Zdalne nauczanie 25 -31.01.2022

 

Poniedziałek 31.01.2022 r

 

 

 

Głuchy telefon – tradycyjna zabawa, uważne słuchanie i rozumienie mowy. Dzieci siadają w kole. Rodzic rozpoczyna zabawę, szepcząc do ucha dziecku jakieś słowo lub zdanie. Następnie dziecko  do ucha, kolejno przekazuje rodzeństwu lub mamie sobie usłyszany tekst. Ostatnia osoba wypowiada go na głos.

 

Widzę i słyszę – zabawa dydaktyczna, dźwiękonaśladowcza.

 

Proszę przygotować książkę  z obrazkami zwierząt(np. krowa, pies, kot, wróbel, bocian, dzięcioł, lew, owca, świnia, wąż, pszczoła, żaba).Dziecko po kolei  określa, co się znajduje na obrazku, i wydaje dźwięk charakterystyczny dla danego zwierzęcia

 

 Środki dydaktyczne:, obrazki ze zwierzętami (np. krowa, pies, kot, wróbel, bocian, dzięcioł, lew, owca, świnia, wąż, pszczoła, żaba)

 

Tańcz tak jak ja – zabawa naśladowcza przy muzyce.Dzieci chętnie tańczą przy muzyce z radia.

 

Gimnastyka dla przedszkolaka – zestaw ćwiczeń porannych.

 

Czym słyszymy? – Propozycja obejżenia filmu i piosenki na temat zmysłów https://youtu.be/9LppwCB1QDg

 

https://www.bing.com/videos/search?q=nasze+zmys%c5%82y+film+dla+dzieci&docid=608002915023355425&mid=5DCEEC81F213D97335665DCEEC81F213D9733566&view=detail&FORM=VIRE#

 

Proszę porozmawiać z dzieckiem na temat zmysłów : oczy, język, uszy, nos, ręce. Zadaniem dzieci jest określenie, jaka część ciała odpowiada zmysłowi: wzroku, smaku, słuchu, węchu oraz dotyku. Następnie proszę , aby dzieci dokończyły zdanie:

 

Słuch jest mi potrzebny do… . Prowadzący zaleca zamknięcie oczu i wsłuchanie się w dźwięki słyszane w sali. Kiedy dzieci zamkną oczy, mama np. otwiera i zamyka drzwi, szeleści kartką, dzwoni kluczami, kozłuje piłką.

 

Następnie rozmawia z dziećmi na temat tego, co usłyszały. To samo zadanie można wykonać w  ogrodzie – później dzieci mogą porównywać dźwięki, które na co dzień słyszą w przedszkolu oraz w przedszkolnym ogrodzie. Środki dydaktyczne: karty przedstawiające części ciała: oczy, język, uszy, nos, ręce, wybrane przez rodzica przedmioty znajdujące się w domu.

 

Cicho – głośno – zabawa słuchowa, dźwiękonaśladowcza.

 

Dzieci siadają , rodzic wymienia nazwy znanych dzieciom pojazdów, dziecko imituje charakterystyczny dla danego pojazdu dźwięk.

 

W drugiej części zabawy rodzic prosi, aby dziecko  wypowiedziało ten sam dźwięk bardzo głośno, a następnie bardzo cicho. Zabawę można modyfikować, wprowadzając inne dźwięki, z którymi dzieci mają do czynienia na co dzień, np. dźwięki, jakie wydaje człowiek, tj. kichanie, kaszel, chrząkanie, śmiech, płacz (cicho – głośno).

 

 Na koniec proponujemy zaśpiewanie ulubionej piosenki dzieci raz głośno, raz cicho.

 

 

 

Dźwiękowe memory – ćwiczenie słuchowe, rozróżnianie podobnych dźwięków. Rodzic kolejno wykłada parę różnych obrazków bądź przedmiotów, które wydają podobne dźwięki, np. piłka (bum, bum) i samochód (brum, brum); młotek (stuk-stuk) i drzwi (puk-puk). Zadaniem dzieci jest określenie, które obrazki pasują do siebie pod względem podobieństwa dźwięków, jakie wydają. Na koniec dzieci wykonują ćwiczenia na karcie pracy, gdzie kolorują tak samo te przedmioty, które wydają podobne dźwięki i dokonują samooceny. Środki dydaktyczne: KP3 s.

 

 

Piątek 27.01.2022r

 

 

W sportowej krainie

Zimowe zabawy ruchowe jak wcześniej proponowałam

Przygotuj książkę z obrazkami sportów zimowych

 

Zimowe sporty

.Zadaniem dziecka będzie nazwanie dyscyplin sportowych na obrazkach.

Następnie pokazanie ruchem tej dyscypliny.

 

Rzuty do celu

 

Przygotuj gazetę lub kartki papieru,kosz lub miskę albo wiaderko,pudełko.

Zadaniem dziecka jest zrobienie kulek którymi będzie rzucało do celu

 

Bezpieczna zabawa

 

Zadajemy dziecku pytania na które powinno odpowiedzieć.

Dlaczego nie należy ślizgać  się na zamarzniętym jeziorze?

Jak należy ubrać się na  zimowy spacer?

Wymień sporty zimowe?

Dlaczego sportowcy powinni jeść cytryny?

Co należy włożyć na głowę jeśli chcemy pojeździć na nartach?

Gdzie możemy pojeździć na łyżwach?

 

Zimowa Układanka

 

Proszę przygotować dla dziecka obrazek zimowy z gazety lub kalendarza który można pociąć na części.

Zadaniem dziecka będzie ułożenie obrazka.

 

 

 

Karta pracy2. str.46,47

 

zimowe zabawy

 

Piosenka "Zimowe zabawy"

 

https://youtu.be/HC1J2HcBhuA

 

Wspólna Zabawa Przy piosence

 

Przygotuj razem z dzieckiem owocowy poczęstunek.Zachęcamy do jedzenia surowych owoców  Proszę przypomnieć dziecku częstym myciu rąk:szczególnie po zabawie i przed posiłkami.Poproś aby dziecko samodzielnie umyło owoce,podało miseczkę. Smacznego!!

 

 

Czwartek 27.01.2022.

 

 Zabawy klockami-dziecko buduje z klocków dowolne konstrukcje.rozwijanie zainteresowań własnych, konstrukcyjnych,Nazywanie swoich konstrukcji i budowl

 Zimowe Zabawy zestaw jak we wtorek.

 

 Zimowa opowieść  Uważne Słuchanie opowiadania - odtwarzanie ruchem treści

Pewnego dnia,przedszkolaki postanowiły zjeżdżać na sankach.Zabawa jednak bardzo szybko się się znudziła. Tomek zaproponował zorganizowanie slalomu saneczkowego.Pani przyniosła z przedszkola kolorowe chorągiewki które dzieci ustawiły w kolejności  7,6,5,4,3,2,1,0. Dzieci podzieliły się na   dwie drużyny-Tomka i Ani  Przedszkolaki wesoło zjeżdżały na sankach między chorągiewkami.Śmiechu było co niemiara, gdy ciągle komuś wywracały się sanki,a ich właściciel upadał w śniegowe zaspy. Wygrała drużyna Ani która pierwsza dotarła do mety - chorągiewki z napisem 0 przewracając najmniej przeszkód.Radość zwycięzców była ogromna,dzieci podskakiwały i biły brawo.W drużynie Tomka nastroje były inne- smutni pokonani: Tomek ze złości rzucił rękawiczki w śniegową zaspę, Agata obraziła się na kolegów  zwycięskiej drużyny.

 

Po wysłuchaniu opowiadania i zabawie ruchowej proszę porozmawiać z dzieckiem na temat zdarzenia, zadać pytania:

jak można pogratulować zwycięzcom?

w jaki sposób pocieszylibyście przegranych?

Jak Myślicie co czuje zwycięzca? co czuje przegrany?

Dlaczego Agata i Tomek tak zareagowali na przegraną?

Czy możemy tak reagować gdy jesteśmy źli i rozczarowani porażką?

Dzieci mogą mimiką pokazać zachowanie bohaterów .

 

Karta pracy 2,45str. zaznaczanie tor zjazdów  każdego dziecka. pamiętajcie, żeby ominąć wszystkie chorągiewki w swoim kolorze,Przeliczają chorągiewki.

 

 

Zabawa ruchowa “Zaprzęgi sanek” zabawa bieżna

Wyjście na spacer ,górkę- przypomnij dziecku o właściwym ubiorze.

 

 

 

 

Środa 26.01.2022. 

 

Zabawy gry stolikowe,swobodne- wykorzystanie puzzli,gier planszowych.

Rozmowa kierowana na temat-””lodu” - szukanie odpowiedzi co jest lód?

Zabawy Badawcze.Proszę przygotować kostki lodu pojemnik  przezroczysty z wodą,lupę

 Zabawa polega na tym  aby dziecko poznało właściwości lodu ,mogło obserwować co stanie się z kostkami jeśli zostawimy je w cieple;proszę pozwolić aby dziecko badało kostki lodu zmysłami : dotykiem,pocierało kostki o siebie wrzuciło do wody….jeżeli w domu mamy lupę lub szkło powiększające można pozwolić dziecku oglądać kostkę z bliska….

Dziecko powinno rozumieć,opisać swoje obserwacje:lód jest śliski bezbarwny,gładki wilgotny,zimny,rozpuszcza się w rękach kiedy są ciepłe i w wodzie.

zabawy zimowe  zestaw jak wczoraj

Bezpieczne zabawy zimowe-  https://youtu.be/JnfUtdJkLbo 

Rozmowa po obejrzeniu prezentacji. Dzieci w przedszkolu rozmawiały o zimowych dyscyplinach sportowych,oglądały obrazki.Proszę przypomnieć dzieciom, że bawić się na śniegu można tylko w miejscach bezpiecznych na lodowiskach,górkach;nie blisko ulicy i nie na zamarzniętych jeziorach i rzekach. 

Sportowiec.

Proszę Przygotować dziecku kartki białego papieru,kolorowy i biały papier ,nożyczki klej.farby,pędzle

Zadaniem dziecka jest wspólnie z rodzicem lub samodzielnie(potrafią)wycinać z papieru postacie sportowców na śniegu lub lodzie,nakleić na gotową kartkę.Pracę można przynieść do przedszkola

Karta pracy’ Dzieciaki  w akcji” 2str44

zgadnij czyj to sprzęt?

Proszę głoskami wypowiedzieć nazwę przedmiotu np:ł y ż w y,s a n k i, n a r t y, k a s k, k i j k i. Zadaniem Dziecka jest odgadnięcie jaki to wyraz odszukanie go na ilustracji.Następnie dziecko przykleja elementy zgodnie z opisem.Rysują po śladzie oburącz

 

Zimowe  puzzle

 Układanie obrazka pociętego na części.

Jeżeli w domu dzieci mają książeczki o 'tematyce zimowej można przeczytać dziecku bajkę

 

 JĘZYK ANGIELSKI

 Dzisiaj również Pani Kasia zaprasza na zajęcia z języka angielskiego. 

Zajęcie składa się z dwóch części – pierwsza to nagranie,

a druga, to piosenka Super Simple Song _ One Little Finger. 

 

Tu jest link do zajęć

https://youtu.be/6H7kIzTpWkk

   

A tu jest link do piosenki

https://youtu.be/eBVqcTEC3zQ

 

 

Wtorek 25.01.2022.

 

“Ślady na śniegu” 

 Mamo,tato,przygotuj dla dziecka białe kartki,pisaki lub kredki,nożyczki.Dziecko samodzielnie lub z pomocą obrysowuje stopy na kartkach.(4 komplety sylwet).Następnie wycinają sylwetki nożyczkami. kartkę 

“Zabawy Zimowe” 

Śnieżynki na wietrze-zabawa orientacyjno - porządkowa.Do Muzyki włączonej przez rodzica dziecko naśladuje wirujące płatki śniegu:dzieci  biegają po pokoju,kręcą się w kółko wirują…przerwa, dzieci wykonują przysiad,kucając lub siadają na dywanie - śnieżynki spadają na ziemię: kilka razy powtarzamy zabawę. 

Zabawy z gazetą 

-        pada śnieg-Dziecko podnosi gazetę do góry,puszcza ją z góry,w tym czasie kiedy gazeta opada  naśladują jej spadanie(robią obrót,kładą się na podłogę.). 

-        Śniegowe kulki - zabawa ćwicząca  mięśnie rąk:- dziecko zgniata gazetę w kulkę. 

-        Kotki Bawią Się Śnieżkami-  zabawa z elementem toczenia .Dzieci toczą przed sobą gazetową kulkę,idą na czworakach,starają się nie zgubić “śnieżek” 

-        Kto dalej? -zabawa z elementem rzutu i celowania:dzieci rzucają na odległość.można mierzyć krokami odległość rzutu. 

-        Podnosimy śnieżki- zabawa ćwicząca mięśnie nóg: Dzieci leżą na plecach na podłodze,chwytają kulki stopami i podnoszą je do góry,uważając by jej nie zgubić 

-        Ćwiczenia oddechowe- z wykorzystaniem pociętych pasków papieru( można wykorzystać  papier -resztki  z wyciętych wcześniej  sylwet stóp) Zadanie polega na: Proszę Położyć dziecku pocięte paski papieru na otwartą dłoń-dziecko powoli musi dmuchać na paski aby wprawić je w ruch- stopniowo zwiększać siłę wydechu najpierw lekko,stopniowo coraz silniej, 

“ Zawód- Sportowiec” źródło Mariusz Niemycki “ Kubusiowe zagadki” 

Zakład Wydawnictw i reklamy Wanowski ,Płock 1995s. 39 : 

Posłuchajcie zagadki: 

Biega Szybko bez zmęczenia,pompki robi od niechcenia. 

Sto przysiadów  i podskoków ,nikt mu nie dotrzyma kroku! 

Gdy się czasem gorzej czuje,także ćwiczy,też trenuje. 

W dwa miesiące,bez przesady, gotów jest do olimpiady! 

I nie zdziwi się tym wcale, jak zdobędzie tam medale. 

Porozmawiajmy z dzieckiem na temat sportowców: 

Co robi sportowiec?Jakich  znają dzieci sportowców?Jakie uprawiają sporty? 

Rodzice mogą opowiedzieć dzieciom o'znanych sportowcach  Adam Małysz,Kamil Stoch…. 

Zbigniew Bródka, Tomasz Sikora, Justyna Kowalczyk,Maryna Gąsienica,....

  

Prezentacja: POLSCY MEDALIŚCI ZIMOWYCH IGRZYSK OLIMPIJSKICH W SOCZI - edukator.pl 

Sporty zimowe  karta pracy strona 43 

proszę odczytać dzieciom polecenie  : Dzieci łączą postać sportowca z odpowiednim sprzętem,podkreślają sprzęty które  nie   pasują do żadnego zawodnika.Dzieci wymieniają różnice i podobieństwa w strojach zawodników. 

 Zabawa Ruchowa “ Ślady na śniegu”-ćwiczenia równoważne 

Dziecko  rozkłada wycięte sylwetki stóp,przechodzi po nich kilka razy ćwicząc równowagę. 

Zabawy Na Śniegu,  Można z dzieckiem wyjść na spacer.Po spacerze opowiedzieć lub poczytać. bajkę

 

  

Religia

 

Propozycja zajęć na zdalne nauczanie w grupie TYGRYSK

Książka str 60

Nauka piosenki TGD:

"Góry do góry"

"Nadejdzie dzień"

"Siema"

"Ukulele"

"Sieć"