Statystyki
- Odwiedziny: 455919
- Do końca roku: 226 dni
- Do wakacji: 36 dni
Telefon: (32) 256 97 28
przedszkole@mp66katowice.szkolnastrona.pl
JĘZYK ANGIELSKI 2.02.2022
Dzisiaj znowu Pani Kasia zaprasza Was na zajęcia z języka angielskiego:
Hello boys and girls!
Dzisiaj na zajęciach poznamy nową piosenkę. Dzięki niej utrwalimy sobie brzmienie w języku angielskim słów: głowa, oczy, uszy, nos, usta, zęby, ręce. Będziemy też tańczyć i klaskać. Tu jest link do piosenki: https://youtu.be/MMuTsCzKXEc
Odtwórzcie ją sobie kilka razy, żeby się nauczyć refrenu.
Przypominam, że wciąż uczymy się dwóch piosenek o zimie. Zachęcam do ich przypomnienia:
Piosenka o bałwanku: I’m a Little Snowman: https://youtu.be/FczqntFwb6k
Piosenka o płatku śniegu: Little Snowflake: https://youtu.be/tbbKjDjMDok
Do zobaczenia w przedszkolu!
WTOREK 01.02.2022
TEMAT: „ W KRAINIE MUZYKI”
2. Jesteśmy na planecie Chustolandia – zabawa taneczna.
Wyobraź sobie, że istnieje planeta, na której mieszkańcy noszą chustki na różnych częściach ciała. Ta planeta nazywa się Chustolandia. Poproś rodziców o chusteczkę /np. papierową/ i zatańcz z chusteczką przy nagraniu spokojnej muzyki.
https://www.youtube.com/watch?v=_Lbq7wStr1g
3. Przygotowujemy własny instrument muzyczny
Zamieszczona poniżej instrukcja pomoże Wam wykonać prosty instrument muzyczny z dostępnych materiałów. O wykonanie grzechotki musicie poprosić kogoś z domowników.
Do wykonania grzechotek potrzebne będą:
– rolki po papierze toaletowym,
– mocna taśma,
– nasiona do wsypania: słonecznik, ryż, ciecierzyca, kasza gryczana itp.
– kolorowy papier do obklejenia grzechotek.
Wykonanie:
Zaginamy rolkę z jednej strony i zaklejamy ją taśmą.
Wsypujemy nasiona.
Po przekątnej zaginamy rolkę z drugiej strony i również zaklejamy dokładnie taśmą.
Oklejamy, ozdabiamy grzechotkę według uznania.
4. Bawimy się przy piosence „Tupu,tup po śniegu”
Podczas słuchania piosenki (link poniżej) wykorzystajcie instrument, który zrobiliście z rodzicami czyli grzechotkę. Wybijajcie rytm piosenki, poruszając grzechotką, gdy siedzicie, a kolejny raz w trakcie marszu.
https://www.youtube.com/watch?v=xWXs016_oZs
ŚRODA 02.02.2022
TEMAT: „ MUZYKA WOKÓL NAS”
1.Ćwiczenia poranne:
https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ
2.Słuchamy piosenki i poznajemy instrumenty
Posłuchajcie piosenki „Szalone dźwięki”. Zwróćcie uwagę na instrumenty muzyczne - ich wygląd, nazwy oraz wydawane dźwięki.
https://www.youtube.com/watch?v=1idrnUq6F-U
W trakcie słuchania piosenki możecie odgadywać pokazywane w filmiku instrumenty muzyczne.
3. Zabawa muzyczno-ruchowa Muzyczne figurki
Do zabawy zapraszamy chętnych domowników.
Przy nagraniu muzyki (dowolnej lub wcześniejszej piosenki) dzieci spacerują, biegają lub maszerują (w zależności od muzyki). Podczas przerwy (zatrzymujemy muzykę) przybierają ciekawą pozę, nie ruszając się przez chwilę.
4. Krótka rozmowa na temat Co to jest orkiestra?
Jakie instrumenty grają w orkiestrze? Dzięki czemu muzycy grający w orkiestrze wiedzą, jak mają grać? Jak nazywają się znaki, dzięki którym muzycy wiedzą, w jaki sposób grać?
5. Rozmowa na temat Czy muzyka może męczyć?
– Po czym można poznać, że hałas męczy?
– Dlaczego należy szanować prawo do zabawy i odpoczynku w ciszy i spokoju?
Zwrócenie uwagi na konsekwencje ciągłego przebywania w dużym hałasie; zachęcanie dzieci do porozumiewania się umiarkowanym głosem.
6. Zabawa dydaktyczna Ludzkie głosy.
– Co można powiedzieć o ludzkich głosach?
7. Wykonanie pracy plastycznej Jestem muzykiem.
Rodzic proponuje dziecku namalowanie siebie jako muzyka grającego na wybranym instrumencie.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
CZWARTEK 27.01.2022
Witajcie Przedszkolaki. Oto kilka propozycji do zabaw w domu.
Memory – ćwiczenia z figurami liczbowymi i cyframi. Dzieci rozgrywają grę w parach. Do gry wykorzystują dwa komplety kartoników z cyframi (od 1 do 6) i figurami liczbowymi (kropkami).
Rozkładają wymieszane kartoniki na stoliku, odwrócone kolorową stroną do góry. Zabawa polega na znajdowaniu przez graczy par: cyfry i figury liczbowej. Każdy gracz podnosi po dwie karty. Jeśli są takie same, zabiera je, jeśli nie, odkłada na to samo miejsce. Gra toczy się do momentu odkrycia wszystkich kart. Wygrywa ten, kto zbierze więcej par.
Zestaw zabaw „Zimo, zimo, baw się z nami” Ćwiczenia odbywają się z towarzyszeniem piosenki o tematyce zimowej. Dla ułatwienia można wykorzystać: https://www.youtube.com/watch?v=yXKlKPR4VfE
Płatki na wietrze – ćwiczenia oddechowe. Dzieci trzymają w ręku jeden koniec serwetki. Delikatnie dmuchają na serwetkę tak, aby unosiła się do góry –raz mocno, raz lekko (wdech nosem, wydech ustami).
„Pingwin” – zabawa ruchowa https://www.youtube.com/watch?v=0zNJmhjJCBY
Mokre w mokrym – eksperymenty plastyczne. Oto kolejne czynności: zanurzyć na chwilkę
w misce z wodą kartkę z bloku rysunkowego, delikatnie wyjąć i strzepnąć, a następnie delikatnie zgnieść kartkę, aby odcisnąć wodę, ostrożnie rozprostować kartkę, namalować obrazek o dowolnej tematyce, korzystając z płynnych farb (można też korzystać z lekko rozwodnionych plakatówek). Dzieci malują, eksperymentując z rozprowadzaniem farby po nietypowej powierzchni. Po zakończeniu prace pozostawiają do wyschnięcia i opowiadają, co namalowały, podsumowują swoje wrażenia.
Mąka, sól i woda, i masa gotowa – eksperymentowanie z różnymi tworzywami.
Potrzebne będą produkty: mąka, sól i butelka z wodą. Dzieci nazywają produkty i określają, skąd je znają, i do czego one służą. Dorosły przygotowuje dwa większe pojemniki, mały kubek, np. jednorazowy, tacki lub miseczki do zagniatania. Wsypuje do jednego z większych pojemników mąkę, a do drugiego sól, następnie kolejno pokazuje czynności, a dziecko je powtarza, szykując własną masę: nabiera kubek mąki i wsypuje do miseczki do zagniatania, nabiera połowę kubka soli i dosypuje do mąki, dolewa ¼ kubka wody, miesza wszystko, a następnie zagniata, pokazuje również, jak należy delikatnie dolewać wody, jeżeli masa jest zbyt sucha i nie skleja się, ugniata tak długo, aż masa będzie zwarta i nie będzie kleiła się do rąk. Dziecko wybiera sobie kolorową kartkę
z bloku technicznego, tworzy ze swojej masy małe kulki, rozgniata je na placuszki i nakleja na kartkę, tworząc śnieg. Po rozmowie na temat płatków śniegu dziecko ozdabia swoje płatki wzorkami, rzeźbiąc w masie wykałaczkami. Na zakończenie dzielą się swoimi wrażeniami.
Zimowa opowieść – opowieść ruchowa.
Dorosły opowiada, a dzieci ilustrują treść ruchem i gestem z wykorzystaniem śniegu, np.:
Za górami, za lasami… (dzieci tworzą z rąk stożek nad głową, potem je rozchylają i kołyszą się
jak drzewa na wietrze) mieszkał król i królowa. Król bardzo się rozchorował i królowa poprosiła swojego syna księcia, aby udał się po lekarstwo dla ojca do odległej krainy. Książę odważnie wsiadł na konia i ruszył w drogę (dzieci machają ręką jak na pożegnanie). Mknął przez las (dzieci tworzą zaprzęgi i biegają w różnych kierunkach). Padał śnieg (dzieci wirują z szeroko rozłożonymi rękami i powoli opadają na śnieg). Napadało tyle śniegu, że powstały ogromne zaspy i książę musiał iść pieszo (spacerują, wysoko unosząc kolana). Było bardzo zimno (potrząsają różnymi częściami ciała dla rozgrzewki). Wreszcie królewicz dotarł na miejsce, kupił lekarstwo i ruszył w powrotną drogę (dzieci tworzą zaprzęgi i biegają w różnych kierunkach). Śnieg padał coraz bardziej (dzieci wirują z szeroko rozłożonymi rękami i powoli opadają na śnieg). I zerwała się zamieć śnieżna (dzieci podrzucają duże ilości śniegu do góry, aby wzbudzić zamieć). Książę ukrył się w szałasie w lesie (dzieci zastygają w bezruchu). Gdy zamieć ustała, królewicz mógł zawieźć lekarstwo ojcu (dzieci tworzą zaprzęgi i biegają w różnych kierunkach).
PIĄTEK 28.01.2022
„Pada śnieżek biały” – ćwiczenia aparatu mowy, przenoszenie za pomocą słomki płatów śniegu
z papieru
Zimowa zabawa paluszkowa: ttps://www.youtube.com/watch?v=NrS1GXKYCtc
„Zabawne to eksperymentowanie, szyfrowanie, ukrywanie” – kodowanie i dekodowanie
wyrazów z wykorzystaniem symboli graficznych.
Zachęcamy dzieci do poszukiwania skarbu wierszykiem „Droga do skarbu”.
Na poszukiwanie skarbu dziś się wybierzemy,
A drogę do niego łatwo odnajdziemy.
Szyfr nam podpowie, w figurach ukryty.
Jak go odczytamy, to skarb już zdobyty!
Ewa Matejczyk
Dziecko wspólnie z dorosłym wyjaśniają, co to jest szyfr i do czego służy. Zabawa zaczyna
się od przygotowania szyfru. Dzieci losują po jednym kartoniku z figurą geometryczną,
a dorosły– po jednym kartoniku z literą. Dobierają się w pary tak, aby jedna osoba miała figurę,
a druga – literę. Pierwsza para kładzie na podłodze swoje kartoniki, a kolejne pary kładą
swoje poniżej. Jeżeli nie zostały wylosowane wszystkie litery , pozostałe pary układa dorosły.
W ten sposób powstaje szyfr. Dorosły układa rząd figur tak, żeby po rozszyfrowaniu powstał wyraz „luneta”. Dzieci wybierają odpowiednie litery, odszyfrowują i odczytują wyraz. Kolejne zaszyfrowane wyrazy to „stopy” i „mapa”. Odkodowane wyrazy dorosły przypina na tablicy. Następnie dzieci zastanawiają się, jak te wyrazy wiążą się z poszukiwaniem skarbów.
Po wymianie pomysłów pokazuje dzieciom mapę z instrukcją dotarcia do skarbu. Czyta
kolejne wskazówki, a dzieci realizują zadania. Mapa powinna uwzględniać rozkład pokoju/mieszkania.
Przykładowe wskazówki: stań przy…, twarzą w kierunku do…, idź pięć stóp do przodu, rozejrzyj się przez lunetę (dzieci patrzą przez „lunetę” ułożoną z własnych dłoni), podciągnij się na linie (naśladują podciąganie się na linie), idź trzy kroki w lewo i dwa do przodu, podaj hasło (dorosły podaje wyrazy, a dzieci odpowiadają wyrazami rymującym się np.: poduszka – gruszka, słoń – koń, płot – kot). Po wykonaniu przez dzieci ostatniego zadania rodzic wyjmuje skarb ukryty w pudełku. Mogą to być drobne cukierki, obrazki do kolorowania o tematyce zimowej lub pirackiej, książka do przeczytania. Aby otworzyć pudełko, trzeba powiedzieć zaklęcie w nieznanym
języku. Dzieci wymyślają dziwne słowa i powtarzają je jak zaklęcie, np. blamtu blamtu, kasmaram, kasmaram. Dorosły wyjmuje skarb i rozdaje dzieciom.
Zatrzymać zimę – zabawy twórcze, wycinanie z białego papieru różnych form, tematycznie
związanych z zimą, np. drzew, zasp śniegowych, płatków śniegu. Komponowanie zimowych
obrazków. Pamiętajcie o bezpieczeństwie podczas posługiwania się nożyczkami!
PONIEDZIAŁEK 31.01.2022
Dzisiaj dzień pełen muzyki. Zapraszamy.
„Czy można zobaczyć dźwięk…?” – ćwiczenia w różnicowaniu i identyfikowaniu dźwięków. Doświadczenia z falą dźwiękową: muzykowanie na instrumentach niemelodycznych, identyfikowanie dźwięków ze źródłem ich pochodzenia, wyszukiwanie w otoczeniu przedmiotów mogących tworzyć dźwięki o różnym charakterze, określanie kolejności słuchanych dźwięków;
A oto podpowiedzi:
Jak zobaczyć dźwięk - https://www.youtube.com/watch?v=p-57BqsuEVU
Szu Szu Szu - zabawa rytmiczna https://www.youtube.com/watch?v=gMHz8f4uuf8
„Spotkania z muzyką – słucham, czuję i gram. Słuchanie utworu muzyki klasycznej, dzielenie się wrażeniami, odczuciami, emocjami doznawanymi podczas słuchania
A może Wy nauczycie zabawy Rodziców : Ritim çalışması https://www.youtube.com/watch?v=2U8AO1bFxzQ
I inna wersja tej zabawy: https://www.youtube.com/watch?v=n7VdRfzcXBE
Kiedy Prószy Śnieg - zabawa rytmiczna: https://www.youtube.com/watch?v=DszqsQfxJDA