Zdalne nauczanie 25.01-31.01.2022.

WTOREK 25.01.2022

TEMAT: Co jest głośne a co ciche?

 

1.Zestaw ćwiczeń porannych „Spacer po lesie” - na początek zapraszamy do poruszania się...

Rodzic po części wstępnej – marszu na palcach, na piętach, umiarkowanym biegu – proponuje dziecku poruszanie się na różne sposoby:

Zające – skoki obunóż w przód.

Sarenki – ciche chodzenie na palcach.

Wilki – szybki bieg.

Niedźwiedzie – ziewanie, układanie się powoli i wygodnie w dowolnym miejscu.

Naśladowanie zwierząt powtarzamy 2/3 razy.

 

2 Co słychać w lesie? – zabawa ruchowa.

Rodzic zachęca dziecko do swobodnego naśladowania zwierząt za pomocą ruchu i gestu.

Rodzic czyta – dziecko naśladuje...

Wielki niedźwiedź

Wyobraź sobie, że jesteś wielkim niedźwiedziem, który powoli spaceruje po lesie i wszystko obserwuje. Niedźwiedź jest zmęczony i wspina się po górach,

szuka bezpiecznego miejsca na odpoczynek, a jak je znajdzie – zasypia.

Jaszczurka

Wyobraź sobie, że jesteś jaszczurką, która pije wodę ze strumyka.

Co pewien czas jaszczurka podnosi głowę i uważnie nasłuchuje, czy nikt się nie zbliża.

Gdy usłyszy szelest, natychmiast chowa się w korzeniach drzewa i cicho czeka, aż będzie bezpiecznie.

Mrówka

Wyobraź sobie, że jesteś mrówką, która razem z przyjaciółmi buduje wielkie mrowisko.

Wszystkie mrówki szybko i cicho przynoszą małe kawałki igliwia i patyczków. Gdy mrówki czują, że zaczyna padać deszcz, szybko chowają się do mrowiska i cichutko ze sobą rozmawiają.

 

3.Co jest najgłośniejsze, a co – najcichsze? – rozmowa na temat dźwięków.

Rodzic zaprasza dziecko do wsłuchania się w nagrania różnych dźwięków z otoczenia.

( pliki z dźwiękami do pobrania na dole strony)

Następnie zadaje pytania:

Co udało Ci się usłyszeć?,

Gdzie można usłyszeć te dźwięki?,

Które z nich są nieprzyjemne?,

Co jest najgłośniejsze, a co – najcichsze?

 

4. „Powiedz, co wydaje głośne dźwięki, a co ciche”. - praca z obrazkiem.

 Rodzic pokazuje dziecku ilustrację, dziecko wskazuje palcem dźwięki ciche i głośne.

 

 

 

 

6.Co chcesz powiedzieć? – eksperymenty z papierem.

Rodzic podaje dziecku jedną stronę gazety, reklamy lub tp. i zachęca do przedstawienia emocji z wykorzystaniem papieru. Następnie pokazuje dziecku emotikony znajdujące się poniżej ( smutek, radość i złość) i namawia do spontanicznych reakcji dziecka.

Dziecko może zgniatać, rwać gazetę i szeleścić nią, aby przedstawić daną emocję.

 

          

 

                            

7. Zgadnij, jaki to instrument – zabawa słuchowa z wykorzystaniem kanału YouTube.

( link do zabawy z dźwiękami instrumentów poniżej)

https://www.youtube.com/watch?v=QazLc_9fNIQ

 

Religia

  Propozycja zajęć na zdalne nauczanie w grupie BIEDRONKI

Nauka piosenki TGD:

"Góry do góry"

"Nadejdzie dzień"

"Siema"

"Ukulele" 

 

ŚRODA 26.01.2022

TEMAT: Obserwujemy przyrodę.

   

1.Śnieżyca– zabawa orientacyjno - porządkowa.. 

Rodzic przygotowuje do zabawy 8 gwiazdek, rysuje je na kartce papieru wycina , następnie dziecko koloruje po 2 gwiazdki tym samym kolorem kredki (2 białe, 2 zielone, 2 niebieskie i 2 czerwone). Gdy gwiazdki są już przygotowane rodzic zaprasza dziecko do zabawy. 

Rodzic podnosi w górę jedną gwiazdkę i pokazuje dziecku: dziecko wybiera taką samą gwiazdkę . 

np gdy pokaże dziecku białą gwiazdkę to dziecko kładzie swoją gwiazdkę na dywanie przed sobą i klaszcze w dłonie, 

- gdy pokaże zielona gwiazdkę to dziecko trzyma w ręku zieloną gwiazdkę i obraca się na dywanie raz w lewą stronę, raz w prawą stronę, 

- gwiazdki niebieskie przeskakuj zą nogi na nogę, 

- gwiazdki czerwone tupia nogami raz cicho a raz głośno.

 

2.Muzyczne ziarenka zapraszam do wykonania grzechotek z wykorzystaniem ziaren i plastikowych pojemników.

Rodzic zachęca dzieci do obejrzenia filmu w jaki sposób wykonać grzechotkę 

https://www.youtube.com/watch?v=NgOW27_6lZo 

Do wykonania waszych grzechotek w domu prosimy przygotować: (plastikowe kubki, gumki recepturki ,serwetki lub małe kawałki tkaniny, ziarenka np.: ryż, groch, kasza itp., flamastry ,taśmy klejące różnego koloru oraz materiały do ozdobienia grzechotek wg uznania). 

Rodzic zachęca dzieci, aby wykonały własne grzechotki, wykorzystując ziarna o różnej wielkości. Dziecko samo podejmuje decyzję, które ziarna wybrać i ile ich nasypać (nie więcej jednak niż połowę pojemnika). W trakcie prób dziecko sprawdza, jak zmienia się dźwięk. Rodzic pomaga dziecku zamknąć szczelnie pojemniki – instrumenty i je ozdobić, a na koniec kolejno zaprasza do prezentacji. 

Dzieci mogą wykorzystywać grzechotki do tworzenia akompaniamentu rytmicznego do ulubionych piosenek.  

 

3.Spacer po lesie– zestaw ćwiczeń porannych z wtorku. 

 

4.Ptaki polskie rozmowa nt ptaków żyjących w Polsce, poznanie ich wyglądu, wykorzystanie albumów, widokówek oraz książek dostępnych w domu. 

Rodzic zachęca dziecko do obejrzenia filmu przyrodniczego na kanale youtube przestawiającego ptaki występujące w Polsce. 

https://www.youtube.com/watch?v=1dSaIClDsS8 

Dziecko po obejrzeniu filmu odpowiada na pytania: 

- Jakie są najbardziej charakterystyczne cechy ptaków?, 

- Czym się różnią ptaki?, 

- Które z zaprezentowanych ptaków można spotkać w najbliższym otoczeniu?. 

- w jaki sposób możemy pomóc ptakom przetrwać zimę. 

Rodzic zachęca do opisywania wyglądu i cech charakterystycznych różnych ptaków.  

 

5. Praca plastyczno - techniczna inspirowana ilustracjami ptaków. 

Do pracy plastycznej prosimy wydrukować załącznik nr .... 

 

A oto przykład wyklejonego ptaszka papierem kolorowym:

 

Sylwetę ptaka należy wykleić klejem i kawałkami kolorowego papieru tzw wydzierankę.

 

6. Domek dla ptaków ćwiczenia grafomotoryczne. 

Rodzic zaprasza dziecko do zabawy z wykorzystaniem wykonanych wcześniej grzechotek. Na początku sam wyklaskuje rytm, dziecko go powtarzaja, klaszcząc, a następnie odtwarzają, grając na swoich grzechotkach. W celu utrzymania atrakcyjności zadania rodzic może stosować zmiany tempa i dynamiki, wydając komendy: szybko, wolno, głośno, cicho. Następnie rodzic pokazuje określoną liczbę palców – dzieci wystukują taką samą liczbę dźwięków na grzechotkach. 

Dziecko odkłada grzechotki, siada i słucha wiersza M. Strzałkowskiej czytanego przez rodzica pt. „Zima”. 

Zima 

Przyleciały wielką chmurą 

dzwońce, gile, jemiołuszki 

i szybują do karmnika 

po nasiona i okruszki. 

Szron otulił bielą pola, 

dym w kominie z wiatrem bryka, 

a na soplach wśród gałęzi 

psotna zamieć gra walczyka. 

Mróz na dworze z wiatrem hula, 

ścina lodem rzeki, stawy, 

sadzi w oknach szklane kwiaty, 

szczypie w nosy dla zabawy. 

Tylko w parku krzaczek róży, 

w gruby chochoł otulony, 

wciąż rozmyśla o podróży 

gdzieś w dalekie, ciepłe strony…  

Rodzic zadaje pytania: 

-Do czego służą karmniki?, 

-Kiedy i czym można dokarmiać ptaki?, 

-Czy i gdzie udało się wam znaleźć karmniki w drodze do przedszkola?. 

- Dziecko udziela odpowiedzi na zadawane pytania przez rodzica. 

 

7. Lekkie jak piórko – ćwiczenia relaksacyjne. 

Rodzic rozdaje dzieciom kolorowe piórka lub cienką chusteczkę papierową i prosi o wykonanie poleceń: Dmuchnij delikatnie w piórko lub chusteczkę i obserwuj, jak opada. 

Połóż piórko na dłoni, na ramieniu. 

Sprawdź, jakie jest lekkie. 

Zamknij oczy i koncentruj się na leżącym na dłoni piórku. 

Delikatnie i powoli otwórz oczy, a teraz zdmuchnij piórko. 

Dmuchaj tak, aby jak najdłużej utrzymało się w locie

  

8. Lata ptaszek po ulicy– zabawa z wykorzystaniem wyliczanki. 

Dziecko zaprasza do zabawy rodziców i rodzeństwo wszyscy stają w kole, a do środka wchodzi jedna osoba. Rodzic zachęca, aby dziecko powtarzało wyliczankę: 

Lata ptaszek po ulicy, 

szuka sobie ziarn pszenicy. 

A ja sobie stoję w kole 

i wybieram, kogo wolę. 

A ty, ptaszku, spiesz się, spiesz! 

Kogo lubisz, tego bierz! 

Dziecko stojące w środku wskazuje jedną osobę, z którą zamienia się miejscami, i zabawa się powtarza.

9. Na zakończenie dla relaksu proszę posłuchać odgłosów ptaków. 

https://www.youtube.com/watch?v=6EEyZzRAYlw

 

JĘZYK ANGIELSKI 

 Dzisiaj również Pani Kasia zaprasza na zajęcia z języka angielskiego. 

Zajęcie składa się z dwóch części – pierwsza to nagranie,

a druga, to piosenka Super Simple Song _ One Little Finger. 

 

Tu jest link do zajęć: 

https://youtu.be/6H7kIzTpWkk

   

A tu jest link do piosenki: 

https://youtu.be/eBVqcTEC3zQ

 

CZWARTEK 27.01.2022

TEMAT: Zimowe zagadki przyrody

 

1. Ogrzej mnie - rozpoczynamy zabawą, która była we wtorek.

2. Niespodzianka dla ptaków – wykonanie karmników z plastikowych butelek.

Dzisiaj zachęcamy do zbudowania oryginalnych i prostych karmników z wykorzystaniem plastikowych butelek.

Propozycja wykonania karmnika: Dziecko wybiera sobie plastikową butelkę w której rodzic wykonuje drobny otwór. Dzieci przekładają przez butelkę patyki tak, aby każdy z wystających końców miał podobną długość. Butelkę wypełniają mieszanką drobnych ziaren dla małych, zimujących ptaków. Górę butelki (wraz z zakrętką) obwiązują mocno sznurkiem, aby całość mogła być bezpiecznie zawieszona.

 

3.Spacer po lesie – zestaw ćwiczeń porannych z wtorku - poruszajcie się troszeczkę...

4.Zgadnij, o czym mówię – zagadki związane z aktualną porą roku.

Rodzic prosi dziecko, aby przypomniało sobie i powiedziało, co mu się kojarzy z zimą (mogą to być np. ubrania, sprzęty, zjawiska pogodowe) - dziecko wymienia. Następnie rodzic mówi hasło: np.: sanki - dziecko układa zagadkę np.:taką „Można na nich jeździć po śniegu na siedząco, a nawet zjechać nimi z górki. Wśród haseł o tematyce zimowej nie powinno zabraknąć takich, jak: śnieg, bałwan, choinka, Mikołaj.

Następnie rodzic zaprasza dziecko do wspólnego układania puzzli z pociętej ilustracji przedstawiającej krajobraz zimowy (np. zdjęcia z kalendarza). Dzieci naklejają ułożoną ilustrację na arkusz papieru, a następnie omawiają przedstawione na niej cechy zimy.

 

5. Dokarmiamy nie tylko ptaki – rozmowa kierowana.

Rodzic tłumaczy dziecku, że dokarmianie zwierząt wymaga przemyślanych decyzji i powinno być regularne. Zwraca uwagę na konieczność pilnowania porządku w miejscach gromadzenia odpadów oraz segregowania śmieci – są to strefy zagrożenia dla wszystkich zwierząt. Przyjrzyjcie się teraz ilustracji i odpowioedzcie na pytania.

Co zimą jedzą sarny i dziki?

Czego zimą brakuje wiewiórkom?,

Jakie zwierzęta bywają zimą głodne?.

Dzieci odpowiadają na pytania.

 

6. Zima, zima, zima - zabawa z piosenką, pokazywaniem i z instrumentem.

Do zabawy możecie wykorzystać wcześniej zrobione grzechotki.

 https://www.youtube.com/watch?v=Y8K7qVN4E-c

 

7.Ile jest ziarenek? – zabawa matematyczna.

Do tego zadania potrzebna nam będzie kostka do gry i dowolne ziarenka np.: słonecznik, fasola, orzeszki itp. Dziecko rzuca kostką, przelicza liczbę oczek na kostce, rodzic sprawdza, a następnie dziecko układa tyle ziarenek ile było oczek na kostce i powtarzamy kilka razy.

 

 

PIĄTEK 28.01.2022

Temat: Jak dbamy o zwierzęta zimą?

 

1. Gra w kolory – zabawa ruchowa, rozpoznawanie kolorów.

Dzisiaj na początek zapraszamy do zabawy z kolorami. Potrzebne nam będą kartki w kolorze czerwonym, niebieskim i żółtym.

Rodzic tłumaczy dziecku, że, każdy kolor zachęca do wykonania określonego ćwiczenia, np. czerwony – podskok, niebieski – pajacyk, żółty – stanie na jednej nodze. Dzieci poruszają się przy skocznej muzyce, na przerwę w muzyce zatrzymują się i wykonują ćwiczenie z danego koloru. Powtarzamy kilka razy.

 

2.Gimnastyka buzi i języka – zabawy logopedyczne, ćwiczenia aparatu artykulacyjnego.

A teraz będziemy ćwiczyć nasze języki i buzię....Rodzic prosi o wykonanie ćwiczeń:

  • język skacze jak wiewiórka – język na brodę i do nosa;

  • język stuka w drzewo jak dzięcioł - język rytmicznie stuka w podniebienie za górnymi zębami;

  • język chodzi jak sarenka – rytmiczne kląskanie językiem.

    Następnie proponujemy dzieciom zabawę w układanie rymów do nazw zwierząt, np. wiewiórka – laurka, górka, zbiórka, sarenka – studzienka, panienka, wanienka itd.

 

3. Ćwiczenia poranne jw.

 

4. Prawda czy fałsz – zabawa dydaktyczna – quiz.

Rodzic podaje prawdziwe i fałszywe zdania o tematyce zimowej, np.:

Ptaki jedzą pomarańcze.

Niedźwiedź mieszka na drzewie.

Śnieg jest zimny. Itd.

Jeśli dzieci uznają, że zdanie jest prawdziwe – biją brawo, a jeśli nie – tupią nogami.

 

5. Przysmaki zwierząt – zabawa dydaktyczna.

Dzieci próbują dobrać w pary sylwety zwierząt i ich ulubione przysmaki – wskazują palcem.

zając – marchewka,

wiewiórka – orzech włoski,

sarna – siano.

 

6. A teraz zapraszamy do zimowej zabawy

https://www.youtube.com/watch?v=yXKlKPR4VfE

 

7.Jak i gdzie spotkać przyrodę? – zabawa z elementami pantomimy.

Dziecko maszeruje za rodzicem po pokoju. Kiedy rodzic się zatrzymuje, dziecko również staje i ilustruje ruchem jego słowa, np.: Spotykamy małego kotka i pochylamy się, żeby go pogłaskać. Przeskakujemy przez kałużę. Omijamy wielki kamień oblepiony mchem. Skręcamy w prawo. Patrzymy na wielkie chmury. Przeciskamy się przez krzaki z kolcami. Itd. Wymyślamy rożne zadania do wykonania.

 

8. Przysmaki zwierząt - karta pracy dla chętnych do wydruku w Plikach do pobrania nr 10.

 

PONIEDZIAŁEK 31.01.2022 r.

Temat : Słuchamy, co się dzieje wokół nas.

 

1.Co słyszysz? – zabawa słuchowa, rozpoznawanie dźwięków.

Dziecko siedzi na dywanie Rodzic prosi, by zamknęło oczy i przez chwilę wsłuchiwało się w dźwięki pochodzące z otoczenia. Następnie dziecko wspólnie z rodzicem próbuje wyjaśnić, czym jest dźwięk. Nazywają dźwięki, które usłyszeli. Określają je słowami: „głośny”, „cichy”, „przyjemny”, „nieprzyjemny”, „bliski”, „daleki” itp.

2.Dźwięk to wibracja – zabawa badawcza.

Do zabawy prosimy przygotować kawałek drutu z którego zrobimy trójkąt lub druciany wieszak i łyżeczkę.

Rodzic kładzie rękę na swoim gardle, pokazując w ten sposób, jak poczuć drganie gardła. Następnie wypowiada wyrazy z głoskami dźwięcznymi i prosi o ich powtarzanie np.: woda, głowa, żaba, marmolada, rower, orzechy. Dziecko naśladuje rodzica. Rodzic pyta, czy dziecko czuje drganie/ wibracje gardła. Rodzic gra na trójkącie zrobionym z drutu lub można wykorzystać druciany wieszak i łyżeczkę uderzając w trójkąt - wieszak. Zabawa pozwoli dziecku odczuć drganie instrumentu poprzez dotykanie go jednym palcem. Proponuje, by każde dziecko wstrzymało dźwięk (wibrację), chwytając instrument ręką.

3.„Ram, tam, tam, na butelkach gram”- ćwiczenia poranne

Do ćwiczeń prosimy przygotować 4 plastikowe butelki oraz piłkę gumową lub pluszową.

„Grające butelki” – zabawa naśladowcza. Dziecko poruszają się do muzyki i naśladuje czynności wykonywane przez rodzica:

– stukają butelką o butelkę: nad głową, przed sobą, za sobą, z prawej strony, z lewej strony itp.;

– siedząc, stukają butelkami o kolana, ramiona, palce stóp, brzuch itp.

„Pieczątki” – zabawa ruchowa w rytm muzyki - dzieci dobierają się w pary ,zapraszają do zabawy rodziców lub rodzeństwo. Jedna osoba z pary kładzie się na plecach, druga w rytm muzyki robi „pieczątki” butelką na całym ciele leżącego dziecka (stopach, brzuchu, dłoniach, udach). Na zmianę muzyki lub na dźwięk wybranego instrumentu, np.: fletu lub muzyki z multimediów, masuje butelką całe ciało osoby leżącej. Po chwili następuje zamiana ról. Następnie zabawę powtarzamy w leżeniu na brzuchu.

„Butelkowy hokej” – zabawa ruchowa w parach zapraszamy do zabawy rodzeństwo lub rodzica. Dzieci dobierają się w pary. Stają lub siadają w pewnej odległości naprzeciwko siebie. Dzieci otrzymują gumową lub pluszową piłkę. Dzieci turlają piłki butelkami do siebie nawzajem.

„Rząd butelek„ – zabawa z elementami skoku obunóż. Rodzic rozkłada na podłodze butelki. Dziecko spacerując po pokoju przeskakuje obunóż napotkane na swojej drodze butelki

spacerują po pokoju przeskakując obunóż napotkane na swojej drodze butelki.

„Spacer z butelką„– zabawa ruchowa wzmacniająca duże grupy mięśniowe. Dziecko trzyma między nogami butelkę i spaceruje po pokoju tak, aby jej nie upuścić.

 

4. Uważnie słucham – zabawa słuchowa rozwija­jąca wrażliwość na dźwięki. Prosimy przygotować do zabawy jakiś dzwoneczek.

Dziecko siedzi na dywanie z zamkniętymi oczami. Rodzic chodzi po pokoju z dzwoneczkiem w ręce. Co jakiś czas zatrzymuje się i dzwoni dzwo­neczkiem. Zadaniem dziecka jest wskazanie ręką, gdzie jest rodzic. Dziecko otwiera na chwilę oczy i sprawdza, czy poprawnie zlokalizowało źródło dźwięku.

 

5.Zagadkowe odgłosy – zabawa doskonaląca zmysł słuchu oraz koncentrację uwagi.

Do zabawy prosimy przygotować :gazetę, butelkę z wodą, kubek, filiżanka, talerzyk, paczka paluszków itp.

Dziecko siedzą na dywanie tyłem do rodzica słucha i próbuje nazwać dźwięki, które usłyszały, np.: szeleszczenie gazetą, przelewanie wody z butelki do kubka, odstawianie filiżanki na talerzyk, otwieranie paczki paluszków. gazeta, butelka z wodą, kubek, filiżanka, talerzyk, paczka paluszków

 

6.Wysokie i niskie dźwięki – zabawa muzyczno -ruchowa.

Gazetowe rytmy – zabawa logorytmiczna.

Dziecko otrzymuje od rodzica stronę z gazety. Rodzic przygotowuje kartoniki z kodami. Na kartonikach kolejno rysuje np.: małą kropkę, dużą kropkę, małą kropkę, dużą kropkę lub małą kropkę, małą kropkę, dużą kropkę, duża kropka. Rodzic wyjaśnia, że mała kropka oznacza delikatne (ciche) uderzenie w gazetę, a duża kropka – mocne (głośne) uderzenie w gazetę. Rodzic prezentuje kody, a dziecko graja na gazetach, próbując osiągnąć odpowiednie efekty akustyczne. Na zakończenie dzieci wykonują zadanie w kartach pracy – rozpoznają dźwięki, dokonują analizy i syntezy słuchowej, określają dynamikę dźwięków (głośno, cicho, coraz głośniej, coraz ciszej), rytmizują.

 

7.Hej, ha, co tak gra? – zajęcia muzyczne

Grające pudełko – zabawa słuchowa.

Przed przystąpieniem do zajęć, w tajemnicy przed dzieckiem , rodzic przygotowuje dużych rozmiarów kartonowe pudełko, do którego wkłada jeżeli są w domu jakieś instrumenty perkusyjne np. bębenek, marakasy, trójkąt itp. oraz inne przedmioty, np. klucze, torebkę foliową, łyżki do zupy, tarkę do warzyw, pokrywkę do garnka, drewnianą łyżkę. Pudło można przewiązać kolorową wstążką i dołączyć kopertę z listem.

Na początku zajęć rodzic wnosi pudło do pokoju , informując, że ktoś przysłał tajemniczą przesyłkę. Rodzic potrząsa pudełkiem i wspólnie z dzieckiem zastanawiają się, co może być w środku. Razem kilka razy powtarzają rymowankę: Hokus-pokus, tra, ta, ta, co w pudełku naszym gra?.

Rodzic otwiera pudło tak, żeby dziecko nie widziało zawartości. Następnie dziecko recytuje rymowankę; Hokus-pokus, tra, ta, ta, co w pudełku naszym gra? .Rodzic wydobywa z wewnątrz pudła dźwięk z jednego z przedmiotów, zaczynając jeżeli w domu są od instrumentów muzycznych, kończąc na kuchennych sprzętach i różnych przedmiotach. Dziecko próbuje odgadnąć, co to za przedmiot, tymczasem rodzic wyjmuje ten przedmiot i wydobywa z niego dźwięk.

Zabawa trwa tak długo, aż wszystkie przedmioty zostaną wyjęte. Zabawę kończy rozmowa na temat wykorzystania różnych przedmiotów do tworzenia muzyki.

 

8.Kuchenna orkiestra – akompaniament do utworu „Promoroaca” z wykorzystaniem przedmiotów kuchennych.

Rodzic przygotowuje jakieś przedmioty kuchenne np. łyżeczki ,pokrywki, ostre tarki drewniane łyżkiitp. Następnie razem z dzieckiem słuchają o oglądają taniec wykonany przez dorosłych. Prosimy skorzystać podanego linku:

https://www.youtube.com/watch?v=5qNWoyRmdqU

Po wysłuchaniu utworu prosimy wykorzystać kuchenne przedmioty i razem ułożyć akompaniament do utworu:

https://www.youtube.com/watch?v=ueQs0a_rIyA

Życzymy miłej i twórczej zabawy.

 

9.Koncert – zabawa logopedyczna.

Rodzic przygotowuje ilustracje i zdjęcia instrumentów muzycznych: pianina, skrzypiec, dzwonków diatonicznych, fletu. Ilustruje ruchem sposób grania na tych instrumentach (może też pokazać krótkie filmy). Następnie unosi wybraną ilustrację z instrumentem do góry, a dziecko demonstruje ruchem sposób grania na tym instrumencie. Zabawę powtarzamy kilka razy, zmieniając ilustracje z instrumentami. Następnie rodzic demonstruje ćwiczenia buzi i języka, a dziecko je powtarza:

– granie na pianinie – przesuwanie czubkiem języka po wewnętrznej stronie dolnych zębów;

– granie na skrzypcach – przesuwanie języka od jednego do drugiego kącika ust (nie dotykając warg);

A oto parę ilustracji przedstawiających niektóre instrumenty muzyczne..

       

 

                              

 

10. Na zakończenie proszę aby dzieci pokolorowały instrument muzyczny. Plik do pobrania na dole strony nr 11.