Zdalne nauczanie 4. 01-5.01.2022

04.01.2022.

TEMAT:  Zimowe eksperymenty z temperaturą wody

 

  • „Bitwa na śnieżki” – zabawa z elementem rzutu, wykonujemy z gazety kulki, próbujemy trafić śnieżką do kosza.
  • „Kto to?” – twórcza zabawa ruchowa w oparciu o wiersz H. Ożogowskiej pt.: „Kto to?”

 Hanny Ożogowskiej- wyrażanie wiersza ruchem

Na podwórku już od rana
dziwny gość zawitał.
Nie rusza się, nic nie mówi,
o nic nie pyta.

Twarz okrągła, nos - kartofel,
oczy - dwa węgielki,
szyi nie ma,
nóg nie widać,
a jak beczka wielki.

Koszyk stary jak kapelusz
ma na czubku głowy.
Któż to taki? Czy już wiecie?
To bałwan śniegowy.

+

 

II.

„Fabryka śniegu” – eksperymenty z wodą, lodem i śniegiem, opisywanie etapów rozmrażania lodu. Dzieci zapoznają się ze zmiennymi właściwościami śniegu. Przed rozpoczęciem doświadczenia, możemy zwrócić uwagę, że śnieg który pada jest miękki, lekki, puszysty, natomiast kiedy ulepimy z niego kulę – jest twardy, ciężki, zimny, mokry. Potem wystarczy dać dzieciom odrobinę śniegu, z której mają uformować kulkę i trzymać ją w dłoni. Po chwili kulka zacznie się topić – powstanie woda. W ten sposób poznaliśmy dwa stany skupienia wody: stan stały: śnieg, stan ciekły: woda. Co gdy nie ma śniegu? Ja zawsze skrobię

 

  • Robimy śnieg gdy go brak możemy zrobić go sami poniżej przepisy na zrobienie śniegu:

Pierwszy sposób
 Będziecie potrzebować: pieluchy (typu pampers), wodę, miskę, nożyczki.
Zaczynamy od rozcięcia pieluchy, z której wysypujemy do miski całą zawartość
 Potem wystarczy zalać to wodą i obserwować jak wypełnienie pieluchy zaczyna pęcznieć przypominając śnieg.

Drugi sposób
Do przygotowania śniegu będziecie potrzebować: dużej miski, pianki do golenia, sody oczyszczonej (ok. 8 opakowań).

Wyciskamy całą piankę do miski, dodajemy sodę i mieszamy.
Śnieg gotowy!
Dla uzyskania lepszej konsystencji możemy przed zabawą, przygotowaną masę dodatkowo schłodzić, a potem pozostaje nam już ulepienie zimowego bałwana.

Zadanie dla cierpliwych:

Eksperyment wędrująca woda to ciekawe doświadczenie, które wymaga od dziecka nieco cierpliwości. Do zabawy przygotowaliśmy 6 szklanek podobnej wysokości. Do co drugiej wlewamy wodę, a następnie dodajemy barwnik. Jeśli nie macie barwników, wodę można łatwo zabarwić wkładając do szklanki z ciepłą wodą kolorową bibułę. Do przygotowanych szklanek wkładamy złożone w paski papierowe ręczniki. Całe doświadczeni w przyśpieszonym tempie możecie zobaczyć na filmie  mojedziecikreatywnie.pl

 

  • Ćwiczenia gimnastyczne  zest. VII wg K. Wlaźnik 

Przybory: skakanka; ,Miejsce : mieszkanie lub podwórko , Rodzic i rodzeństwo  może współuczestniczyć w ćwiczeniach ( skakanka dla rodzeństwa)

I. 1. Marsz po obwodzie koła po jednym okrążeniu odebranie skakanki od rodzica                                                                                                                                    2. Na sygnał rodzica - dziecko biega w różnych kierunkach po wyznaczonym terenie, przystają i układają skakanki w kółeczko – dziupla dla wiewiórki d                                                                
 3. Zabawa orientacyjno-porządkowa: Wiewiórki w dziupli.

Wiewiórki siedzą w dziuplach. Na polecenie rodzica ostrożnie i na palcach dzieci wybiegają.     Na hasło: Ktoś idzie! wiewiórki chowają się w swojej lub najbliższej dziupli. Gdy rodzic bierze udział  wówczas może zająć dziuple dziecka i może ono pozostać bez  miejsca na schronienie. Przy owtórzeniu zabawy będzie dziecko starało się zająć już swój dom.

II. 4. Ćwiczenia tułowia-

skłony w przód. Siad klęczny, dzieci trzymają skakankę (złożoną na połowę) za jej końce. Na polecenie podnoszą skakankę w górę, skłaniają się w przód, sięgając skakanką jak najdalej, a następnie przechodzą do siadu klęcznego. W czasie ćwiczenia dzieci nie unoszą się z pięt.

5. Ćwiczenia mięśni brzucha: Kołyska.

Siad prosty, stopy oprzeć o środek skakanki, którą dzieci trzymają za końce. Przejść do leżenia tyłem, z jednoczesnym podciąganiem nóg skakanką i powrót do siadu prostego.

6. Ćwiczenia równowagi: WINDA. 

Dzieci stają w rozsypce, pod lewą stopę podkładają środek skakanki, trzymając ją za końce. Równocześnie nawijają skakankę   na obie dłonie i podciągają w ten sposób stopy- Winda jedzie w górę. Następnie szybko rozwijają skakankę z rąk i opuszczają nogę - Winda zjeżdża w dół. Ćwiczenie powtórzyć kilka razy na zmianę lewą i prawą nogą.

7. Zabawa bieżna: Koniki

Dzieci dobierają się z rodzicem  stojąc jeden za drugim. Pierwsze jest konikiem - drugi - woźnicą. Woźnica bierze 2 skakanki  lub jedną  i otrzymuje podwójne lejce, które zakłada koniowi, trzymając końce skakanki. Na sygnał rodzica bieg : Zaprzęgi! biegną kłusem, idą stępa, galopem, idą ciężko wyobrażając sobie załadowane wozy. Po chwili następuje zmiana ról.

8. Ćwiczenia tułowia- skłony boczne

Siad skrzyżny. Skakankę  złożone na połowę dzieci trzymają w górze. Rytmiczne skłony tułowia w lewo i w prawo. Po kilku skłonach odpoczynek (skakankę złożyć na kolanach)

9. Ćwiczenia mięśni grzbietu: Pastuszek gra na fujarce

Leżenie przodem, skakanka złożona w ósemkę. Łokcie wsparte w kółeczkach ósemki, zwinięte zbliżone do ust dłonie naśladują trzymanie fujarki. Dzieci przebierają palcami ( wygrywając melodię )

10. Podskoki: Wyszywanie

Skakanki,( paski) rozłożone jak długie wstążeczki  po całej powierzchni wyznaczonego do ćwiczeń terenu. Dzieci poruszają się podskokami obunóż po jednej i po drugiej stronie skakanek. Ćwiczenia można urozmaicić i wyszywać krzyżykami . Dzieci przeskakują obunóż skakankę bokiem z jednej strony na drugą, posuwając się cały czas do przodu. Przy końcxu skakanki odwracają się w tył i szyją w rzeciwnym kierunku

III. 11. Ćwiczenia stopy: 

Chwytanie i unoszenie skakanki palcami  stopy nogi prawej i lewej ( na przemian)

12. Marsz. Odkładanie skakanek na miejsce

 

III.

  • „Ciepło – zimno” – zabawa dydaktyczna utrwalająca znajomość kierunków
  • Zabawy konstrukcyjno-manipulacyjne klockami

 

 

Dzisiaj Pani Kasia Zaprasza Was na zajęcia z języka angielskiego...

 

WHAT’S THE WEATHER LIKE TODAY?

  1. Piosenka Hello. (można ją znaleźć tutajhttps://youtu.be/tVlcKp3bWH8 )

  1. Spróbujmy określić, jaka dzisiaj jest pogoda. What’s the weather like today? (spotkanie ze mną tutajhttps://youtu.be/8qCrZI232LQ )

 

Let’s look outside! What’s the weather like today? (Patrzymy na zewnątrz i sprawdzamy, jaka dzisiaj jest pogoda)

Is it sunny? (Czy jest słonecznie?)

Is it rainy? (Czy jest deszczowo?)

Is it cloudy? (Czy jest pochmurno?)

Is it snowy? (Czy jest śnieżnie?)

Is it windy? (Czy jest wietrznie?)

  1. Zaśpiewajmy razem piosenkę o pogodzie: How’s the weather (linkhttps://youtu.be/rD6FRDd9Hew

  1. Ponieważ mamy zimę, przypomnijmy piosenkę o bałwanku: https://youtu.be/FczqntFwb6k

  1. Pożegnajmy się Bye – bye!

 

 

 

05.01.2022

TEMAT: Zabawy z kalendarzem- po co nam dni tygodnia?

 

  1.  
    1. „Krążąca piłka” zabawa rytmiczno ruchowa, podawanie piłki z rąk do rąk podczas gdy gra muzyka, zatrzymywanie się na przerwę w muzyce, dziecko nabywa umiejętności uważnego słuchania i reagowania na sygnał dźwiękowy.
    2. „Bitwa na śnieżki” – zabawa z elementem rzutu, wykonujemy z gazety kulki, próbujemy trafić śnieżką do kosza.
    3. Ręce do góry - https://www.youtube.com/watch?v=OmAZquWgp9A  –  ćwiczenia poranne

 

  1. 1
    „TYDZIEŃ MA 7 DNI”
    1. Przeczytaj wiersz J. Brzechwy „Tydzień”. Odczytaj wiersz kilkakrotnie z przerwami, tak
    aby dziecko włączyło się do recytowania.
    Tydzień dzieci miał siedmioro:
    "Niech się tutaj wszystkie zbiorą!"
    Ale przecież nie tak łatwo
    radzić sobie z liczną dziatwą:
    poniedziałek już od wtorku poszukuje kota w worku,
    wtorek środę wziął pod brodę:
    "Chodźmy sitkiem czerpać wodę."
    Czwartek w górze igłą grzebie
    i zaszywa dziury w niebie,
    chcieli pracę skończyć w piątek,
    a to ledwie był początek.
    Zamyśliła się sobota:
    "To dopiero jest robota!"
    Przyszli razem do niedzieli,
    tam porządnie odpoczęli.
    Tydzień drapie się w przedziałek
    "No, a gdzie jest poniedziałek?"
    Poniedziałek już od wtorku
    Poszukuje kota w worku
    I tak dalej........


 2. Wspólne wykonanie „tarczy zegara tygodniowego”.
Do wykonania „tarczy zegara tygodniowego” potrzebujemy: blok techniczny (albo tekturkę), flamastry, pinezki, plastelinę


„Tarcza zegara tygodniowego” jest już gotowa Wytłumacz dziecku dokładnie co się na niej
znajduje, co można z niej odczytać, a potem zadaj kilka pytań, żeby utrwaliło wiadomości
np.:
• Ile dni ma tydzień?
• Jaki dziś jest dzień?
• Jaki dzień będzie za dwa dni? (za 3 dni, za 4dni itd., )
• Ile dni upływa od poniedziałku do piątku? (od wtorku do czwartku itd.,)
• Jaki dzień był wczoraj?
• Jaki dzień będzie jutro

 

  1. „Puzzle” układanie obrazka wg wzoru.

zabawy grafomotoryczne zapraszamy rodziców do poszukania w internecie takich zabaw w celu ćwiczenia sprawności manualnej ręki.

dziękuję.