Statystyki
- Odwiedziny: 589191
- Do końca roku: 203 dni
- Do wakacji: 12 dni
Telefon: (32) 256 97 28
przedszkole@mp66katowice.szkolnastrona.pl
Środa 02.02.2022.
TEMAT: Idziemy na koncert.
I.
Poprośmy dzieci aby wskazały w których nazwach nasion występuje głoska „r”.
Źródło: YouTube https://www.youtube.com/watch?v=OmAZquWgp9A
II.
„Gdzie możemy wybrać się na koncert?- zabawa dydaktyczna mająca na celu poszerzenie wiedzy o muzyce. My zapraszamy was do filharmonii czy wiesz co to za miejsce?
https://www.youtube.com/watch?v=aS-HPa-AY7E
Prosimy rodziców aby zadali swoim pociechom pytania:
- Po co chodzimy do filharmonii?
- Jaką muzykę się wykonuje w filharmonii?
- Gdzie oprócz filharmonii możemy posłuchać muzyki?
- Jakie znasz rodzaje muzyki?
https://www.youtube.com/watch?v=bZnfkuZMQ9Q
„Skaczące nutki"
A. Bober
Pierwsza nutka, na pierwszej linii się ustawiła.
Druga nutka, na drugą linię wskoczyła.
Trzecia nutka, na trzeciej linii usiadła,
Czwarta nutka, na czwartą linie się wkradła.
Piąta nutka, na piąta linię się wspięła,
A szósta nutka nad liniami zasnęła
https://www.youtube.com/watch?v=xRROE0I_LEw
Miłej zabawy!
JĘZYK ANGIELSKI 2.02.2022
Dzisiaj znowu Pani Kasia zaprasza Was na zajęcia z języka angielskiego:
Hello boys and girls!
Dzisiaj na zajęciach poznamy nową piosenkę. Dzięki niej utrwalimy sobie brzmienie w języku angielskim słów: głowa, oczy, uszy, nos, usta, zęby, ręce. Będziemy też tańczyć i klaskać. Tu jest link do piosenki: https://youtu.be/MMuTsCzKXEc
Odtwórzcie ją sobie kilka razy, żeby się nauczyć refrenu.
Przypominam, że wciąż uczymy się dwóch piosenek o zimie. Zachęcam do ich przypomnienia:
Piosenka o bałwanku: I’m a Little Snowman: https://youtu.be/FczqntFwb6k
Piosenka o płatku śniegu: Little Snowflake: https://youtu.be/tbbKjDjMDok
Do zobaczenia w przedszkolu!
Wtorek 01.02.2022.
TEMAT: Poznajemy różne instrumenty i poznajemy muzykę.
I.
„Bitwa na śnieżki” – zabawa z elementem rzutu, wykonujemy z gazety kulki, próbujemy trafić śnieżką do kosza.
Ręce do góry - – ćwiczenia poranne
Źródło: YouTube https://www.youtube.com/watch?v=OmAZquWgp9A
II
„Czy znasz instrumenty muzyczne?” - zabawa dydaktyczna, klasyfikowanie instrumentów muzycznych.
Zapraszamy was do obejrzenia filmu o instrumentach muzycznych, ciekawe czy znasz instrumenty przedstawione w tym filmie. Źródło: YouTube
https://www.youtube.com/watch?v=jMTrWCC24mg
Prosimy rodziców aby po obejrzeniu filmu zadali dzieciom pytania.
- Jakie instrumenty występowały w filmie?
- W jaki sposób gra się na poszczególnych instrumentach?
- Na jakie trzy zbiory możesz podzielić instrumenty muzyczne?
- Co to jest orkiestra?
- Kto to jest dyrygent?
Myślę, że po obejrzeniu tego filmu nie będziecie mieć problemu z odpowiedzią na te pytania
https://www.youtube.com/watch?v=bZnfkuZMQ9Q
Źródło: YouTube.
https://www.youtube.com/watch?v=FwkAnAZo_zM
Zamieszczona poniżej instrukcja pomoże Wam wykonać prosty instrument muzyczny z dostępnych materiałów. O wykonanie grzechotki musicie poprosić kogoś z domowników.
Do wykonania grzechotek potrzebne będą:
– rolki po papierze toaletowym
- 2 zakrętki z dużych butelek 5 litrowych
– mocna taśma,
– nasiona do wsypania: słonecznik, ryż, ciecierzyca, kasza gryczana itp.
– kolorowy papier lub samoprzylepny do obklejenia grzechotek.
Wykonanie:
Na jednym końcu rolki przyklejamy zakrętkę za pomocą taśmy klejącej.
Do środka wsypujemy nasiona.
Teraz z drugiej strony również przyklejamy nakrętkę i zaklejamy za pomocą taśmy klejącej.
Oklejamy, ozdabiamy grzechotkę według uznania.
POWODZENIA!!!
Poniedziałek 31.01.2022 r
I.
https://www.youtube.com/watch?v=hkfNlmpIdCk
Podobała wam się zabawa?
https://www.youtube.com/watch?v=bZnfkuZMQ9Q
Pamiętajcie o zachowaniu bezpieczeństwa podczas zabawy.
II.
„Co to są zmysły?
porozmawiajmy z dziećmi na temat zmysłów zadajmy im następujące pytania:
- co to są zmysły?
- jakie człowiek posiada zmysły?
- do czego potrzebne są człowiekowi zmysły?
Aby dzieci lepiej zrozumiały do czego potrzebujemy zmysłów i czy na pewno je posiadamy zróbmy proste doświadczenia, niech dziecko zgadnie jakiego zmysłu użyło podczas doświadczenia:
SMAK:
przygotujmy dwa kubeczki do jednego nalejmy wodę z cytryną do drugiego sok, poprośmy dziecko aby skosztowało oba napoje jakie są jego wnioski. Wytłumaczmy dziecku jak ważny jest dla nas smak.
WĘCH
Nasączmy płatki kosmetyczne kilkoma zapachami np.: olejkiem waniliowym, octem, kawą, dezodorantem. dajmy dziecku powąchać płatki niech odgadnie zapachy.
WZROK
Tęczowy eksperyment ze wzrokiem
Dzieci wkładają lusterko do miski i opierają je ukośnie o krótszy brzeg. Każde dziecko może przez chwilę poświecić latarką w wodę, w stronę tej części lusterka, która jest pod wodą. Drugie dziecko przed lusterkiem trzyma kartkę białego papieru ułożoną w taki sposób, żeby złapać światło odbijające się od lusterka. Na papierze pojawi się tęcza.
DOTYK
Osoba prowadząca pokazuje dzieciom przedmioty o różnych kształtach: mały pluszowy miś, drewniany samochodzik, piłka, figurka lub lalka, klocek. Dziecko zamyka oczy a rodzic chowa zabawkę do worka. Dziecko otwiera oczy i po dotyku próbuje zgadąć jaka zabawka jest ukryta w worku.
SŁUCH
Dzieci nalewają do kilku takich samych szklanek różną ilość wody. Szklanki z wodą stoją na stoliku, dzieci mogą pałeczką od bębenka, ołówkiem lub grubym patykiem uderzać po kolei w krawędź każdej szklanki. Każda szklanka wyda inny dźwięk – im mniej wody w szklance, tym szybciej wibruje i wydaje wyższy dźwięk. Źródło: YouTube
https://www.youtube.com/watch?v=9LppwCB1QDg
http://w-strone-dziecka.blogspot.com/2020/05/karta-pracy-do-pobrania-zmysy.html
Źródło: YouTube https://www.youtube.com/watch?v=MnD7PFCTsVo
Piątek 28.01.2022.
Temat: Festiwal zimowych odkryć.
I
• „Fajnie jest być miłym” – trening wyrażania pozytywnych emocji
zadanie to polega na powiedzeniu czegoś miłego osobie siedzącej obok, w naszym przypadku rodzicom.
• „Wirujemy w tańcu” – improwizowanie muzyki ruchem
do utworu „Taniec wieszczki cukrowej” z baletu „Dziadek do orzechów” Piotra Czajkowskiego. Żródło YouTube
https://www.youtube.com/watch?v=EymssSErv_Q
dzieci tańczą z paskami bibuły w rytm muzyki, na przerwę w muzyce zatrzymują się bez ruchu.
Ręce do góry – ćwiczenia poranne Źródło YouTube https://www.youtube.com/watch?v=OmAZquWgp9A
II.
• „Sen nocy zimowej” – słuchanie wiersza M. Strzałkowskiej źródło: M. Strzałkowska “Zielony, żółty, rudy, brązowy!” Wydawnictwo Media Rodzina, Poznań 2003, s.46.
Zima w najlepsze hula po świecie
za oknemwieją śnieżne zamiecie
a ja uśmiecham się kolorowo
śniąc sobie letnie to I owo…
Śni mi się słońce,
błękitna woda,
trawa na łące,
kwiaty w ogrodach,
powój i dzwonki,
niebo I chmurki,
żuczki biedronki,
I inne bzdurki…
Zima w nwjlepsze hula po świecie,
za oknem wieją śnieżne zamiecie,
a ja uśmiecham się kolorowo,, śniąc sobie letnie to I owo…
Po przeczytaniu wiersza rodzic zadaje dziecku pytania:
- Co robiła zima?
- Co za oknem wiało?
- nazwy jakich pór roku pojawiły się w wierszu?
- Jaką pore roku lubisz I dlaczego?
Zimowe zgadywanki” rozwiązujemy z dziećmi zagadki słowne
Zimą na szybach obrazy maluje,
a dzieci w noski poszczypuje. ( mróz)
Jak taka szyba się nazywa,
co wodę zimą na stawie przykrywa? ( lód)
Z czego mogła być góra biała,
co za sprawą wiosennego słońca wodą się stała? (śnieg)
Co to za białe piórka sypie z nieba chmurka? (śnieg)
Pierwszy sposób
Będziecie potrzebować: pieluchy (typu pampers), wodę, miskę, nożyczki.
Zaczynamy od rozcięcia pieluchy, z której wysypujemy do miski całą zawartość
Potem wystarczy zalać to wodą i obserwować jak wypełnienie pieluchy zaczyna pęcznieć przypominając śnieg.
Drugi sposób
Do przygotowania śniegu będziecie potrzebować: dużej miski, pianki do golenia, sody oczyszczonej (ok. 8 opakowań).
Wyciskamy całą piankę do miski, dodajemy sodę i mieszamy.
Śnieg gotowy!
Dla uzyskania lepszej konsystencji możemy przed zabawą, przygotowaną masę dodatkowo schłodzić, a potem pozostaje nam już ulepienie zimowego bałwana.
• „Potrafię bezpiecznie się bawić”– rozmowa na temat zasad bezpieczeństwa na podstawie prezentacji multimedialnej
https://www.youtube.com/watch?v=Ns0YHNzOxTE
• „Tworzymy kodeks dobrego zachowania” – praca plastyczna. Prosimy was bardzo abyście namalowali obrazek przedstawiający bezpieczne zachowanie podczas zabawy zimą, chętni mogą nam przesłać zdjęcie pracy
III.
•„Gdzie schowała się pozytywka?” – zabawa słuchowa.
Jeśli masz w domu zabawkę z pozytywką poproś rodzica aby ci ją schował a ty sprubój ją odnaleźć po dźwięku.
Na koniec zadanie dla cierpliwych:
Źródło: Moje dzieci kreatywne. Eksperyment WĘDRUJĄCA WODA, eksperymenty dla dzieci w domu, DOŚWIADCZENIA z moje dzieci kreatywnie
Eksperyment wędrująca woda to ciekawe doświadczenie, które wymaga od dziecka nieco cierpliwości. Do zabawy przygotowaliśmy 6 szklanek podobnej wysokości. Do co drugiej wlewamy wodę, a następnie dodajemy barwnik. Jeśli nie macie barwników, wodę można łatwo zabarwić wkładając do szklanki z ciepłą wodą kolorową bibułę. Do przygotowanych szklanek wkładamy złożone w paski papierowe ręczniki. Całe doświadczeni w przyśpieszonym tempie możecie zobaczyć na mojedziecikreatywnie.pl zobaczyć na filmie
Miłej zabawy!
Czwartek 27.01.2022.
Temat: Dlaczego lód topnieje?
I
• „Jedzie pociąg z daleka” – tradycyjna zabawa ruchowa przy muzyce z wykorzystaniem elementów dramy. Dzieci poruszają się po pokoju w rytm muzyki i naśladują ruch lokomotywy, omijając przedmioty znajdujące się w pokoju. Przestrzegają zasad bezpiecznej zabawy.
Źródło: YouTube https://www.youtube.com/watch?v=ozB2D5h3w0k
II
• „Czym jest lód?” – eksperymenty związany z poznawaniem właściwości lodu, dzisiaj poproście rodziców aby jeśli macie w domu lód przygotowali wam kilka kostek:
Burza mózgów: zadajemy dzieciom pytania
Zapraszamy do obejrzenia i wykonania poniższego doświadczenia : źródło YouTube
https://www.youtube.com/watch?v=bhYiscGnbHQ
Na koniec proponujemy wam wykonanie lodu w formie deseru
1 sposób: wbijamy patyczek do kubeczka z jogurtem i wkładamy go do zamrażalnika, po kilku godzinach lody są gotowe.
2 sposób: już troche trudniejszy, potrzebne nam będzie:
- 3/4 szklanki kremówki
- 3/4 szklanki mleczka kokosowego
- dwie łyzki miodu
- owoce sok
owoce umyć i pokroić na mniejsze kawałki, umieścić w foremkach do lodu lub kubeczkach, śmietanę wymieszać z mleczkiem kokosowym i midem można dodać soku dla uzyskania koloru. Powstałą miesznką zalać owoce mrozić około 2 godziny SMACZNEGO
• „Lodowe rytmy” – zabawa matematyczna uzupełnij brakujące pola.
na dole strony będzie zamieszczona karta pracy do pobrania oto przykład zadania do wykonania.
♥ | ♦ | ♥ |
|
• „Nasza zima” – zabawa edukacyjna z kartą pracy KP2 str 57
III.
• Ciepło-zimno zabawa orientacyjno -porządkowa
Rodzic wybiera jakiś przedmiot i chowa go przed dzieckiem. Dziecko szuka go, reagując na komunikaty rodzica ciepło-oznacza że przedmiot jest w pobliżu dziecka a zimno - że daleko.
Miłej zabawy!