Zdalne nauczanie 04.01.2022

ZALECENIA DO PRACY Z DZIECKIEM

W RAMACH KSZTAŁCENIA ZDALNEGO

ZA DZIEŃ 04.01.2022

REWALIDACJA

 

 

ZALECENIA:

  1. Ćwiczenia koordynacji bilateralnej - siadamy wygodnie na krześle lub na piłce (jeśli jest dostępna w domu), wyciągamy obie ręce przed siebie i jednocześnie kreślimy te same ruchy w powietrzu zarówno lewą jak i prawą ręką:
  • linie proste w pionie 
  • linie prosto w poziomie
  • jedno koło dwiema rękami, zaczynąjąc od góry
  • dwa małe koła
  • dwa duże koła

 

  • dwa kwadraty
  • dwa trójkąty
  • rysujemy jedną choinkę, zaczynąc od góry

 

  1. Zabawy rytmiczne związane z koordynacją obustronną:

Zadaniem dziecka jest przygotowanie dwóch karteczek oraz włączenie filmiku ze strony internetowej: https://www.youtube.com/watch?v=zo8gBUfW4pg&t=165s&ab_channel=Karolazprzedszkola

 

W trakcie oglądania wykonujemy dokładnie te same ćwiczenia. Ważne, aby robic je przy stole bądź na podłodze.

  1. Ćwiczenia koordynacji asymetrycznej: 

do zadania potrzebujemy dwie kredki oraz kilka kartek A4. W obu rękach trzymamy kredki. Twoim zadaniem jest:

  • jedną ręką narysować koło, a drugą (w tym samym czasie) kwadrat
  • jedną ręką narysować trójkąt, a drugą prostokąt
  • jedną ręką narysować choinkę, a drugą bombkę
  • jedną ręką narysować zygzak, a drugą falę.
  1. Ćwiczenia sekwencyjne - wejdź na stronę: https://wordwall.net/pl/resource/1777698/integracja-sensoryczna/si-%c4%87wiczenia-sekwencyjne  zakręć kołem i wykonaj zadanie.

 

 

  1. Czytanie ruchów palców - siadamy przy stole i kładziemy ręce na stole:
  • kładziemy dłoń płasko na stole, rozsuwamy wszystkie palce jak najszerzej i przysuwamy do siebie.
  • kładziemy rękę płasko na stole, następnie pojedynczo podnosimy każdy palec, odkładając go następnie na stół.
  • trzymając rękę w powietrzu w równym tempie dotykamy po kolei każdym palcem kciuka danej ręki (inaczej: kciuk wita się z każdym palcem jednej ręki). Staramy się nie patrzeć na ruchy palców.
  • opieramt palce jednej dłoni na palcach drugiej dłoni i naciskamy na siebie, aż poczujemy, że mięśnie są naciągnięte
  • dłonie zaciskamy w pięści na 10-15 sekund, a następnie je rozluźniamy na 5 sekund. Powtarzamy to kilkakrotnie.
  • w wyciągniętej dłoni trzymamy gazetę/kartkę papieru i za pomocą palców jednej ręki staramy się zwiną kartkę w kulkę.