Zdalne nauczanie 4.01.-5.01.2022.

 

WTOREK 4.01.2022

 

  1. Spadł śnieg” – zabawa improwizacyjnastrzepywanie „śniegu” z głowy i ramion

  2. Jeździmy…”– zabawa ruchowa.  Naśladowanie jazdy na sankach, nartach, łyżwach

ZAJĘCIE GŁÓWNE

  1. Królestwo Pani Zimy” – zabawa konstrukcyjna. Układanie zamku z dużych figur geometrycznych.

Do tego ćwiczenia potrzebne będą duże, wycięte z papieru, np. gazet figury geometryczne: koła, prostokąty, trójkąty, kwadraty. Nazywamy te figury, dziecko uczy się je rozpoznawać i nazywać. Wspólnie układamy Królestwo Pani Zimy (np. zamek, zimowy krajobraz)

  1. Sanki” – ćwiczenie grafomotoryczne.

Rodzic rysuje ołówkiem na kartce A4 schematyczny rysunek sanek, złożony z kilku kresek. Dziecko kredką rysuje po śladzie, czyli „poprawia” kolorem rysunek rodzica (nie koloruje, lecz rysuje linie na liniach narysowanych przez dorosłego)

 

ŚRODA 5.01.2022

  1. Taniec śnieżynekimprowizacja ruchowa do dostępnej wolnej muzyki.

  2. Śnieżynki” – zabawa oddechowa

Rodzic wycina dla dziecka z papieru śnieżynkę papierową śnieżynkę. Dziecko chwyta ją za brzegi i dmucha na nią w taki sposób, aby jak najdłużej była odchylona. W czasie zabawy pamiętamy o prawidłowym torze oddechu: wdech nosem i długi wydech ustami. Następnie dziecko kładzie papierową śnieżynkę na otwartych dłoniach i energicznie zdmuchuje ją na podłogę.

ZAJĘCIE GŁÓWNE

  1. Zimowy krajobraz” – malowanie palcami na folii aluminiowej.

Dziecko malując palcami według własnego pomysłu rozwija inwencję twórczą oraz sprawność palców. Po skończonym malowaniu dziecko pomaga w sprzątaniu stanowiska pracy. Inspiracją może być np. piosenka „Tak się zachmurzyło”

Piosenka do nauki „Tak się zachmurzyło”
słowa i muzyka: Zofia Dyktor-Dąbrowska


Tak się zachmurzyło słonko się ukryło.
Pada, pada śnieżek biały dawno go nie było 2x

 

Chodźmy na saneczki, chłopcy i dzieweczki.
Pojedziemy wszyscy razem z wysokiej góreczki 2x

Biegiem, biegiem, biegiem razem z panem śniegiem.
Przystaniemy na tej górce równiutkim szeregiem 2x

Pędzimy, pędzimy nic się nie boimy.
Aż tu na raz bęc na śnieżek i wszyscy leżymy. 2x

 

https://youtu.be/02XHVPIqrEc - link do piosenki na you tube

 

Można również posłużyć się zdjęciami zimowych krajobrazów.

 

  1. Co tak szeleści?” – zabawa słuchowa, rozpoznawanie i nazywanie dźwięków

Do tej zabawy potrzebne będą szeleszczące przedmioty, np.: gazeta, karton, celofan, papier, folia, reklamówka.

Rodzic prosi, by dziecko wyobraziło sobie, że wieje wiatr. W tym czasie rodzic demonstruje odgłosy różnych szeleszczących materiałów, np.: gazety, kartonu, celofanu, papieru, folii, reklamówki. Dziecko zapamiętuje dźwięki, następnie zamyka oczy lub odwraca się tyłem. Prowadzący ponownie demonstruje dźwięki. Dziecko nazywa lub wskazują przedmioty, które wydają usłyszane dźwięki.