Czwartek 27.01.2022
Blok tematyczny Okrywamy świat muzyki
Temat dnia: Zapraszamy do tańca
1 Co to za instrument? -zabawa dydaktyczna
Rodzice pokazują w domu i na internecie dowolne instrumenty muzyczne. dziecko ma zgadnąć jaki to instrument a następnie powiedzieć do jakiej grupy należy dany instrument np Gitara - instrument strunowy, perkusja- instrument perkusyjny, organy - instrument klawiszowy, trąbka - instrument dęty, itd.
2 Radosny taniec - zabawa ruchowa
Rodzice włączają wybraną wesołą melodię i proszą aby dziecko na chwilę zamknęło oczy i przypomniało sobie coś miłego, co sprawiło im radość. W rytm radosnej muzyki do środka koła każdy wchodzi na minutkę i przy tańcu wyraża swoją radość.
Zajęcia dydaktyczne
3 czym jest taniec? rozmowa przy ilustracjach, burza mózgów
Rodzic prosi aby dziecko odpowiedziało czym wg nich jest taniec?
Rodzice pokazują na internecie różne rodzaje tańca: taniec klasyczny, współczesny, towarzyski, ludowy.
Po obejrzeniu filmików dziecko ma scharakteryzować jak wyglądają stroje, oraz który taniec przykuł ich uwagę
4 Śnieżne baletnice - rozmowa na temat wiersza
Dziecko słucha wiersz czytany przez rodziców a następnie odpowiada na pytania:
Śnieżne baletnice
spójrz! wybiegły na ulicę
roztańczone, baletnice !
Zwinnie, szybko, niedościgle
czynią śnieżnobiałe figle.
To pod boki się chwytają,
to ramiona wyciągają,
salta robią, wciąż wirują
i radośnie podskakują
Kroczek w lewo, kroczek w prawo.
Ach! Jak pięknie, lekko ! Brawo!
A gdy zmęczą się tańcami,
kładą się i lśnią iskrami....
Pytania do wiersza:
- o jakim tańcu była mowa w wierszu?
- czy balet jest tańczony w parach?
- jakie cechy są charakterystyczne dla baletu, wspomniane w wierszu?
Zajęcia popołudniowe
5 Puk puk puk zagadka matematyczna, ćwiczenie percepcji słuchowej.
każde dziecko ma do dyspozycji 10 klocków. Rodzic stuka pięścią o blat stolika. Każde dziecko musi położyć przed sobą tyle klocków, ile uderzeń usłyszało.
6 Zagraj to 10 razy- liczba 10 zabawa ruchowa
Dzieci mają 10 razy podskoczyć, klasnąć. Na dowolnym, instrumencie dziecko ma wydać 10 razy dźwięk (np 10 dmuchnięć we flet, 10 uderzeń w bębenek)
Piątek 28.01.2022
Temat dnia: i gra muzyka
1 Muzyczne koła - ćwiczenia grafomotoryczne.
rodzic włącza dowolną spokojną muzykę a następnie rozdaje dzieciom szablony kół ( jeśli jest możliwość stare płyty, talerze, kubki) oraz kartki. Zadaniem przedszkolaków jest odrysowanie kółek w ciszy i skupieniu
2 Kto cię woła? zabawa słuchowa
dziecko stoi tyłem a ktoś z rodziców się odzywa. Dziecko musi zgadnąć kto się odezwał po głosie.
Zajęcia główne
Burza śnieżna- zabawa muzyczno - ruchowa
rodzic rozkłada w pokoju wycięty z papieru szablon drzewa. Rozdaje dzieciom kawałki waty - śnieg.
Pierwszym zadaniem jest rozłożenie waty na gałązkach drzewa.
Następnie dzieci inscenizują burzę śnieżną. Kiedy rodzic włączy żywą energiczną muzykę dziecko podskakuje w pokoju, przy muzyce wolnej kuca i zdmuchuje śnieg ( watę ) z gałęzi.
Malowanie do muzyki- zajęcia plastyczno- muzyczne
Rodzic przygotowuje nagrania z muzyką. Dziecko słuchając muzykę farbami maluje co usłyszało w piosence i w ten sposób powstanie praca plastyczna.
Zajęcia popołudniowe
Kartka- zabawa ruchowa
Dziecko stoi naprzeciwko rodzica który trzyma w ręku kartkę. Zaczyna wykonywać kartką różnorodne ruchy np machać raz w lewo , raz w prawo, falować, składać na pół, robić z niej kulkę i rozkładać.
Zadaniem dzieci jest znalezienie takiego ruchu ciała, który najbardziej będzie odpowiadał ruchowi kartki.
Ciepło-zimno zabawa orientacyjno -porządkowa
Rodzic wybiera jakiś przedmiot i chowa go przed dzieckiem. Dziecko szuka go, reagując na komunikaty rodzica
ciepło-oznacza że przedmiot jest w pobliżu dziecka a zimno - że daleko.
JĘZYK ANGIELSKI
Dzisiaj również Pani Kasia zaprasza na zajęcia z języka angielskiego.
Zajęcie składa się z dwóch części – pierwsza to nagranie
a druga, to piosenka Super Simple Song _ One Little Finger.
Tu jest link do zajęć:
https://youtu.be/6H7kIzTpWkk
A tu jest link do piosenki:
https://youtu.be/eBVqcTEC3zQ
Poniedziałek 31.01.2022
Temat dnia: W świecie malarstwa
1.Witajcie, dzisiejszy dzień rozpoczniemy od porannej gimnastyki. Posłuchajcie muzyki
i postępujcie zgodnie z poleceniami z tekstu piosenki:
https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ
2.ARTYSTA-czy wiecie kto to taki? Pomyślcie i spróbujcie odpowiedzieć na to pytanie.
W wyjaśnieniu tego pojęcia pomoże wam film „Kim jest artysta?”
https://www.youtube.com/watch?v=gNSWtT6L_Q0
Czy wy chcielibyście być artystami? Jeśli tak, to powiedzcie kim chcielibyście zostać
i dlaczego?
3.Teraz pobawimy się w zabawę „Jestem twórcą”.
Do tej zabawy zaproście jednego z rodziców. Dziecko jest rzeźbiarzem, rodzic blokiem gliny,
z której powstanie rzeźba. „Glina” stoi nieruchomo. Rzeźbiarz – dziecko, dotykając i przesuwając poszczególne części ciała formuje „blok gliny” nadając jej wybraną przez siebie pozycję,
przez co w efekcie końcowym stworzy „rzeźbę”. Po uformowaniu „rzeźby” możecie zamienić się rolami.
4.Posłuchajcie teraz treści zagadek i spróbujcie na nie odpowiedzieć:
Kto za pomocą farb i pędzla,
na płótnie lub na papierze,
świat w piękne barwy ubierze? (malarz)
W jednym pudełku mieszka ich wiele.
A do tych krążków śpieszy pędzelek. (farby)
Czy zgadujecie o jakim artyście będziemy teraz mówić? Tak! O malarzu. Posłuchajcie i popatrzcie jak wygląda praca artysty malarza:
https://www.youtube.com/watch?v=KpV1u3o-6G8
5.Popatrzcie teraz na ilustrację. To historyjka obrazkowa opowiadająca o tym jak powstaje obraz. Ilustracje z tej historyjki jednak, ułożone są w złej kolejności. Przyjrzyjcie się im uważnie i nadajcie im prawidłową kolejność.
https://przedszkolakwdomu.wixsite.com/przedszkolakwdomu/w-swiecie-malarstwa
6.Posłuchajcie teraz piosenki „Kredki”. Jeżeli macie ochotę możecie potańczyć w rytm muzyki
i śpiewać razem z dziećmi.
https://www.youtube.com/watch?v=lAwSoLTtecw
7.Przygotujcie teraz kartkę papieru i coś do rysowania. Postępujcie zgodnie
z instrukcją niedźwiadka występującego w filmie. Spróbujcie narysować buzię kotka.
https://www.youtube.com/watch?v=Dzji96Pdc6c