. Zimowe rytmy” – układanie rytmów

Prowadzący demonstruje prosty rytm, np.: płatek kosmetyczny, łyżeczka, płatek kosmetyczny, łyżeczka. Potem pyta dziecko, co ma dalej ułożyć. Dziecko po dostrzeżeniu rytmu układa go dalej. Prowadzący układa kolejny rytm, a dziecko po dostrzeżeniu go kontynuuje. Można tworzyć dowolne kombinacje dwuelementowych rytmów. Zabawę powtarzamy kilka razy.