Zdalne nauczanie 27 -02.02.2022

 

Środa 02.02.2022.

 

TEMAT: Idziemy na koncert.

 

 I.

  • Tajemnicze dźwięki – zabawa doskonaląca uwagę i percepcję słuchową. Poproście rodziców aby przygotowali 6 szklanych butelek lub słoików, do dwóch wsypujemy ryż, do dwóch kolejnych groch a do dwóch pozostałych fasolę.
    Rozstawiamy butelki/słoiki w taki sposób aby nie stały obok siebie z takim samym wypełnieniem. Rodzic potrząsa butelką/słoikiem i prosi dzieci aby dopasowały butelki według dźwięku.

Poprośmy dzieci aby wskazały w których nazwach nasion występuje głoska „r”.

 

  • Dyrygent- zabawa ruchowo-naśladowcza, rodzic pokazuje dziecku ruchy, a dziecko próbuje je powtórzyć.
  • Ręce do góry - –  ćwiczenia poranne

 Źródło: YouTube  https://www.youtube.com/watch?v=OmAZquWgp9A 

 

 

II.
„Gdzie możemy wybrać się na koncert?-
zabawa dydaktyczna mająca na celu poszerzenie wiedzy o muzyce. My zapraszamy was  do filharmonii czy wiesz co to za miejsce?

 

https://www.youtube.com/watch?v=aS-HPa-AY7E

 

Prosimy rodziców aby zadali swoim pociechom pytania:

- Po co chodzimy do filharmonii?

- Jaką muzykę się wykonuje w filharmonii?

- Gdzie oprócz filharmonii możemy posłuchać muzyki?

- Jakie znasz rodzaje muzyki?

 

  • Tuptaj średniaczku a teraz trochę się poruszamy

 

https://www.youtube.com/watch?v=bZnfkuZMQ9Q

 

  • „Skaczące nutki" - zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem pięciolinii. Obrazek pięciolinii w plikach do pobrania na dole strony.
    Przygotuj dziecku wydrukowaną pięciolinię i zestaw 6 nutek ( nakrętek). Poproś dziecko o przeliczenie linii, następnie przeczytaj mu wiersz, zadaniem dziecka jest umieszczanie nutek zgodnie z jego treścią.

 

„Skaczące nutki"
A. Bober
Pierwsza nutka, na pierwszej linii się ustawiła.
Druga nutka, na drugą linię wskoczyła.
Trzecia nutka, na trzeciej linii usiadła,
Czwarta nutka, na czwartą linie się wkradła.
Piąta nutka, na piąta linię się wspięła,
A szósta nutka nad liniami zasnęła

 

  • „Jaka to Melodia?” - zapraszam was do rozwiązania Party Quizu

https://www.youtube.com/watch?v=xRROE0I_LEw

 

  • Zachęcamy was do wejścia na stronę „Miasto dzieci” i pobranie kolorowanki z instrumentami muzycznymi.

Miłej zabawy!

 

 

 

 

 

JĘZYK ANGIELSKI  2.02.2022

Dzisiaj znowu Pani Kasia zaprasza Was na zajęcia z języka angielskiego:

Hello boys and girls!

Dzisiaj na zajęciach poznamy nową piosenkę. Dzięki niej utrwalimy sobie brzmienie w języku angielskim słów: głowa, oczy, uszy, nos, usta, zęby, ręce. Będziemy też tańczyć i klaskać. Tu jest link do piosenki:  https://youtu.be/MMuTsCzKXEc

Odtwórzcie ją sobie kilka razy, żeby się nauczyć refrenu.

 

Przypominam, że wciąż uczymy się dwóch piosenek o zimie. Zachęcam do ich przypomnienia:

Piosenka o bałwanku: I’m a Little Snowman:  https://youtu.be/FczqntFwb6k

Piosenka o płatku śniegu: Little Snowflake:  https://youtu.be/tbbKjDjMDok

Do zobaczenia w przedszkolu!

 

Wtorek 01.02.2022. 

TEMAT: Poznajemy różne instrumenty i poznajemy muzykę.

  I.

  • Co widzisz?” – zabawa z elementem pantomimy, pokażmy dziecku obrazki z czynnościami codziennymi np.: czytanie, mycie, odkurzanie i zachęćmy je do pokazania tej czynności ruchem. 

„Bitwa na śnieżki” – zabawa z elementem rzutu, wykonujemy z gazety kulki, próbujemy trafić śnieżką do kosza. 

Ręce do góry - –  ćwiczenia poranne

 Źródło: YouTube  https://www.youtube.com/watch?v=OmAZquWgp9A 

 

II 

„Czy znasz instrumenty muzyczne?” - zabawa dydaktyczna, klasyfikowanie instrumentów muzycznych.

Zapraszamy was do obejrzenia filmu o instrumentach muzycznych, ciekawe czy znasz instrumenty przedstawione w tym filmie. Źródło: YouTube    

 

https://www.youtube.com/watch?v=jMTrWCC24mg

 

Prosimy rodziców aby po obejrzeniu filmu zadali dzieciom pytania. 

- Jakie instrumenty występowały w filmie?
- W jaki sposób gra się na poszczególnych instrumentach?

- Na jakie trzy zbiory możesz podzielić instrumenty muzyczne?

- Co to jest orkiestra?

- Kto to jest dyrygent?

 

Myślę, że po obejrzeniu tego filmu nie będziecie mieć problemu z odpowiedzią na te pytania 

  • A teraz zapraszam was na zabawę ruchowo – naśladowczą „Tuptaj średniaczku”– przy muzyce z waszym ulubionym
    Panem Miłoszem

 https://www.youtube.com/watch?v=bZnfkuZMQ9Q

 

  • Wiem, że już znacie instrumenty muzyczne, ciekaw czy potraficie rozpoznać je po dźwiękach jakie wydają. Obejrzyj film i wskaż obrazek instrumentu, który gra. 

Źródło: YouTube.

 

https://www.youtube.com/watch?v=FwkAnAZo_zM

 

  • Klasyfikowaliśmy już instrumenty, bawiliśmy się przy muzyce, rozpoznawaliśmy je po dźwięku to teraz przyszła pora na wykonanie prostego instrumentu muzycznego. 

Zamieszczona poniżej instrukcja pomoże Wam wykonać prosty instrument muzyczny z dostępnych materiałów. O wykonanie grzechotki musicie poprosić kogoś z domowników.

Do wykonania grzechotek potrzebne będą:

 

 

 

 

 

 

– rolki po papierze toaletowym

- 2 zakrętki z dużych butelek 5 litrowych

– mocna taśma,

– nasiona do wsypania: słonecznik, ryż, ciecierzyca, kasza gryczana itp.

– kolorowy papier lub samoprzylepny do obklejenia grzechotek.


Wykonanie:

Na jednym końcu rolki przyklejamy zakrętkę za pomocą taśmy klejącej.

Do środka wsypujemy nasiona.

Teraz z drugiej strony  również przyklejamy nakrętkę i zaklejamy za pomocą taśmy klejącej.

Oklejamy, ozdabiamy grzechotkę według uznania.

 

POWODZENIA!!!

Poniedziałek 31.01.2022 r

I.

  • „Gdzie ukryła się zabawka?” tradycyjna zabawa, potrzebna będzie zabawka wydająca dźwięk lub pozytywka. Poproście rodzica aby schował wam zabawkę a wy po dźwięku postarajcie się ją odnaleźć.
  • Widzę i słyszę – zabawa dydaktyczna, rozpoznawanie dźwięków z otoczenia, wykorzystamy do tego celu filmik. Źródło YouTube

https://www.youtube.com/watch?v=hkfNlmpIdCk

 

Podobała wam się zabawa?

 

  • „Tuptaj średniaczku”– na rozruszanie się  dzisiejszego ranka proponuję zabawę naśladowczą przy muzyce z waszym ulubionym
    Panem Miłoszem

https://www.youtube.com/watch?v=bZnfkuZMQ9Q 

Pamiętajcie o zachowaniu bezpieczeństwa podczas zabawy.

 

II.

„Co to są zmysły?

porozmawiajmy z dziećmi na temat zmysłów zadajmy im następujące pytania:

-        co to są zmysły?

-        jakie człowiek posiada zmysły?

-        do czego potrzebne są człowiekowi zmysły?

 

Aby dzieci lepiej zrozumiały do czego potrzebujemy zmysłów i czy na pewno je posiadamy zróbmy proste doświadczenia, niech dziecko zgadnie jakiego zmysłu użyło podczas doświadczenia:

SMAK:
przygotujmy  dwa kubeczki do jednego nalejmy wodę z cytryną do drugiego sok, poprośmy dziecko aby skosztowało oba napoje jakie są jego wnioski. Wytłumaczmy dziecku jak ważny jest dla nas smak.

 

WĘCH

Nasączmy płatki kosmetyczne kilkoma zapachami np.: olejkiem waniliowym, octem, kawą, dezodorantem. dajmy dziecku powąchać płatki niech odgadnie zapachy.

 

WZROK

Tęczowy eksperyment ze wzrokiem
Dzieci wkładają lusterko do miski i opierają je ukośnie o krótszy brzeg. Każde dziecko może przez chwilę poświecić latarką w wodę, w stronę tej części lusterka, która jest pod wodą. Drugie dziecko przed lusterkiem trzyma kartkę białego papieru ułożoną w taki sposób, żeby złapać światło odbijające się od lusterka. Na papierze pojawi się tęcza.

DOTYK

Osoba prowadząca pokazuje dzieciom przedmioty o różnych kształtach: mały pluszowy miś, drewniany samochodzik, piłka, figurka lub lalka, klocek. Dziecko zamyka oczy a rodzic chowa zabawkę do worka. Dziecko otwiera oczy i po dotyku próbuje zgadąć jaka zabawka jest ukryta w worku.

 

SŁUCH

Dzieci nalewają do kilku takich samych szklanek różną ilość wody. Szklanki z wodą stoją na stoliku, dzieci mogą pałeczką od bębenka, ołówkiem lub grubym patykiem uderzać po kolei w krawędź każdej szklanki. Każda szklanka wyda inny dźwięk – im mniej wody w szklance, tym szybciej wibruje i wydaje wyższy dźwięk. Źródło: YouTube

                                                                                            

https://www.youtube.com/watch?v=9LppwCB1QDg

  • Zapraszam państwa do odwiedzenia strony W stronę dziecka gdzie można wydrukować bardzo fajne karty pracy do wykonania przez dzieci dotyczące zmysłów

 

http://w-strone-dziecka.blogspot.com/2020/05/karta-pracy-do-pobrania-zmysy.html

 

 

  • I na koniec naszego dnia proponuję zabawę do piosenki „Pięć zmysłów” Śpiewające brzdące. Na przerwę w muzyce dzieci wykonują różne polecenia wydawane przez rodzica,np.: podskakują, robią skłony itp 

 

Źródło: YouTube  https://www.youtube.com/watch?v=MnD7PFCTsVo

 

 

 

Piątek 28.01.2022. 

Temat: Festiwal zimowych odkryć.

Fajnie jest być miłym”trening wyrażania pozytywnych emocji

zadanie to polega na powiedzeniu czegoś miłego osobie siedzącej obok, w naszym przypadku rodzicom.  

 

„Wirujemy w tańcu”improwizowanie muzyki ruchem

do utworu „Taniec wieszczki cukrowej” z baletu „Dziadek do orzechów” Piotra Czajkowskiego. Żródło YouTube

 

https://www.youtube.com/watch?v=EymssSErv_Q

 

dzieci tańczą z paskami bibuły w rytm muzyki, na przerwę w muzyce zatrzymują się bez ruchu.

 

Ręce do góry – ćwiczenia poranne Źródło YouTube https://www.youtube.com/watch?v=OmAZquWgp9A 

 II.

„Sen nocy zimowej” – słuchanie wiersza M. Strzałkowskiej źródło: M. Strzałkowska “Zielony, żółty, rudy, brązowy!” Wydawnictwo Media Rodzina, Poznań 2003, s.46.

 

Zima w najlepsze hula po świecie

za oknemwieją śnieżne zamiecie

a ja uśmiecham się kolorowo

śniąc sobie letnie to I owo…

 

Śni mi się słońce,

błękitna woda,

trawa na łące,

kwiaty w ogrodach,

powój i dzwonki,

niebo I chmurki,

żuczki biedronki,

I inne bzdurki…

 

Zima w nwjlepsze hula po świecie,

za oknem wieją śnieżne zamiecie,

a ja uśmiecham się kolorowo,, śniąc sobie letnie to I owo…

 

Po przeczytaniu wiersza rodzic zadaje dziecku pytania:

- Co robiła zima?

- Co za oknem wiało?

- nazwy jakich pór roku pojawiły się w wierszu?

- Jaką pore roku lubisz I dlaczego?

 

 

Zimowe zgadywanki” rozwiązujemy z dziećmi zagadki słowne

 

Zimą na szybach obrazy maluje,

a dzieci w noski poszczypuje.   ( mróz)

 

Jak taka szyba się nazywa,

co wodę zimą na stawie przykrywa?  ( lód)

 

Z czego mogła być góra biała,

co za sprawą wiosennego słońca wodą się stała?  (śnieg)

 

Co to za białe piórka sypie z nieba chmurka? (śnieg)

 

  • Robimy śnieg –  proponujemy doświadczenia podsumowujące cały tydzień. Życzymy udanej zabawy

 

Pierwszy sposób
 Będziecie potrzebować: pieluchy (typu pampers), wodę, miskę, nożyczki.
Zaczynamy od rozcięcia pieluchy, z której wysypujemy do miski całą zawartość
 Potem wystarczy zalać to wodą i obserwować jak wypełnienie pieluchy zaczyna pęcznieć przypominając śnieg.

 

Drugi sposób
Do przygotowania śniegu będziecie potrzebować: dużej miski, pianki do golenia, sody oczyszczonej (ok. 8 opakowań).

Wyciskamy całą piankę do miski, dodajemy sodę i mieszamy.
Śnieg gotowy!
Dla uzyskania lepszej konsystencji możemy przed zabawą, przygotowaną masę dodatkowo schłodzić, a potem pozostaje nam już ulepienie zimowego bałwana.

 

• „Potrafię bezpiecznie się bawić”– rozmowa na temat zasad bezpieczeństwa na podstawie prezentacji multimedialnej

https://www.youtube.com/watch?v=Ns0YHNzOxTE

 

• „Tworzymy kodeks dobrego zachowania” – praca plastyczna. Prosimy was bardzo abyście namalowali obrazek przedstawiający bezpieczne zachowanie podczas zabawy zimą, chętni mogą nam przesłać zdjęcie pracy

 

III.

„Gdzie schowała się pozytywka?” – zabawa słuchowa.

Jeśli masz w domu zabawkę z pozytywką poproś rodzica aby ci ją schował a ty sprubój ją odnaleźć po dźwięku.

 

Na koniec zadanie dla cierpliwych:

 Źródło: Moje dzieci kreatywne. Eksperyment WĘDRUJĄCA WODA, eksperymenty dla dzieci w domu, DOŚWIADCZENIA z moje dzieci kreatywnie

Eksperyment wędrująca woda to ciekawe doświadczenie, które wymaga od dziecka nieco cierpliwości. Do zabawy przygotowaliśmy 6 szklanek podobnej wysokości. Do co drugiej wlewamy wodę, a następnie dodajemy barwnik. Jeśli nie macie barwników, wodę można łatwo zabarwić wkładając do szklanki z ciepłą wodą kolorową bibułę. Do przygotowanych szklanek wkładamy złożone w paski papierowe ręczniki. Całe doświadczeni w przyśpieszonym tempie możecie zobaczyć na  mojedziecikreatywnie.pl  zobaczyć na filmie

 

Miłej zabawy!

 

Czwartek 27.01.2022.

  

Temat: Dlaczego lód topnieje?

I 

„Jedzie pociąg z daleka” tradycyjna zabawa ruchowa przy muzyce z wykorzystaniem elementów dramy. Dzieci poruszają się po pokoju w rytm muzyki i naśladują ruch lokomotywy, omijając przedmioty znajdujące się w pokoju. Przestrzegają zasad bezpiecznej zabawy.

Źródło: YouTube https://www.youtube.com/watch?v=ozB2D5h3w0k

  • Zabawy logopedyczne - usprawnianie narządów mowy i słuchu fonemowego
    - dzielenie imion na sylaby
    - wyszukiwanie imion dwusylabowych i trzysylabowych
    - wyszukiwanie wyrazw na sylabe podana przez rodzica np: rodzic mówi sylabe Pa a dziecki mówi Papuga
  • Ręce do góry – ćwiczenia poranne Źródło YouTube https://www.youtube.com/watch?v=OmAZquWgp9A  

 

II

„Czym jest lód?” –  eksperymenty związany z poznawaniem właściwości lodu, dzisiaj poproście rodziców aby jeśli macie w domu lód przygotowali wam kilka kostek:

Burza mózgów: zadajemy dzieciom pytania

  • co to jest lód?
  • jak powstaje lód?
  • co jest potrzebne żeby lód powstał?
  • czy lód może powstać tylko z wody?
  • Jakie znasz lody?

 Zapraszamy do obejrzenia i wykonania poniższego doświadczenia : źródło YouTube 

https://www.youtube.com/watch?v=bhYiscGnbHQ

  • Lodowe kule: do ich wykonania będą nam potrzebne:
    - balon
    - woda
    - barwniki spożywcze lub tusz atrament albo farba

    Do balona wlewamy wodę i dodajemy kolka kropli barwnika, następnie zwiazujemy mocno balon i wkładamy do zamrażalnika. Po zmrozeniu wyjmujemy balon i przy pomocy rodziców rozcinamy balon i sciagamy go z kuli lodowej. 

 Na koniec proponujemy wam wykonanie lodu w formie deseru

1 sposób: wbijamy patyczek do kubeczka z jogurtem i wkładamy go do zamrażalnika, po kilku godzinach lody są gotowe.

2 sposób:
już troche trudniejszy, potrzebne nam będzie:
- 3/4 szklanki kremówki
- 3/4 szklanki mleczka kokosowego
- dwie łyzki miodu

- owoce sok
owoce umyć i pokroić na mniejsze kawałki, umieścić w foremkach do lodu lub kubeczkach, śmietanę wymieszać z mleczkiem kokosowym i midem można dodać soku dla uzyskania koloru. Powstałą miesznką zalać owoce mrozić około 2 godziny SMACZNEGO

 

„Lodowe rytmy” – zabawa matematyczna uzupełnij brakujące pola.

na dole strony będzie zamieszczona karta pracy do pobrania oto przykład zadania do wykonania.

 

♥   ♦  ♥

 

 

Nasza zima” – zabawa edukacyjna z kartą pracy KP2 str 57

 

III.

Ciepło-zimno zabawa orientacyjno -porządkowa

Rodzic wybiera jakiś przedmiot i chowa go przed dzieckiem. Dziecko szuka go, reagując na komunikaty rodzica ciepło-oznacza że przedmiot jest w pobliżu dziecka a zimno - że daleko.

 

 

Miłej zabawy!