Zdalne nauczanie 27.01-31.01.2022.

CZWARTEK 27.01.2022

TEMAT: ĆWICZENIE ORIENTACJI PRZESTRZENNEJ

 

 

 

PIĄTEK 28.01.2022

TEMAT DNIA: ZIMOWE SZALEŃSTWO

 1.Zimowe zagadki.

Na dobry początek dzisiejszych zabaw zachęcamy do wspólnego odnajdywania zagadek:

Zimowe zagadki

Płatki maleńkie z nieba spadają,

wszystko dokoła bielą okrywają. (śnieg)

 

Gdy na dworze mróz, z wody powstaje.

Żebyś zimą mógł ślizgać się na nim. (lód)

 

Owiń się szalem, włóż czapkę, kurteczkę,

a nie będzie ci straszny ani troszeczkę. (mróz)

 

Gdy sezon zimowy już będzie otwarty,

na nic nie czekaj, jedź w góry na… (narty)

 

 2.Zabawa oddechowa „Dmuchamy na zimne dłonie”.

Na sygnał Rodzica dziecko dmucha na swoje dłonie tak, jakby chciało je rozgrzać. Pogłębianie wdechu i wydechu.

 

3.Zimowe zabawy

Rozmowa na temat treści wiersza. Rodzic czyta wiersz a następnie zadaje dziecku pytania dotyczące jego treści:

Zimowe zabawy

Wstaję dziś rano,
Uwierzyć nie mogę,
Biały śnieg przykrył
Domy, pola i drogę.

Ach jak cudownie,
Będzie od ranka,
Jeździć na nowych,
Drewnianych sankach.

A może lepiej,
Gdyby mróz ścisnął,
Założyć łyżwy,
Wyjść na lodowisko?

Mam także chęci
Wypróbować narty,
Zjeżdżać z kolegami,
Którzy lubią żarty.

Siostra mnie namawia,
Abym na dwór wyszedł,
Lepić z nią bałwana,
Lecz ja ledwie dyszę!

Tak więc sobie siedzę,
Patrzę w okno i myślę,
Czy zdążę wyjść na dwór
Zanim czar zimy pryśnie?

  • Cos się zdarzyło rano?

  • W jaki sposób dziecko chce korzystać z zimowej aury?

  • Który z wymienianych sposobów zabawy z zimie lubisz najbardziej?

 

4.Na lodowisku” - zabawa ruchowa.

Dziecko nakłada łyżwy- owija stopy gazetą i okleja taśmą.

W rytm dowolnej muzyki swobodnie porusza się po całej sali/pokoju naśladując jazdę na łyżwach. Na przerwę w muzyce wykonują polecenia:

zamień się w pingwina i poruszaj się jak on

w fokę, kiwaj się i klaszcz tak jak ona

w niedźwiedzia polarnego, rycz i poruszaj się tak jak on.

 5.Śnieżne kule.

Zadaniem dziecka jest porwanie na paseczki kolorowych kartek papieru, a następnie ulepienie z nich śnieżnych kul, (tutaj potrzebna będzie pomoc rodzica i użycie taśmy klejącej).

  • Dziecko podrzuca kule - stara się ją złapać, toczy kule przed sobą).

  • Toczymy kule przed sobą – rękami, używając końcówki od mopa / drewnianej łyżki kuchennej.

  • Zrobione kule wrzucamy do pojemnika/miski/garnka zwiększając, co jakiś czas odległość, z której celujemy

    6.Bałwan

Wykorzystując kule wykonane wcześniej możemy z nich zrobić bałwana np. sklejając kule ze sobą lub wkładając je do woreczków i formując z nich bałwana.

 

 

 

Instrukcja do zrobienia bałwanka z gazet:

https://kreatywnymokiem.pl/jak-zrobic-balwanka-z-papieru/

 

JĘZYK ANGIELSKI 

 Dzisiaj również Pani Kasia zaprasza na zajęcia z języka angielskiego. 

Zajęcie składa się z dwóch części – pierwsza to nagranie 

a druga, to piosenka Super Simple Song _ One Little Finger.   

Tu jest link do zajęć: 

https://youtu.be/6H7kIzTpWkk    

A tu jest link do piosenki:  

https://youtu.be/eBVqcTEC3zQ

 

31.01.2022

TEMAT DNIA: ZIMOWY ARTYSTA

 

  1. Przez okno – obserwacje przyrodnicze przez okno.

Przyglądamy się krajobrazowi za oknem i omawiamy to, co dostrzegamy, co zwraca naszą uwagę – jaka jest pogoda, czy widać ślady zimy, jak wyglądają drzewa.

 

  1. Malarz – zabawa muzyczno-ruchowa.

Tańczymy w rytm muzyki i na umówiony sygnał wcielamy się w role malarzy, a nasze dłonie to pędzle. Rodzic wypowiada kolejne hasła, a dziecko naśladują ruchy, zmieniając co jakiś czas ręce: Malujemy sufit! Malujemy stopy! Malujemy nos mamy/ taty!

 

  1. Praca z tekstem „Kolorowy śnieg”

     

    Kolorowy śnieg

    Czy wam nie przyszło nigdy do głowy,
    że śnieg powinien być kolorowy?
    Albo zielony, albo czerwony,
    liliowy albo beż.
    Śnieg ten lepiłoby się wspaniale,
    a bałwan biały nie byłby, ale
    albo zielony, albo czerwony,
    liliowy albo beż.
    Śnieżki tak samo w zimowej porze
    byłyby wtedy w jakimś kolorze:
    albo zielone, albo czerwone,
    liliowe albo beż.
    Bardzo kolory by się przydały,
    a tu tymczasem wciąż pada biały,
    biały bielutki, miękki mięciutki,
    świeży, świeżutki śnieg.

     

Wysłuchanie wiersza czytanego przez rodzica. Rozmowa na temat treści wiersza:

  • O jakich kolorach jest mowa w wierszu?

  • Jaki kolor ma śnieg?

  • Jak wygląda prawdziwy zimowy krajobraz?

 

  1. Znajdź kolor” - zabawa doskonaląca rozpoznawanie kolorów.

Wyszukujemy w otoczeniu, na ubraniach określone kolory („Jestem malarzem, obraz maluję i kolor…./np. zielony/ potrzebuję” – dziecko wyszukuje rzeczy w danym kolorze).

 

  1. Niewidzialne malowanie – zabawa grafomotoryczna, kreślenie świecą.

Na białych kartkach z bloku technicznego malujemy świecami zimowy pejzaż. Następnie zamalowujemy całe kartki granatową farbą plakatową. Sprawdzamy, czy z kartki wyłonił się obraz taki, jaki sobie zaplanowaliśmy.

 

DODATKOWE INSPIRACJE

W lodzie malowane – zabawa plastyczno-techniczna.

W plastikowych pudełeczkach na dnie dziecko układa kompozycje z suszonych kwiatów, liści, ziół. Następnie zalewa je zimną wodą tak, aby tylko przykryć rośliny. Rodzic wkłada tak przygotowane pudełka do zamrażalnika albo wystawia je na mróz. Po jakimś czasie możemy podziwiać swoje zamarznięte obrazy. To dowód na to, że możemy być artystami, tak samo jak mróz.