Zdalne nauczanie 27.01-31.01.2022.

 

CZWARTEK 27.01.2020 

Temat kompleksowy: Dokarmiamy ptaki

  

,,Zimowe skoki”- zabawa skoczna. Dzieci skaczą obunóż po pokoju, trzymając piłki- ,, śnieżki’’ między kolanami starając się nie zgubić śnieżki.

,,Zima, zima”- utrwalenie piosenki.

 https://www.youtube.com/watch?v=pvlkUq0XVnM

,,Za oknem’’- prowadzenie obserwacji, zwracanie szczególnej uwagi na ptaki, liczenie oraz nazywanie ich.

,,Zima’’- słuchanie wiersza K. Polaka

Pani zima, śliczna, biała

Śnieg dokoła rozsypała.

Płatków leżą już tysiące

Na chodniku i na łące.

Dzieci bawią się wesoło,

Chociaż nie jest kolorowo.

Robią sobie kulki białe

I bałwanki duże, małe.

Drzewka białe, bialusieńkie,

tylko ptaszki są zmarznięte.

Ich małe domki drewniane

Nie są wcale ogrzewane.

Do jedzenia nic nie mają,

Cały dzień ziarnek szukają.

Ratuj ze mną te maluszki,

Wsyp codziennie im okruszki.

Szukanie odpowiedzi na pytanie, jak możemy pomagać ptakom oraz innym zwierzętom zimą.

,,Nasi przyjaciele’’- zabawa dydaktyczna. Rodzic prezentuje ilustracje ptaków zimujących w Polsce. Dzieci opisują wygląd ptaków, wskazują podobieństwa i różnice. Segregowanie ptaków ze względu na gatunek, przeliczanie ptaków, wskazywanie, których jest najwięcej, a których najmniej.

,,Smakołyki dla ptaków” wspólne wykonanie przysmaków dla ptaków

SKŁADNIKI

  • żelatyna – 2 opakowania

  • ciepła woda – 1 szklanka

  • dowolne nasiona i zboża (pestki dyni, słonecznik łuskany i w całości, płatki owsiane górskie, kasza gryczana niepalona, kasza jaglana, siemię lniane, orzechy np. laskowe, żurawiny suszone i świeże) – 2½ szklanki

  • olej rzepakowy – odrobina

DODATKOWO

  • syrop z agawy, miód lub syrop klonowy (opcjonalnie) – odrobina

PRZYGOTUJ

  • miskę – 2 sztuki

  • łyżkę

  • formę do babki z kominem (najlepiej silikonową)

  • sznurek

  • szeroką wstążkę

  • foremki do wycinania ciastek

  • słomki

  • rondelek

  • papier do pieczenia

PRZYGOTOWANIE

Jeśli forma do babki nie jest silikonowa, smarujemy ją olejem rzepakowym.

W misce łączymy ze sobą różne zboża, nasiona i suszone owoce (według uznania). Rozpuszczamy żelatynę w wodzie. Jeśli chcemy, to pod koniec gotowania możemy dodać coś słodkiego, np. syrop z agawy, miód lub syrop klonowy. Aby udekorować wieniec żurawinami, na dno foremki wlewamy niewielką ilość rozpuszczonej żelatyny i układamy owoce świeżych żurawin – jeden obok drugiego.

Gotowy roztwór wody i żelatyny wlewamy do miski z ziarnami i całość dokładnie mieszamy. Tak przygotowaną masę przekładamy do przygotowanej foremki i mocno dociskami łyżką. Odstawiamy do wystygnięcia na 1 godzinę.

Jeśli mamy masy w nadmiarze, możemy przygotować z niej mniejsze przysmaki. Foremki do wycinania ciastek układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia i wypełniamy je resztą masy. W środek wbijamy kawałek słomki, dzięki czemu powstanie otwór umożliwiający przeciągnięcie sznurka. Tak przygotowane przysmaki pozostawiamy na blacie do całkowitego wystygnięcia.

Kiedy masa stężeje, wyciągamy przysmaki z foremek – duży wieniec przewiązujemy szeroką wstążką, a przez otwory w małych przysmakach przeciągamy sznurek. Zawieszamy w ogrodzie lub na balkonie.

 

PIĄTEK 28.01.202

1.Zabawa muzyczno-ruchowa „Mróz, mróz, mróz”.
Jak wiecie, potrafię zamienić wodę w lód. A dzieje się to tylko wtedy, gdy wyczaruję mróz. Słyszałam, że wy znacie piosenkę o mrozie. Zatem pobawmy się razem.
Mróz, mróz, mróz (3 x klaszczemy w dłonie)
Szczypie w uszy (w ręce, w nogi) mróz (poklepujemy daną część ciała)
Przyszła zima biała (idziemy w miejscu)
Śniegu nasypała (machamy rękami)
Mróz, mróz, mróz (3 x klaszczemy w dłonie)
Uciekajmy już (szybki bieg w miejscu)

 

2.Zimowe zabawy na śniegu
„Tańczące śnieżynki” – taniec przy muzyce. Jesteście teraz małymi, lekkimi płatkami śniegu. Posłuchajcie muzyki. Gdy muzyka gra, śnieżynki spadają z nieba, wiatr kręci nimi raz w jedną, raz w drugą stronę. Na przerwę w muzyce śnieżynki delikatnie upadają na ziemię. (ćwiczenie powtarzamy 4 razy – płynność ruchu)

 

3.Przypomnienie najważniejszych czynności koniecznych dla zachowania zdrowia zanim rozpoczniemy zabawy na śniegu lub lodzie.

Naśladowanie prowadzącej.
Powinniśmy zjeść zdrowy posiłek- dzieci ruchem naśladują jedzenie
Następnie ubieramy się odpowiednio do temperatury: wkładamy buty, czapki, kurtki, szaliki, rękawiczki – dzieci naśladują te czynności ruchem.
Wychodzimy z domu (naśladujemy marsz w miejscu)
Gimnastyka (naśladowanie ruchów prowadzącej) np.: ruchy głową, wymachy ramion, skręty tułowia, skłony, przysiady.

 

Praca Plastyczna- karty pracy, dzieci za pomocą farb malują zimowe szablony. Dowolny wybór rysunku o zimowej tematyce. Po skończeniu malowania omówienie co przedstawia rysunek i dlaczego lubi zimę.

 

 

JĘZYK ANGIELSKI 

 Dzisiaj również Pani Kasia zaprasza na zajęcia z języka angielskiego. 

Zajęcie składa się z dwóch części – pierwsza to nagranie 

a druga, to piosenka Super Simple Song _ One Little Finger.   

Tu jest link do zajęć: 

https://youtu.be/6H7kIzTpWkk    

A tu jest link do piosenki:  

https://youtu.be/eBVqcTEC3zQ

 

PONIEDZIAŁEK 31.01.2022r.

Temat: Co to jest muzyka?

Kształtowanie umiejętności budowania prostej wypowiedzi. „Co to jest muzyka?” ─ swobodne wypowiedzi dzieci na temat muzyki. Rozwijanie sprawności ruchowej, zabawa muzyczno-ruchowa „Głośno-cicho”.

Rozwijanie spostrzegawczości słuchowej ─ wysłuchanie utworu literackiego „Dydko i muzyka”

Dydko i muzyka (fragm.) Pac! Duża szyszka uderzyła o pień sosny. Łup! Następna trafiła w kamień. Plum! Kolejna wpadła do stawu, rozchlapując wodę na wszystkie strony. – Dydko, przestań! Rozległ się krzyk i spomiędzy trzcin wystawiła głowę wodnica Majka. Dydko, leśne licho na słomianych nogach, schował rękę za siebie. – Ja? – zapytał zdumiony. – Co ja takiego robię? – Nie udawaj. Wiem, że to ty rzucałeś – mruknęła wodnica i dodała: – Oszaleć można od tych hałasów. – Jakich hałasów? – obraził się Dydko. – To muzyka – Muzyka?! – prychnęła Majka. – Równie dobrze mógłbyś nazwać muzyką burczenie w brzuchu. – Burczenie w brzuchu to muzyka! – zaśmiał się Dydko i zaczął skakać na jednej nodze. Majka wzruszyła ramionami. – Możesz tak skakać do wieczora – powiedziała – a i tak nie zmienisz tego, że burczenie, stukanie, łupanie i chlapanie to tylko zwykłe dźwięki, czyli odgłosy. I że dźwięki muzyczne to coś zupełnie innego. – Co ci się nie podoba w burczeniu? – nachmurzył się Dydko. – Jest niskie i… – zaczęła Majka. – Niskie? Wypraszam to sobie! – Dydko aż się zaczerwienił z oburzenia. Majka uśmiechnęła się krzywo. – Niskie to nie znaczy „małe” – powiedziała – tylko jakby dudniące, jak ryk niedźwiedzia albo pohukiwanie sowy. Ja wolę dźwięki wysokie, czyli cienkie, bardziej piskliwe, jak ćwierkanie wróbli i brzęczenie komarów. Twoje burczenie jest poza tym zdecydowanie za głośne. A jeśli chodzi o barwę… Dydko zachichotał: – Oj, Majka, przecież dźwięki nie mają kolorów! – Barwa dźwięku nie ma nic wspólnego z kolorem. Oznacza, że każdy dźwięk brzmi inaczej, po swojemu. […] – A ja i tak nie rozumiem, dlaczego moje pac, łup, plum to nie muzyka – westchnął Dydko. – I jak mam odróżnić muzykę od zwykłych dźwięków? .Muzyka składa się z dźwięków, ale zagranych lub zaśpiewanych i tak połączonych ze sobą, żeby stworzyły coś naprawdę wyjątkowego. Kompozytor, czyli ktoś, kto wymyśla utwory muzyczne, albo muzyk, który gra na instrumencie, umieliby nawet z twojego pac, łup, plum zrobić muzykę. – Przecież mówiłaś, że to hałas! – zawołał Dydko. – Kiedy rzucasz szyszkami jak popadnie, to hałas – wytłumaczyła Majka. – Ale gdybyś to szyszkowe „pac” wykorzystał do wystukania rytmu jakiejś melodii albo gdybyś spróbował zagrać je na czymś, wtedy byłaby to już muzyka. […]

 

Próby odpowiedzi na pytania dotyczące treści utworu. Bogacenie czynnego i biernego słownika dziecka. Formułowanie odpowiedzi na pytanie: „Co to są dźwięki i muzyka”. Dostrzeganie wartości estetycznych w obcowaniu z muzyką. „Echo” – zabawa w powtarzanie rytmu z elementami skoków w miejscu.