Zdalne nauczanie 27.01-31.01.2022.

CZWARTEK 27.01.2022

Temat: Zimowe obrazy

  1. Gimnastyka przy muzyce – włączamy ulubioną muzykę – w jej rytm na przemian rodzic i dziecko proponują ćwiczenia gimnastyczne (np. podskoki, marsz, skłony; można również tańczyć).

 

  1. Farba dla malarza” – zabawa doskonaląca rozpoznawanie kolorów. Wyszukujemy w otoczeniu, na ubraniach określone kolory („Jestem malarzem, obraz maluję i kolor…./np. zielony/ potrzebuję” – dziecko wyszukuje rzeczy w danym kolorze).

 

  1. Zima jest piękna” – oglądanie obrazów o tematyce zimowej ( obrazy poniżej), rozmowa na temat kolorystyki, wskazywanie cech charakterystycznych dla omawianej pory roku. Zwracamy uwagę, że zimą dominującym kolorem jest biały; gdy śnieg topnieje – szary. Brak jest intensywnych kolorów, jak żółty, czerwony, ponieważ nie ma kwiatów. Zwróćmy uwagę dzieci na to, że jest zimno – musimy się ciepło ubierać. Zimą wcześniej zapada zmrok – dzieci, gdy budzą się, by iść do przedszkola, jest jeszcze ciemno. Niektóre dzieci, gdy wracają do domu – również nie ma już słońca.

                                                                                 

                                                                             

 

 

  1. Biało, bielusieńko” – zabawa rozwijająca kreatywność. Przygotowujemy tackę, ewentualnie duży talerz, wsypujemy do niego jeden z produktów: mąkę, kaszę mannę, ryż, wiórki kokosowe. Dziecko określa kolor oraz fakturę, a następnie „maluje” palcami zimowe obrazy. Dziecko powinno spróbować „malować” na co najmniej dwóch produktach, by mieć możliwość ich porównania.

 

  1. Bałwankowa rodzina” – zabawa do piosenki. To lubiana przez dzieci zabawa kołowa. Niestety, nie możemy się pobawić wspólnie z grupą, proponuję zatem, by role bałwanków odegrały maskotki, zabawki dziecka.

Link do piosenki jest tutaj: https://youtu.be/kEMt4WeCxKA

 

PIĄTEK 28.01.2022

Zabawa muzyczno-ruchowa „Mróz, mróz, mróz”.
Jak wiecie, potrafię zamienić wodę w lód. A dzieje się to tylko wtedy, gdy wyczaruję mróz. Słyszałam, że wy znacie piosenkę o mrozie. Zatem pobawmy się razem.
Mróz, mróz, mróz (3 x klaszczemy w dłonie)
Szczypie w uszy (w ręce, w nogi) mróz (poklepujemy daną część ciała)
Przyszła zima biała (idziemy w miejscu)
Śniegu nasypała (machamy rękami)
Mróz, mróz, mróz (3 x klaszczemy w dłonie)
Uciekajmy już (szybki bieg w miejscu)

Zimowe zabawy na śniegu
„Tańczące śnieżynki” – taniec przy muzyce. Jesteście teraz małymi, lekkimi płatkami śniegu. Posłuchajcie muzyki. Gdy muzyka gra, śnieżynki spadają z nieba, wiatr kręci nimi raz w jedną, raz w drugą stronę. Na przerwę w muzyce śnieżynki delikatnie upadają na ziemię. (ćwiczenie powtarzamy 4 razy – płynność ruchu)

 

Przypomnienie najważniejszych czynności koniecznych dla zachowania zdrowia zanim rozpoczniemy zabawy na śniegu lub lodzie. Naśladowanie prowadzącej.
Powinniśmy zjeść zdrowy posiłek- dzieci ruchem naśladują jedzenie
Następnie ubieramy się odpowiednio do temperatury: wkładamy buty, czapki, kurtki, szaliki, rękawiczki – dzieci naśladują te czynności ruchem.
Wychodzimy z domu (naśladujemy marsz w miejscu)
Gimnastyka (naśladowanie ruchów prowadzącej) np.: ruchy głową, wymachy ramion, skręty tułowia, skłony, przysiady.

 

Praca Plastyczna- karty pracy, dzieci za pomocą farb malują zimowe szablony. Dowolny wybór rysunku o zimowej tematyce. Po skończeniu malowania omówienie co przedstawia rysunek i dlaczego lubi zimę.

 Obrazki do wydrukowania, znajdują się na dole strony  PLIKACH DO POBRANIA, 

 

JĘZYK ANGIELSKI 

 Dzisiaj również Pani Kasia zaprasza na zajęcia z języka angielskiego. 

Zajęcie składa się z dwóch części – pierwsza to nagranie 

a druga, to piosenka Super Simple Song _ One Little Finger.   

Tu jest link do zajęć: 

https://youtu.be/6H7kIzTpWkk    

A tu jest link do piosenki:  

https://youtu.be/eBVqcTEC3zQ

 

PONIEDZIAŁEK 28.01.2022

TEMAT: Dokarmiamy ptaki

  1. Gimnastyka przy muzyce.

  1. Ćwiczenia oddechowe – dmuchanie na skrawki bibułki lub waty. Dmuchamy w taki sposób, by były one jak najdłużej odchylone (wydłużamy fazę wydechu). Pamiętamy o prawidłowym torze oddechowym: wdechu nosem i wydechu ustami.

     

  1. Za oknem” – prowadzenie obserwacji, zwracanie szczególnej uwagi na ptaki, liczenie ptaków

     

  1. Nasi przyjaciele” – poznanie ptaków zimujących w Polsce, które możemy spotkać w naszej okolicy (gile, które przylatują do nas na zimę z północy, sikorki modre, sikory bogatki, wróble, sójki, dzięcioły, kosy

link: https://youtu.be/Tq8XPXH3sJM

 

  1. Spotkanie z panem leśniczym, który opowie, jak i czym należy dokarmiać ptaki.

link do filmiku: https://youtu.be/778HqJqMpn4

 

  1. Karmnik dla ptaków” – praca plastyczna. Z pociętych pasków gazety układamy na kartce karmnik (kształt domku z daszkiem), przyklejamy. Można z pomocą mamy lub taty dorysować ptaszki w karmniku i samodzielnie pokolorować.

 

  1. Kto może wyjść na dwór, zachęcamy w weekend wraz z rodzicami wybrać się na spacer w celu dokarmiania ptaków.

Miłej zabawy!