Zdalne nauczanie 4.01.-5.01.2022.

Wtorek 04.01.2022 

TEMAT: . Powietrzne podróże

 

  1. Co się zmieniło? – zabawa rozwijająca pamięć.

Układanie zabawek przed dzieckiem (3, 4, 6 w zależności od wieku dziecka) a następnie zamienianie ich miejscem i zadawanie pytań „Co się zmieniło?”

 

  1. Kosmos – burza mózgów, swobodne wypowiedzi dzieci.

Wspólne zastanawiamy się : Co to jest kosmos? Co się tam znajduje? Co to jest gwiazda? Co to jest planeta? Co to jest Droga Mleczna? Jak można się tam dostać? Po co ludzie badają kosmos? Czy każdy może polecieć w kosmos? Dlaczego? Jak nazywa się osoba, która podróżuje w kosmosie? Jak, waszym zdaniem, należy przygotować się do lotu w kosmos? Co można obserwować w kosmosie? Co by było, gdyby każdy człowiek mógł polecieć w kosmos.

 

  1. Kosmos – wspólne oglądanie filmu związanego z tematyką dnia i wyjaśniającego podstawową terminologię.

https://www.youtube.com/watch?v=RRKJDn_8Su0

 

  1. Praca plastyczna – połącz kropki i pokoloruj kosmonautę - Plik nr 1 do pobrania na dole strony.

ZADANIE DODATKOWE

Kosmos w słoiku https://www.youtube.com/watch?v=mRg-bpD4_Ww

 

Środa 05.01.2022

TEMAT: Niebo pełne gwiazd

 

  1. Moja gwiazda – ćwiczenie orientacji na kartce.

Rodzic daje dziecku kartke A4. Zadaniem dziecka jest narysowanie gwiazdy określonego koloru we wskazanym przez rodzica miejscu kartki np. lewym górnym roku, w prawym dolnym rogu, na środku kartki.

 

  1. Zabawa ruchowa do wiersza Ewy Szelburg - Zarembiny

 

Zapraszam Was do zabawy z wykorzystaniem wiersza Ewy Szelburg-Zarembiny „Idzie niebo”:

Idzie niebo ciemną nocą,dzieci maszerują w miejscu,

ma w fartuszku pełno gwiazdkołyszą się na boki, tworzą przed sobą fartuszek z rąk,

Gwiazdy błyszczą i migocą, podnoszą ręce do góry, szybko obracają dłońmi z rozpostartymi palcami,

aż wyjrzały ptaszki z gniazd. kołyszą się na boki, ręce trzymają na biodrach,

Jak wyjrzały – zobaczyły tworzą z rąk daszek nad oczami, wykonują skręty głowy w jedną i w drugą stronę,

i nie chciały dalej spać, wykonują gest przeczenia palcem wskazującym przed sobą,

kaprysiły, grymasiły, –swobodnie poruszają różnymi częściami ciała,

żeby im po jednej dać! kłaniają się,

– Gwiazdki nie są do zabawywskazują w górę, na niebo,

tożby nocka była zła! trzymają głowę rękami, kiwają się na boki,

Ej! Usłyszy kot kulawy. kładą palec wskazujący na ustach,

Cicho bądźcie!... A a a...układają złożone ręce przy uchu – jak poduszeczki, powoli przykucają.



  1. Układamy gwiazdozbiory – zabawa konstrukcyjna

Budowanie z klocków różnych gwiazdozbiorów. Pomocne mogą być filmik znajdujący się poniżej.

https://www.youtube.com/watch?v=V25MlN4bqNE

 

  1. Wspólna nauka i zabawa przy piosence UFOLUDEK

https://www.youtube.com/watch?v=N1QVEO9D4Kw

Rozmowa na temat piosenki.

− Jak wygląda ufoludek z piosenki?

− Jak się zachowuje ufoludek?

− Skąd mógł do nas przybyć ufoludek?

Zabawa przy piosence Ufoludek:

I. Ufoludek mały – dzieci stoją w lekkim rozkroku, przenoszą ciężar ciała z lewej strony na prawą,

zielone ma ręce, – wyciągają ręce przed siebie, poruszają dłońmi w nadgarstkach,

o nim zaśpiewamy – unoszą ręce w górę, poruszają dłońmi w nadgarstkach

właśnie w tej piosence. – wykonują obrót wokół siebie,

 

Ref.: Ufo, ufo, ufoludek – swobodnie tańczą,

nie żaden krasnoludek,to nie lalka, nie pajacyk,może kiedyś go zobaczysz.

 

II. Ufoludek mały – dzieci stoją w lekkim rozkroku, przenoszą ciężar ciała z lewej strony na prawą,

cały jest zielony,

ciekawie spogląda – robią z dłoni daszek nad oczami, spoglądają w różne strony,

w różne świata strony.

 

Ref.: Ufo... to – swobodnie tańczą,

III. Ufoludek do nas – miarowo klaszczą,miło się uśmiecha,chce się z nami bawić,wcale nie ucieka.

Ref.: Ufo... to – swobodnie tańczą.